پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲

آخرین یادگار علمای پیشین نجف در بستر بیماری+عکس

پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۲۹
کد مطلب: 332301
آیت الله احمد محمودی از فضلای برجسته استان بوشهر و تحصیل کرده نجف اشرف با حدود ۷۰ سال سن متاسفانه بر اثر بیماری مدتی است که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری می باشد.
آخرین یادگار علمای پیشین نجف در بستر بیماری+عکس
به گزارش جهان به نقل از دانا، به نقل از "گام نیوز"آیت الله احمد محمودی از فضلای برجسته استان بوشهر و تحصیل کرده نجف اشرف با حدود ۷۰ سال سن متاسفانه بر اثر بیماری مدتی است که در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری می باشد.

آیت الله شیخ احمد محمودیدر روستای کردوان چشم به جهان گشود و مقدمات تحصیل خود را در همان روستا و نزد روحانیون محلی فرا گرفت و بعدها نیز برای تحصیلات حوزوی راهی نجف اشرف شد و سطح عالی حوزوی را سپری و سپس به دیار خود یعنی کردوان بازگشت.

وی مدتی را در روستای کردوان ساکن بودند اما به دلیل اینکه بندر عامری در منطقه بخش ساحلی فاقد روحانی بود از ایشان دعوت به عمل آمد و وی نیز از همان موقع تا به حال در همان مکان مشغول به امر تبلیغ و فعالیت هستند.

او که آخرین بازمانده علمای پیشین(تحصیل کردگان نجف) دشتی در استان بوشهر هستند متاسفانه به دلیل عوارض پا و ناراحتی قلبی مدت هشت سال است که در منزل خانه نشین شدند.

برادران وی نیز شیخ عباس محمودی و شیخ محمد محمودی از علمای برجسته استان بوشهر و قم هستند. این دو بزرگوار در حال تحصیل در حوزه علمیه نجف بودند تا اینکه در سال ۱۳۵۰ که روحانیون را از حوزه بیرون راندند به آبادان و سپس به قم رهسپار شدند.

این دو شخصیت هر سال به مدت سه تا چهار ماه به استان بوشهر می آمدند و بیشتر در بخش ساحلی مشغول فعالیت و تبلیغ دین می شدند.

عمده کارهای این علمای برجسته این بود که اولین مسجد در بخش ساحلی را تاسیس نمودند و در بندر عامری اولین نماز جماعت را اقامه کردند.

مرحوم پدر ایشان ملا حسن دشتی کردوانی که در وادی السلام نجف دفن شده اند یکی از وعاظ بودند که بعد از درخواست شهید رئیس علی دلواری به مدت دو دهه در ماه محرم در منزل ایشان منبری می کردند.

آیت الله محمد محمودی فرزند وی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی "گام نیوز" گفت: صبح پنج شنبه کسالتی در ایشان به وجود آمد و بعد از دو روز (روز شنبه) در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر بستری شدند و با مراقبت ها و درمانی هایی که بر روی آن به عمل آمد در حال حاضر وضع حالشان رو به بهبودی است.

وی افزود: در مدت بستری شدن وی حضرت آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان امام جمعه بوشهر به عیادت ایشان آمدند.

 

وی با اشاره به بی توجهی رسانه ها به اینگونه شخصیت ها در جهت معرفی آنها ابراز داشت: امیدوارم صدا و سیمای جمهوری اسلامی بتواند از این شخصیت های بزرگ دینی گزارشی تهیه نماید تا برای نسل های بعدی به صورت عقبه ای باشد و هر وقت به عقبه خودشان نگاه می کنند به این بزرگواران افتخار کنند و از اصل و اصالت خود بهره مند شوند.

وی در پایان از رئیس و پرسنل بیمارستان خلیج فارس بوشهر و پزشک معالج ایشان دکتر عباسی تشکر کرد.

بر پایه این گزارش که مهمترین رسالت رسانه ملی، اطلاع رسانی به موقع و آگاه سازی مردم در جهت ارزش های دینی است، حال جای سوال دارد زمانی که فوتبالیست یا هنرمندی در بستر بیماریست، رسانه ها و از جمله صدا و سیما همچون پروانه به دور وی می چرخند؛ اما این شخصیت علمی و مذهبی تاکنون از این اقدامات بی بهره بوده و در این مدت بیماری، هیچ سراغی از وی گرفته نشده است.

انتظار می رود صدا و سیما که نقش موثری در تبلیغ و شکل گیری شخصیت مردم دارد از این غفلت بیرون آمده و در جهت معرفی علمای عظامِ هم استانی که حقیقتا وزنه و اعتباری برای بوشهر هستند، کوشا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا محمدی
اللهم اشفع کل مریض انشاء الله
نیماراسخ
آخرین یادگار علمای پیشین غلط است.باید می نوشتید کم سن و سال ترین یا جوانترین....