جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

اختلاف نجومی خودروسازن و گمرک+سند

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 333576
در حالی دبیر انجمن خودرو سازان از طلب ۱۸۰ میلیارد تومانی ایران خودرو از گمرک سخن می‌گوید که طبق مستندات، گمرک حدود ۱۵ میلیارد تومان به ایران خودرو بدهکار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ هفته گذشته دبیر انجمن خودروسازان ایران از بدهی ۱۸۰ میلیارد تومانی گمرک از محل خودروهای فرسوده گفته بود که این موضوع با واکنش مسئولان گمرک مواجه شد و این رقم این بدهی را رد کردند.

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرده بود شرکت‌های خودروسازی با هماهنگی ستاد حمل و نقل سوخت برای خروج خودروهای فرسوده و برگه اسقاط یک و نیم میلیون تومان کمتر از مشتریان دریافت می‌کردند و در راستای این بخشنامه مقرر شده بود خودروسازان با ارائه هر برگ اسقاط خودرو یک و نیم میلیون تومان هزینه های گمرکی خود را پرداخت کنند.

دبیر انجمن خودروسازان ایران مدعی شده بود هم اکنون ایران خودرو بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان از گمرک طلب دارد و برای دریافت این مبالغ رایزنی هایی را با وزارت صنعت، گمرک و ستاد حمل و نقل سوخت انجام داده اما هنوز به نتیجه ای دست پیدا نکرده‌ایم.

با این حال مستندات مسئولان موجود نشان می‌دهد کل بدهی گمرک به ایران خودرو ۱۴ میلیارد و ۹۹۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است که اختلاف فاحشی با ۱۸۰ میلیارد تومان دارد.

تصویر بدهی واقعی گمرک به ایران خودرو به شرح زیر است:


نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *