کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کمرنگ شدن نقش فامیل فریدون‌ها در وزارتخانه جنجالی

تناقض در گفتار فریدون و عمل فرجی‌دانا

27 آذر 1392 ساعت 20:53

تناقض ایجاد شده بین آنچه که از زبان فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در رسانه‌ها درج شده و آنچه که در عمل از سوی وزیر علوم انجام شده، شاید حاکی از کمرنگ شدن نقش فامیل رییس جمهور است.


به گزارش جهان، سه‌شنبه 26 آذرماه در حالی حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و انتصاب سرپرست این دانشگاه رسانه‌ای شد که عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم اعلام کرده بود روند تغییرات روسای دانشگاه‌ها در هفته پژوهش متوقف می‌شود.
 
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از معدود وزارتخانه‌هایی است که از خانواده فریدون در آن حضور دارند. شاید پس از آنکه حسین فریدون برادر دکتر حسن روحانی در نهاد ریاست جمهوری مستقر شد تا کمک‌حال برادر در ستاد اجرایی کشور باشد، عبدالحسین فریدون از دیگر اعضای خانواده فریدون، به وزارتخانه جنجالی علوم، تحقیقات و فناوری اعزام شد تا حضورش در حوزه وزارتی این وزارتخانه، مایه تسلی‌خاطر رئیس جمهور باشد.
 
گره خوردن بحث «فتنه» با گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه را به یک وزارت جنجالی در دوران اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از مجلس بدل کرد. البته پس از عدم رأی اعتماد مجلس به جعفر میلی‌منفرد، این فضا تشدید هم شد.
 
انتصاب جعفر توفیقی -از متهمان فتنه- به عنوان سرپرست وزارت علوم و فضای روانی «معرفی شدن» یا «معرفی نشدن» توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی نیز از دیگر عوامل این تشدید بود.
 
اما توفیقی فارغ از اینکه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌شود یا خیر، عبدالحسین فریدون یک عضو دانشگاهی خانواده فریدون (روحانی) که اتفاقاً در دولت اصلاحات صاحب پست ریاست دانشگاه سمنان بوده است را به سمت مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب کرد تا هم از نیروی سابق خود بهره‌ای گرفته باشد و هم از این ظرفیت برای راحت شدن خاطر رئیس‌جمهور استفاده کند؛ راحت شدن خاطر از بابت دیدگاهی که در صدد ناآرام جلوه داده شدن اوضاع جاری و آتی وزارت علوم بود.
 
«عبدالحسین فریدون» با این مختصات، که تا کنون حضور رسانه‌ای چشمگیری در زمینه اطلاع‌رسانی از تغییرات روسای دانشگاه‌ها و تبیین این موضوع داشته است، اخیراً به خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که تغییرات روسای دانشگاه‌ها در هفته پژوهش متوقف می‌شود اما امکان از سر گیری این تغییرات پس از هفته پژوهش وجود دارد.
 
وعده فریدون درباره توقف تغییر روسای دانشگاه‎ها در هفته پژوهش در حالی رنگ تحقق به خود نگرفت که سه‌شنبه 26 آذر ماه حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و انتصاب سرپرست این دانشگاه رسانه‌ای شد. (بر اساس گزارش فارس و مهر، محمدعلی برخورداری طی حکمی از سوی رضا فرجی دانا جایگزین محمدسعید جبل عاملی در سمت ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران شد.)
 
تناقض ایجاد شده بین آنچه که از زبان فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در رسانه‌ها درج شده و آنچه که در عمل از سوی وزیر علوم انجام شده، شاید حاکی از کمرنگ شدن نقشی است که در این سطور، درباره یک عضو دانشگاهی خانواده فریدون مورد اشاره قرار گرفت.


کد مطلب: 332127

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/332127/تناقض-گفتار-فریدون-عمل-فرجی-دانا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com