چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

انتقاد شدید سازمان ثبت از وزارت بازرگانی

شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 334032
رئیس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور گفت: کد رهگیری برای مشاوران املاک و ورود وزارت بازرگانی به این حوزه از تصمیمات نادرست بود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد تویسرکانی در همایش روز ثبت اسناد اظهار داشت: امروز کاملا مشخص است که ثبت رسمی اسناد چه میزان در نظم اجتماعی و پیشگیری از جرایم مرتبط موثر است بدون استقرار نظم نمی توانیم اجرای عدالت کنیم و امروزه باید بدانیم ایجاد نظم و عدالت یک امر مهم حاکمیت است.

وی گفت: در سیستم اداری ما امور ثبتی سابقه ۱۰۰ ساله دارد و طی این صد سال شاهد آن بودیم که نظام ثبت رسمی کشور توانسته خدمات بزرگی را به جامعه ارائه دهد. ما به عنوان بخشی از حاکمیت وظیفه داریم بهترین نوع خدمت رسانی را به مردم داشته باشیم.

رئیس سازمان ثبت اسنادو املاک کشور تاکید کرد: همه قبول داریم خدمت رسانی به شیوه سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست. در حوزه ثبت مالکیت ها بیش از ۲۵ میلیون سابقه را در بانک جامع مالکیت املاک داریم. یک میلیون و ۱۰۰ هزار پرونده الکترونیکی نیز برای املاک بدون سند تشکیل شده است.ما با یک اقدام خود توانستیم جلوی هزار تخلفی که در گذشته رخ می داد را بگیریم.

وی افزود: در حوزه ثبت شرکت ها نیز با اصلاح فرایندها سالانه دهها هزار مراجعه حضوری حذف شده است.. در حوزه ثبت اختراعات نیز همین اتفاق رخ داده است.

تویسرکانی با اشاره به ثبت آنی اسناد نیز گفت: ظرف سه ماه گذشته بسیاری از دوستان نسبت به اجرای این طرح اظهار نگرانی می کردند اما الان می گویند وارد فضای جدیدی شده است. در سال گذشته ۲۰ هزار بازرسی از دفاتر اسناد رسمی صورت گرفت که ما باید به سمتی برویم که یک بازرسی حضوری نیز نیاز نباشد.

وی به ورود برخی نهادها در ثبت اسناد غیر منقول اشاره کرد و گفت: ما در رابطه با بحث ثبت اسناد رسمی در مقاطعی تصمیمات نادرستی گرفتیم و نهادهایی در ثبت اموال غیر منتقول ورود پیدا کردند. داستان غم انگیز کد رهگیری و دخالت وزارت بازرگانی در این حوزه از تصمیمات نادرست بود که آثار بدی در جامعه داشت. یک نهاد مشاوره املاک را که کار حقوقی می کند واحد صنفی قلمداد کردند که در این حوزه نیازمند ساماندهی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


واقعا متاسفم! یه کار خوب و قوی توی وزارت بازرگانی انجام شد که تونست به طور قابل توجهی جلوی معاملات مکرر مسکن را بگیره. حالا این آقا اومده و میگه که این کار به ضرر جامعه بوده. خدایا اینها دیگه چی می گن؟؟؟