پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

از پکن تا لندن همراه با یک فعال سیاسی

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب: 332090
دومین سفرنامه مجتبی رحماندوست با عنوان «سیر در آفاق» به زودی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید. او در این کتاب شرح روزهایی را نوشته که از پکن تا لندن به مسافرت پرداخته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، «سیر در آفاق» عنوان مجموعه دیگری از مجتبی رحماندوست است که در قالب سفرنامه منتشر خواهد شد. این اثر که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ خواهد رسید، شرح ماجرای سفر رحماندوست به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی در کشورهای مختلف از جمله انگلیس و چین را روایت می‌کند.

نویسنده در این کتاب که دومین سفرنامه او به شمار می‌آید، با نثری ساده اما دلنشین به شرح ماوقع و حوادثی پرداخته که در این سفرها برای او رخ داده است. پیش از این قرار بود که این اثر با عنوان «از پکن تا لندن» توسط انتشارات حوا در بیست و ششمین دوره نمایشگاه کتاب تهران به بازار کتاب بیاید، اما رحماندوست اخیراً چاپ آن را به سوره مهر واگذار کرده است.

وی پیش از این در خصوص این کتابش به رسانه‌ها گفته بود: شرح سه سفر من به انگلستان، چین و اتریش در این کتاب گردآوری شده است. سفر نخست که مربوط به انگلستان می‌شود، به موضوع گردهمایی دبیران کل موسسات غیردولتی حامی فلسطین باز می‌گردد که از سوی اتحادیه بین‌المللی حامیان فلسطین در لندن برگزار شد. سفر به چین نیز به موضوع بازی‌های پارالمپیک پکن باز می‌گردد که همراه با رئیس جمهور به این سفر رفتم.

وی همچنین حضور خود در کشور اتریش را مربوط به ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ دانست که به دعوت از رایزنی فرهنگی ایران در اتریش و به منظور سخنرانی در جمع برخی از خانواده‌های قربانیان جنگ و نمایندگان سازمان‌های حامی آنها انجام شده است.

همچنین بخش‌هایی از این اثر به روایت روزهایی بازمی‌گردد که او به لبنان و سوریه نیز مسافرت کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *