کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نوبخت تاكيد كرد:

توافق هسته‌ای ژنو ماه آینده اجرایی می‌شود

26 آذر 1392 ساعت 17:52

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبری ریاست جمهوری گفت: توافق هسته ای ژنو در ماه آینده اجرایی می شود.


به گزارش جهان به نقل از مهر، محمد باقر نوبخت که امروز برای حضور در شورای برنامه ریزی استان و شهرستان تویسرکان به شهر تویسرکان سفر کرده بود با حضور در همایش وحدت حوزه و دانشگاه در این شهر به تببین علت دشمنی و کینه ورزی ها با نظام اسلامی ایران پرداخت.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبری ریاست جمهوری عنوان کرد: ارتش عراق از سوی غرب پشتیبانی کامل می شود و از هیچ تسلیحاتی محروم نبود اما در ایران در آغاز جنگ تحمیلی سپاه سازمان درستی نیافته بود و ارتش نیز از هم گسیخته بود.

ترسی از نظارت بر تاسیسات هسته ای نداریم

نوبخت با تاکید براینکه اقتدار حال حاضر ایران با سال های آغازین انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، عنوان کرد: دنیا به این نتیجه رسیده است که باید حقوق هسته ای کشورمان را به رسمیت بشناسد.

وی با بیان اینکه ترسی از نظارت بر تاسیسات هسته ای نداریم گفت: توافق ژنو آنقدر مهم بود که رژیم صهیونیستی پس از امضای آن اعلام کرد بزرگترین اشتباه قرن روی داد.

وی اذعان داشت: توافق هسته ای ژنو در ماه آینده اجرایی می شود و مهم محتوای این توافق است که اگر حقوق ملت ایران را محقق نمی کرد رهبر معظم انقلاب بدون شک با آن مخالفت می کردند. ایشان مذاکره کنندگان هسته ای را به عنوان معتمدین نظام می داند و هیچ شخصی حق ندارد جلو تر از نظرات رهبری حرکت کرده و با آن مخالفت کند.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه امروز نظام اسلامی ایران مقتدرتر از سال های آغاز انقلاب اسلامی است، ادامه داد: فرصتی در کشور محیا شده است که بدون در گیر شدن با حاشیه های سیاسی از ظرفیت همه طیف ها استفاده شود.

نوبخت افزود: نباید فکر کرد بایک تفکر تنها می توان نظام اسلامی را اداره کرد. عناصر تشکیل دهنده نظام که معتقد به ولایت هستند به جای پرداختن به اختلاف سلیقه ها به دنبال وحدت باشند. هیچ درگیری نباید وجود داشته باشد و باید به دنبال خدمت برای مردم بود.

خون شهید مفتح انقلاب اسلامی را بیمه کرد

وی با اشاره به اینکه به جای درگیری های لفظی باید به دنبال این باشیم چگونه می توانیم از منابع محدود کشور برای استان ها استفاده کنیم، اظهار داشت: خون شهید مفتح انقلاب اسلامی را بیمه کرد و دولت خود را موظف به پیگیری خواسته های مردم می دادند.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبری ریاست جمهوری اذعان داشت: نظام اسلامی ایران نه تنها پایدار و مقاوم است بلکه می تواند به عنوان الگویی برای جهان تبدیل شود و کشور ها آنانی را الگو خود قرار می دهند که بتوانند خواسته های مردم را به بهترین نحوه محقق کنند.

وی با اشاره به اینکه قرن بيستم صحنه منازعات بین فاشیسم، سوسيالیسم، کمونیسم و کاپیتالیسم بوده است، اذعان داشت: نیمه دوم قرن بیستم شاهد منازعات بین کاپیتالیسم و سوسيالیم بودیم که نقطه مشترک هر دو نفی مذهب است.

معاون برنامه ریزی ونظارت راهبری ریاست جمهوری ادامه داد: در این بین که انتظاری وجود نداشت مذهب بتواند الگویی برای مدیریت ارائه دهد انقلاب اسلامی یک نگرش غیر منتظره را به جهان ارائه کرد. اعتقادات و باور ها در آن زمان تنها این بود که مدیریت تنها برخواسته از نهضت های غربی است.

نوبخت با اشاره به اینکه در مقابل چنین جریاناتی غرب تنها به دنبال حذف این نگرش ها بود، افزود: ترور ها با به شهادت رساندن شهید مطهری و مفتح آغاز شد چرا که گروهک ها تصور می کردند آنان مغز متفکر نظام اسلامی اند.

وی بیان داشت: پس از آن دشمنان به ترور ائمه جمعه که سخنگوی نظام بودند پرداختند و با به شهادت رساندن رجایی و باهنر به دنبال قطع دست و پای نظام اسلامی بودند و با وجود همه این اتفاقات نظام اسلامی در ایران پویا و جاری است.


کد مطلب: 332013

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/332013/توافق-هسته-ای-ژنو-ماه-آینده-اجرایی-می-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com