شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تدوین کتابی که ۱۰۰ هزار صفحه‌ دارد

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۵
کد مطلب: 332105
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور از تدوین کتاب روزشمار جنگ در ۱۰۰ هزار صفحه خبر داد و گفت: این اثر در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، منصور واعظی عصر امروز در دیدار با آیت‌الله شهرستانی نماینده آیت‌الله سیستانی در ایران اظهار کرد: در منظومه اوقات فراغت مردم ایران تغییراتی در حال رخ دادن است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های اخیر در مورد آن کم‌کاری شده فارسی‌زبانان خارج از کشور هستند، هرچند اقدامات محدودی صورت گرفته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور با بیان اینکه این آمادگی وجود دارد که برای فارسی‌زبانان خارج از کشور اقدامات بیشتری صورت بگیرد، عنوان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی آماده همکاری گسترده در راستای ارتقای همکاری‌ها با حوزه‌های علمیه است.

وی ادامه داد: موسسه‌ای انتشاراتی هم راه‌اندازی شده و فعالیت‌های گوناگونی از جمله کتاب روزشمار سال‌های جنگ را در ۱۰۰ هزار صفحه تدوین کرده است؛ این کتاب (دانشنامه اسارت و آزادگان) با این حجم در مورد هیچ جنگی در طول تاریخ صورت نگرفته است.

واعظی با بیان اینکه ناشران عادی نمی‌توانند چنین اثر عظیمی را منتشر کنند، گفت: یک کانال تلویزیون اینترنتی هم به آدرس booktv.ir راه‌اندازی شده است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور خاطرنشان کرد: مطالعه کاغذی هر سال در حال کاهش است و مردم بیشتر گرایش به سمت مطالعه کتاب‌ها و مطالب الکترونیک دارند بنابراین وظیفه ماست که برای تولید محتوا در فضای مجازی وارد عمل شویم.

وی از راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعه در مراکز عمومی سراسر کشور اعم از فرودگاه‌ها، بانک‌ها، بیمارستان‌ها و... خبر داد و گفت: در این کتابخانه‌ها ۱۵ عنوان کتاب در هر ماه ویژه سنین مختلف ارائه می‌شود.

واعظی با بیان اینکه حجم زیادی از محتوای مجازی موجود تولید خارج از کشور است، گفت: هرچند انتشار ۶۴ هزار عنوان کتاب در طول سال آمار خوبی است ولی با وجود تلاش‌های انجام شده در زمینه تولید فیلم، سریال و بازی‌های رایانه‌ای سهم تولید داخلی پایین است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور افزود: خطر دشمنان جدی است و باید مراقب نقشه‌های مخالفان و دشمنان تشیع باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *