يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - 17 Feb 2019
 
۱۱
۲۵
کمرنگ شدن نقش فامیل فریدون‌ها در وزارتخانه جنجالی

تناقض در گفتار فریدون و عمل فرجی‌دانا

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۳
تناقض ایجاد شده بین آنچه که از زبان فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در رسانه‌ها درج شده و آنچه که در عمل از سوی وزیر علوم انجام شده، شاید حاکی از کمرنگ شدن نقش فامیل رییس جمهور است.
به گزارش جهان، سه‌شنبه 26 آذرماه در حالی حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و انتصاب سرپرست این دانشگاه رسانه‌ای شد که عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم اعلام کرده بود روند تغییرات روسای دانشگاه‌ها در هفته پژوهش متوقف می‌شود.
 
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از معدود وزارتخانه‌هایی است که از خانواده فریدون در آن حضور دارند. شاید پس از آنکه حسین فریدون برادر دکتر حسن روحانی در نهاد ریاست جمهوری مستقر شد تا کمک‌حال برادر در ستاد اجرایی کشور باشد، عبدالحسین فریدون از دیگر اعضای خانواده فریدون، به وزارتخانه جنجالی علوم، تحقیقات و فناوری اعزام شد تا حضورش در حوزه وزارتی این وزارتخانه، مایه تسلی‌خاطر رئیس جمهور باشد.
 
گره خوردن بحث «فتنه» با گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، این وزارتخانه را به یک وزارت جنجالی در دوران اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از مجلس بدل کرد. البته پس از عدم رأی اعتماد مجلس به جعفر میلی‌منفرد، این فضا تشدید هم شد.
 
انتصاب جعفر توفیقی -از متهمان فتنه- به عنوان سرپرست وزارت علوم و فضای روانی «معرفی شدن» یا «معرفی نشدن» توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی نیز از دیگر عوامل این تشدید بود.
 
اما توفیقی فارغ از اینکه به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی می‌شود یا خیر، عبدالحسین فریدون یک عضو دانشگاهی خانواده فریدون (روحانی) که اتفاقاً در دولت اصلاحات صاحب پست ریاست دانشگاه سمنان بوده است را به سمت مشاور و مدیرکل دفتر وزارتی منصوب کرد تا هم از نیروی سابق خود بهره‌ای گرفته باشد و هم از این ظرفیت برای راحت شدن خاطر رئیس‌جمهور استفاده کند؛ راحت شدن خاطر از بابت دیدگاهی که در صدد ناآرام جلوه داده شدن اوضاع جاری و آتی وزارت علوم بود.
 
«عبدالحسین فریدون» با این مختصات، که تا کنون حضور رسانه‌ای چشمگیری در زمینه اطلاع‌رسانی از تغییرات روسای دانشگاه‌ها و تبیین این موضوع داشته است، اخیراً به خبرگزاری مهر اعلام کرده بود که تغییرات روسای دانشگاه‌ها در هفته پژوهش متوقف می‌شود اما امکان از سر گیری این تغییرات پس از هفته پژوهش وجود دارد.
 
وعده فریدون درباره توقف تغییر روسای دانشگاه‎ها در هفته پژوهش در حالی رنگ تحقق به خود نگرفت که سه‌شنبه 26 آذر ماه حکم وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برای برکناری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و انتصاب سرپرست این دانشگاه رسانه‌ای شد. (بر اساس گزارش فارس و مهر، محمدعلی برخورداری طی حکمی از سوی رضا فرجی دانا جایگزین محمدسعید جبل عاملی در سمت ریاست دانشگاه علم و صنعت ایران شد.)
 
تناقض ایجاد شده بین آنچه که از زبان فریدون مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم در رسانه‌ها درج شده و آنچه که در عمل از سوی وزیر علوم انجام شده، شاید حاکی از کمرنگ شدن نقشی است که در این سطور، درباره یک عضو دانشگاهی خانواده فریدون مورد اشاره قرار گرفت.
کد مطلب: 332127
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


۱۳۹۲/۰۹/۲۷ ۲۲:۴۱
فريدون . فاميل بازيتون را ببينيم يا شعارهاي نامزد رياست جمهوري را ( شايسته سالاري)!!!!!!!!!!!!!!
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۷:۴۴
خیلی طبیعیه که وزیر علوم روسای دانشگاهها را طبق سیاستهایش ابقا یا بر کنار کند همچنانکه این عمل در دولتهای گذشته هم صورت میگرفت و کسی اعتراض نداشت نمی دانم الان چه چیزی پیش آمده که بعضی ها را نگران کرده کرده است.
سید محمد
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۲۰
اجازه بدهید شما را روشن کنم که چه چیزی پیش آمده:
بحث بر سر افرادی است که به عنوان رؤسای دانشگاه ها تعیین می شوند ... افرادی که کارنامه سیاهی از افراطی گری و بی کفایتی در دوران مسئولیت شان در دولت اصلاحات دارند ... از بعد از انتخابات جریان های آشوبگر و افراطی در دانشگاه های مهم کشور در حال احیا و فعالیت مجدد هستند تا فضای دانشگاه ها مثل دوران اصلاحات مجدد به آشوب کشیده شود ....
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۸:۲۵
جهت روشن شدن موضوع :
وقتی دولتی جدید با سیاست های جدید و در یک روند نسبتا دموکراتیک به قدرت می رسد طبیعی است که در جهت شعارهای دوران انتخابات تیم اجرایی خود را برگزیند و دانشگاهها که یکی از تاثیرگذارترین مولفه های جامعه می باشد می بایست در راس تغییرات باشد. ....
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۵۲
... چطور مي توان در يك روز آن هم با حضور 3 نفر عملكرد 4 ساله رئيس دانشگاه را ارزيابي نمود. حكمهاي رئيسان دانشگاه قبلا آماده شده است فقط دنبال يك چيزي هستند تا بتوانند تغيير را توجيه كنند.
۱۳۹۲/۰۹/۲۹ ۱۶:۱۸
متن رو بخون ميفهمي عمو جان،....
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۳:۲۳
استفاده از کسانی بعنوان رئیس دانشگاه در نظام جمهوری اسلامی که سابقه کودتاگری در سال 88 علیه نظام را داشتند، کار غلطی است
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۰۰
معیار نباید رفاقت با وزیر علوم باشد،
بلکه باید افرادی انتخاب شوند که از جنجالی کردن دانشگاهها و کاهش شاخص علمی جلوگیری کنند
نه اینکه برعکس این عمل شود
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۴۱
می شه بفرمایید تا حالا در کدوم دولت، وزیر ویا سرپرست وزارت علوم عصر و یا شب روز های چهارشنبه و یا روزهای تعطیل حکم رییس را لغو و بدون برگزاری جلسات معارفه و تودیع، رییس جدید را راهی دفتر ریاست می کنند؟؟؟!!

...
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۴۶
روسای دانشگاهها رو هیات امنای آنها با هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب می کنند و ارتباط مستقیمی با وزیر ندارد و این زیاده خواهی یک وزیر است که دخالت مستقیم داشته باشد.
هدف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۳
روئسای دانشگاهی دولت قبلی کاملا"منطبق با دیدگاه احمدی نژاد هستند قطعا" برای ایجاد تحول در روشها نیاز به تغییر می باشد و متاسفانه به علت جوسازی های سیاسی این تغییرات با کندی پیش می رود در نتیجه خواست مردمی که رای به تغییر این شرایط داده اند هنوز محقق نشده است
دیده بان
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۰۳
بحث بر سر اینه که حتی عبدالحسین فریدون هم که امید می رفت چشم و گوش آقای روحانی در وزارت علوم باشد، داره کم کم حذف یا کمرنگ میشه ....
مجهول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۰:۲۱
مثل اینکه جناب رئیس یک کلید بولدوزر هم به وزیرش هدیه داده!
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۱:۵۴
man bahash dinamik mashin 15 shodam
حسین واشقانی
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۴:۵۷
طبیعی تر از اون اینه که اصلاح طلب ها همون طوری که از خاتمی عبور کردند، عبور از روحانی براشون آسون تر و بی رو دربایستی تره ...
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۱۳
عامل مشكلات امروز كشور ايران اسلامي...اصلاح طلبان تندرو مي باشند
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۲۳:۳۷
جهان نيوز وابسته به گروه ...اصوال گرا. ايران نظرات را كامل ثبت كن
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۱۵
رئيس دانشگاه هايي كه در طول هشت سال گذشته عوض شدند و اعتراضي هم نبود چرا در دولت جديد تعويض مي شوند ناله هاي برخي بلند مي شود....
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۵:۴۲
از نظر شما تناقضه. از نظر اونها تقسیم کاره که شماها فکر کنید با هم اختلاف دارن. تمام نامه هایی که تو دفتر وزیر امضاء میشه در دفتر وزارتی شماره و توسط همین دفتر ابلاغ میشه. مدیرکل دفتر وزارتی هم که آقای فریدون برادرزاده آقای روحانی هستن
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۶:۰۰
هزار فامیل ؟؟؟!!!
۱۳۹۲/۰۹/۲۸ ۱۷:۴۹
كشوري هستيم داراي حكومت اسلامي وقانون اسامي كه تمامي مسئولين بلند پايه كشور نمايندگان مجلس و وزرا ومديران نهاد هاي اصلي كشور ومديران شركتها طبق قانون اساسي م...مي باشند ولي هر روز وابستگي كشور به نفت بيشتر مي شود وتورم وگراني بيشتر مي گردد ....