پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
رویترز مطرح کرد؛

درخواست های نتانیاهو ماکیاولیستی است

هدف نتانیاهو از طرح درخواست های غیرمنطقی
يکشنبه ۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب: 332952
تحلیلگران غربی اعتقاد دارند هدف نخست وزیر رژیم صهیونیستی از افزایش خواسته های غیر منطقی از آمریکا، کند کردن روند دست یابی آمریکا و ایران به تفاهم و دادن پیام به کنگره برای فشار بر اوباما است.
به گزارش جهان به نقل از مهر ، خبرگزاری رویترز در مطلبی، هدف بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل از افزایش درخواست ها از آمریکا را مانع تراشی بر سر راه دستیابی ایران و آمریکا به یک تفاهم هسته ای خواند.

رویترز می نویسد:به نظر می رسد نتانیاهو که امروز فضای دیپلماتیک بین المللی علیه او است سعی دارد با افزایش درخواست های خود برای گنجاندن در توافق نهایی بین ایران و گروه ۱+۵ این فضای دیپلماتیک علیه خود را از بین ببرد.

رویترز می نویسد: بعد از امضاء توافق هسته ای موقت بین ایران و گروه ۱+۵ که موجب خشم نتانیاهو شد واکنش وی اینگونه بوده است که او از بین رفتن پروژه های هسته ای ایران و توقف ساخت موشک های بالستیک توسط ایران شده است موضوعی که در توافق ژنو اشاره ای به آن نشده است.

در این گزارش آمده است : نتانیاهو حتی تقاضاهایش را فراتر از این برده و خواستار تغییر سیاست ایران در قبال اسرائیل شده است امری که در واشنگتن هم استقبالی از آن نشد و حتی یک دیپلمات غربی آن را درخواستی "احمقانه" خوانده است.

به نوشته این خبرگزاری کارشناسان معتقد هستند نتانیاهو با ارائه چنین درخواست هایی می خواهد مانع از دسترسی ایران و آمریکا به یک تفاهم در کوتاه مدت شود که یکی از راه های این کار دادن پیام به حامیان اسرائیل در کنگره آمریکا است سناتورهایی که با اوباما برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران اختلاف دارند.

در این گزارش به نقل از یکی از مشاوران سابق نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نامی از وی برده نشده است گفته شده است: مخاطبان هدف نتانیاهو قانونگذاران آمریکایی هستند.

بنا به نوشته این خبرگزاری : بسیاری در واشنگتن معتقدند که نتانیاهو می داند که نخواهد توانست مذاکرات را از مسیر خود خارج کند اما وی با تغییر تاکتیک رو به روش های تخریبی آورده است.

یک مقام مطلع از مذاکرات تل آویو و واشنگتن می گوید: من نمی توانم باور کنم که آمریکایی ها در این مقطع حساس زمانی از عملکرد نتانیاهو خوشحال باشند.

رویترز به نقل از یک تحلیلگر مستقل در غیر منطقی بودن درخواست نتانیاهو مبنی بر توقف برنامه موشکی ایران می نویسد: ایران با کنار گذاشتن برنامه های موشکی خود موافقت نخواهد کرد زیرا به تکنولوژی موشکی خود برای اهداف غیرنظامی در فضا نیاز دارد.

اسحاق بن اسرائیل هم یک کارشناس فضایی رژیم اسرائیل در این خصوص می گوید: نتانیاهو مانع بسیار بلندی کار گذاشته است و ایرانی ها هرگز از برنامه موشکی خود دست نخواهند کشید و این اتفاق هرگز رخ نخواهد داد.

همچنین گری سامور استاد فعلی دانشگاه هاروارد و مشاور سابق اوباما در این خصوص می گوید: امکان ندارد که ایران با گنجاندن برنامه موشکی خود در توافق هسته ای موافقت کند.

رویترز با اشاره به درخواست های نتانیاهو و به نقل از یک دیپلمات غربی می نویسد: درخواست های نتانیاهو آنچنان احمقانه و ماکیاولیستی است که حتی دوستان درون حلقه خودش هم می دانند که این درخواست ها دست نیافتنی هستند.

گیورا ایلندا از مشاوران سابق نخست وزیر رژیم اسرائیل هدف نتانیاهو از طرح چنین درخواست هایی را اینگونه بیان می کند: او درخواست هایی را برای مذاکرات مطرح می کند که بعدا بتوان آنها را در قبال موافقت ایران با برخی مسائل حذف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *