پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

آقای صانعی! چه سندی درباره اقدام ایران علیه آمریکا دارید؟

سند بیش از ۷۰اقدام خصمانه آمریکا علیه ایران را در اختیار داریم
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 331697
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما اعتقاد داریم آمریکا تا زمانی که سیاست های خصمانه و زورگویانه خود را دنبال کند و خسارت هایی را که به ملت ما در طول تاریخ زده است را جبران نکند، قابل بخشش و گذشت نیست.
به گزارش جهان، محمد حسن آصفری دیبر اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانا در واکنش به اظهارات اخیر صانعی در خصوص اینکه ایران و آمریکا از هم بگذرند و همکاری کنند اظهار داشت: ما اعتقاد داریم آمریکا تا زمانی که سیاست های خصمانه و زورگویانه خود را دنبال کند و خسارت هایی را که به ملت ما در طول تاریخ زده است را جبران نکند، قابل بخشش و گذشت نیست.

وی افزود: آمریکا علیه کشور ما اقداماتی وسیعی نظیر؛ تجاوز نظامی در واقعه طبس، طراحی و سازماندهی کودتای نوژه، مقابله همه جانبه با ایران در جنگ تحمیلی، کمک های مالی و اطلاعاتی به دشمنان ایران، حمایت مستقیم از منافقین و فتنه گران سال ۸۸ ، اعمال تحریم های پی در پی در بخش های مختلف، معرفی ایران به عنوان چهره ای تروریستی در منطقه و ... انجام داده است.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: اگر بخواهیم اقدامات آمریکا و توطئه هایی که برعلیه ایران پایه ریزی کرده را بشماریم بالغ بر ۷۰ مورد از این دست اقدامات وجود دارد.چطور می شود از این حجم اقدامات مغرضانه گذشت؟ ایران چه اقداماتی برعلیه آمریکا انجام داده که باید از ما بگذرد؟ آیا جمهوری اسلامی تروری در آمریکا انجام داده است؟

وی گفت: پاسخ روشن است! هیچ سندی وجود ندارد که ثابت کند ایران علیه آمریکا اقدامی را انجام داده است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آمریکایی ها تهمت هایی رابدون سند و مدرک می زنند ولی ما ۷۰ مورد همراه با سند و مدرک در دست داریم که نشان دهنده اقدامات خصمانه آمریکا علیه ایران است.

آصفری ادامه داد: صانعی بهتر است قبل از انجام اینگونه مصاحبه ها، نگاهی به گذشته و اقدامات آمریکا علیه ایران بیاندازد و بعد از آن نتیجه گیری کند و نظر دهد.

دبیر اول کمیسیون امنیت ملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران غیر از اینکه بر سر مواضع خود ایستاده است و گفته که زیر بار حرف زود نمی رود، هیچ اقدام قهر آمیزی بر علیه آمریکا انجام نداده است.

وی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: دلیل اینکه آمریکا جرات اقدام علیه ایران را ندارد اینست که مدرک مستدل و سندی محکم در دست ندارد؛ لذا بهتر است صانعی به جای این صحبت های تبلیغاتی بیشتر به واقعیت ها توجه کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *