چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

ایجاد آیین‌‌نامه جدید دور از منطق است

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 332635
رئیس فدراسیون تنیس گفت: ایجاد آیین نامه جدید کمیته ملی المپیک دور از منطق کارشناسی است.
ایجاد آیین‌‌نامه جدید دور از منطق است
به گزارش جهان، مجید شایسته در گفت و گو با فارس، در خصوص اتفاقات این روزهای کمیته ملی المپیک گفت: نمی‌خواهم در مورد حضور آدم‌ها و اینکه چه کسی حق ورود دارد و چه کسی حق ندارد بحث نمی‌کنم بلکه نگاه من است که وقتی انتخابات کمیته ملی المپیک می‌خواهد برگزار شود، باید از تمام ظرفیت ورزش کشور استفاده کرده و نباید راه را به روی کسی بسته و ظرفیت‌ها را محدود کنیم. اگر این کار را انجام دهیم به شعور و فهم اعضای مجمع توهین کرده‌ایم؛ اعضایی که تحصیلکرده و کار بلد و بیشتر نیز رؤسای فدراسیون‌ها هستند.

وی ادامه داد: در خصوص یکسری اقدامات علی‌آبادی با وجود اینکه احترام ویژه‌ای برای وی قائل هستم، بحث جدی دارم. اینجا بحث کارشناسی مطرح بوده و دیگر عناوین مطرح نیستند. اینکه ۳ روز مانده به ثبت نام یک آیین‌نامه‌ای تصویب شود، هیچ منطقی بر آن حکمفرما نیست و هر کجای دنیا نیز در این خصوص صحبت کنید به ما خواهند خندید.

شایسته گفت: این آیین‌نامه‌ای که ایجاد شده توهین به امضا و نامه‌نگاری دبیرکل کمیته ملی المپیک است که مسئولیت اجرایی با وی است. افشارزاده در دو مرحله و طی دو نامه چگونگی ثبت نام و چگونگی شرکت در انتخابات و حضور در مجمع را برای همگان اعلام کرد. این در حالی است که می‌شد این آیین‌نامه را امروز تصویب و برای دور بعدی انتخابات آن را به اجرا می‌گذاشتند.

رئیس فدراسیون تنیس یادآور شد: بر این موضوعی که ذکر کردم منطق حکفرما نیست. چطور هر دوره بدون آیین نامه انتخابات برگزار شده است و امروز باید برای انتخابات بعدی و در این مدت کم باقی مانده این کار انجام شود؟ ایجاد آیین نامه جدید دور از منطق کارشناسی است. با این کار امضای کمیته ملی المپیک را خدشه‌دار کردیم نه شخص افشارزاده را.

شایسته گفت: علی‌آبادی بارها اعلام کرده است که اگر ایرادی احساس می‌کنید، ما از IOC استعلام بگیریم که توهین به کشورمان است چراکه در کشور ما منطق حکفرماست. طی ۳۴ گذشته بسیاری از مشکلات را حل کرده و اجازه به نفوذ و دخالت در عرصه‌ بین‌المللی را نداده‌ایم. پس این چه جمله‌ای است که علی‌آبادی به کار می‌برد؟ IOC مگر کیست؟ IOC بزرگ و مرجع ورزش دنیاست اما قرار نیست برای خودمان مشکل ایجاد کنیم و بخواهیم از آنها استعلام کنیم. برای خودمان تنش ایجاد نکنیم تا به IOC هم کاری نداشته باشیم دراین صورت آنها هم به ما کاری ندارند.

رئیس فدراسیون تنیس عنوان کرد: این جمله علی‌آبادی را توهین به خودم می‌دانم. چرا ۳ روز مانده به ثبت نام مشکل ایجاد می‌کنیم که بعد بخواهیم از IOC استعلام کنیم؟ بر این موضوع هیچ منطقی حکفرما نیست. خواهش می‌‌کنم این مشکل برطرف شود و اجازه ندهند این شبهه به وجود بیاید که دوستان علاقمند به عقب افتادن انتخابات هستند.

وی افزود: امیدوارم حالا که با آرامش و ثبات در ورزش حکمفرما شده است، به این مسیر ادامه داده اجازه ندهیم شعار اخلاق گرایی که همواره مورد توصیه وزیر ورزش بوده است با این مسائل خدشه‌دار شود. در نهایت امیدوارم افراد صالح برای کمیته ملی المپیک انتخاب شود تا شاهد روزهای خوب در ورزش بین‌الملل هم باشیم.
- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=۱۳۹۲۰۹۳۰۰۰۰۳۷۸#sthash.Fm۰۳TpWm.dpuf
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *