پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
وزیر راه و شهرسازی

مخالف دو طبقه کردن اتوبان تهران-کرج هستم

تسريع در احداث مترو شهر جديد هشتگرد
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب: 332448
وزير راه و شهرسازي ضمن تأكيد بر تسريع عمليات احداث مترو شهر جديد هشتگرد و بهره برداري از آن در كوتاهترين زمان ممكن، گفت: طرح دوطبقه كردن اتوبان تهران - كرج نيازمند مطالعه و مقايسه ميزان كارايي با حمل و نقل ريلي است؛ هر چند در ديد اوليه با آن مخالفم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، عباس آخوندي در حاشيه بازديد از روند احداث مترو شهرجديد هشتگرد با اشاره به حجم بالاي ترددها در محور تهران –كرج - قزوين اظهار داشت : شمار ترددها در اين محور برخي روزها به ۲۵۰ هزار تردد نيزمي رسد كه نمي توان براي پاسخگويي به اين حجم از عبور و مرور تنها به جاده و آزاد راه ها تكيه كرد.

وي با اشاره به ايمني كمتر و مصرف سوخت ۷ برابري حمل و نقل جاده اي در مقايسه با حمل و نقل ريلي ، بر لزوم انتقال بخشي از بار ترافيكي محور تهران كرج و در ادامه قزوين روي ريل تأكيد كرد و افزود: از مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران خواسته ام تا برنامه هاي خود را براي انتقال ترافيك اين محور روي ريل ارائه دهد .

وزير راه و شهرسازي در خصوص مطالب بيان شده پيرامون دوطبقه كردن آزاد راه تهران-كرج با بيان اينكه چنين طرحي نيازمند بررسي و مطالعه است، گفت : بايد ديد كدام يك از نوع حمل و نقل جاده اي يا ريلي كارايي بيشتري در جابه جايي مسافران اين محور دارند چراكه بودجه محدودي در اختيار داريم.

وي ادامه داد: معتقدم همانند محور تهران –قم ، بايد براي كاهش ترافيك محور تهران –كرج نيز از شبكه ريلي استفاده كنيم ، هرچند اين به معناي بي توجهي به حمل و نقل جاده اي نيست تاجايي كه قطعه دوم ادامه اتوبان شهيد همت در تابستان سال ۹۳ به بهره برداري مي رسد.

آخوندي با اعلام اينكه تكميل خط مترو تهران –هشتگرد نيازمند تزريق مالي است ، تصريح كرد: درخصوص اين موضوع با همكاري مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد و مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران بررسي و تصميمات اتخاذ خواهد شد.

وي در ادامه از آمادگي راهداران سراسر كشور براي انجام عمليات راهداري زمستاني خبرداد و گفت: چهارشنبه گذشته يك راهدار فداكار در استان آذربايجان شرقي حين انجام وظيفه جان به جان آفرين تسليم كرد كه اين واقعه غمناك را به خانواده او تسليت مي گويم.

وزير راه و شهرسازي با اشاره به ارزش راه هاي كشور و لزوم نگهداري از آنها ، اظهار داشت : بحث راهداري به شدت مورد توجه وزارت راه و شهرسازي است و اميدواريم با توجه به گشايش هاي پيش بيني شده در بودجه۹۳ از حمايت هاي دولت و مجلس نيز بهره مند شويم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *