چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۱۰۵

وقتی آقای‌صانعی یک‌انقلابی ضدآمریکایی بود+تصاویر

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 331687
فکر اینکه با آمریکا بسازیم، اوضاع ما بهتر می‌شود فکر غلطی است. حکومت پهلوی با آمریکا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آیا آمریکائیها و مسیحیها می‌خواهند به ما خدمت کنند؟… یک جهت یاد امام، این است که اهداف امام را نگهداریم و نباید کارهای کلیدی به نااهلان سپرده شود.
وقتی آقای‌صانعی یک‌انقلابی ضدآمریکایی بود+تصاویر
به گزارش جهان، پس از مذاکرات ژنو و زمزمه ضرورت برقراری ارتباط ایران با آمریکا در برخی از رسانه‌ها، آقای صانعی نیز در این باره اظهار نظری کرده‌اند که در مقایسه با دیدگاه‌های ایشان در گذشته تناقض کامل وجود دارد. وی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من امیدوارم که رهبران دنیا همان گونه که در مراسم تشییع آقای ماندلا حاضر شدند و این‌گونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آنهایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آنکه به مردم بگویند چه ظلم‌هایی در حق او و مردمش کرده‌اند.

وی می‌افزاید: امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند. حال این سؤال جدی وجود دارد که آیا آمریکا در استراتژی و روش‌های خود در مواجهه با ایران تغییری ایجاد کرده است؟ اساسا ایران چه ظلمی در حق آمریکا کرده است که آمریکا نیز از حق خود بگذرد؟

پاسخ این سؤال در بیانات آقای صانعی که در دهه شصت و هفتاد بیان شده است وجود دارد. وی می‌گوید: «آمریکا موقعی که دست از جنایت نسبت به مردم دنیا برداشته و پول خون عزیزان ما را داد، آن وقتی که ثروت‌های بلوکه شده ما را دادند، آن وقتی که آدم شدند ملت ایران با آنها صلح می‌کند که بعید است به این زودیها به آنجا برسد.»

آقای صانعی در دهه شصت و هفتاد موضوع دشمنی آمریکا با ایران و ضرورت مقابله ملت ایران با دشمنان را همواره در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های خود بیان کرده است و کمتر سخنرانی از وی سراغ داریم که این مسئله مهم را متذکر نشده باشد. با هم چند نمونه از دیدگاه‌های وی را مرور می‌کنیم:


تصویر ۱: امروز نهضت و قیام امام امت انقلاب، روحانیت و مردم کار را به جایی کشانده است که مرگ بر آمریکا در تمام دنیا یک شعار شده است و این را بدانید که امریکا و دیگر ابرجنایتکاران هیچ چیز نیستند. زیرا رهبری امام امت و نقش روحانیت در جامعه و حضور مردم در صحنه تمام نقشه‌های آنها را بر آب کرده و رسوا ساخته است. (جمهوری اسلامی ۱۱/۸/۶۴)


تصویر ۲: فکر اینکه با آمریکا بسازیم، اوضاع ما بهتر می‌شود فکر غلطی است. حکومت پهلوی با آمریکا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آیا آمریکائیها و مسیحیها می‌خواهند به ما خدمت کنند؟… یک جهت یاد امام، این است که اهداف امام را نگهداریم و نباید کارهای کلیدی به نااهلان سپرده شود.


تصویر ۳: ای شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی! یک روز در این صحن سخنرانی کردی و به مردم گفتی که بگویند مرگ بر آمریکا، تا ریگان و سران آمریکا بشنوند. امروز من طلبه هم به پیروی از تو، از این ملت تقاضا می کنم که بگویند: مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی (تا هر دو بشنوند).


تصویر ۴: آمریکا باید بداند حتی فرزندان انقلابی که به مصلحت اسلام و جهاتی کنار رفته‌اند با همه مشکلاتی که برایشان بوجود آمده است اگر ببینند آمریکا بخواهد حرفی بزند دندانش را در دهانش می شکنند.

آقای صانعی با ذکر اینکه باید موج جدیدی علیه سیاستهای خصمانه آمریکا در کشور ایجاد شود گفت: بعضی مواقع با موج، دشمن از پای در می‌آید. حالا چه شده است که اعمال ظاهری و سروصدا انجام نمی ‌گیرد نمی دانم. شاید مصلحت کلی در این باشد والا انقلاب با سروصدا مانده است. اباعبدالله الحسین با دهل و سنج مانده است نه با بی تفاوتی و در خانه نشستن و دعا کردن.

استاد حوزه علیمه ضمن انتقاد از مرعوبین و ناآگاهان و علاقمندان به رفاه و پست و مقام تاکید کرد: دینداری جانبازی می خواهد فشار و داد و محرومیت می خواهد. حفظ احکام اسلام امروز نیاز دارد به اینکه مقابل آمریکا بایستیم و با او درگیر شویم و اگر کسی ایستادگی کرد از او حمایت کنیم.


تصویر ۵: ملت مسلمان ایران از امام خود این درس بزرگ را فراگرفته و با رژیم عراق که بدتر از یزید است و با اسرائیل و آمریکا و فرانسه که علیه حکومت اسلامی میجنگند سازش نخواهد کرد.


تصویر ۶: ملت ایران مخالف سازشی نیست که همراه با عدالت باشد. مخالف با سازش گرگ و میش است. مخالف با ظلم و جنایت و وحشیگری است. جالب‌ترین تعبیر را در این سخنرانیها بعد از امام، امروز مقام معظم رهبری داشتند «آمریکا غرورطلب و تزاید طلب است». خداوند ایشان را و بقیه افرادی که برای این انقلاب رنج برده و می برند حفظ نماید.

برخی فکر نکنند که اگر ما با آمریکا سازش کردیم اسلام و قرآن و ارزشهای مکتبی در ایران همچنان باقی خواهند ماند. نه هرگز چنین نیست… اینطور نیست که اگر آمریکا یک تغییر جزئی در سیاست خود دهد آن موقع با مسلمانان و حوزه‌های علمیه خوب می‌شود. بلی آمریکا اسلام مراکشی و حسین اردنی و اسلامی که کفار بر مسملمین در تمام زمینه‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی سلطه داشته باشند قبول دارد.

هنوز ملت ما فراموش نکرده است که امام فرموده‌اند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این سخن کسی است که تمام پیش بینیهایش درست بوده و در آنها اشتباهی رخ نداده و نمی‌دهد.

آمریکا موقعی که دست از جنایت نسبت به مردم دنیا برداشته و پول خون عزیزان ما را داد، آن وقتی که ثروتهای بلوکه شده ما را دادند، آن وقتی که آدم شدند ملت ایران با آنها صلح می کند که بعید است به این زودیها به آنجا برسد.

دشمن چه فکر می کند. شاید بنده و جنابعالی به فکر ۱۳ آبان نباشیم… اما ملت به فکر ۱۳ آبان است. دانشجویان، طلاب و در راس، مقام معظم رهبری به فکر ۱۳ آبان می‌باشند و سخن همه فرزندان امام را خلاصه کرده و می‌گوید و با آن صلابتی که مخصوص حکومت اسلامی است به آمریکا حمله می‌کند و بجا حمله کرد، سلام بر او و سلام بر امام او و سلام بر همه یارانش و سلام علی المرسلین.


تصویر ۷: ضدانقلاب هرچه باشد باید بایکوت شود. یعنی کسی که حرکت ضدانقلابی دارد باید منفی شود باید فراموش شود، در تاریخ باید همه چیزش از بین برود. به جای رحمت و تحتّی که برنامه قرآن است بریده باد و مرگ بر ابی لهب، حرکت قرآنی است. این راهی است که قرآن بما یاد میدهد. عموی پیغمبر قوم و خویش پیغمبر باشد در رابطه با اسلام و انقلاب اسلامی این حرفها بدرد نمیخورد. طلحه و زبیر باشد سابقه انقلابی داشته باشد سابقه انقلابی اش هم انقلابی نبوده سابقه انقلابی شان هم برای خدا نبوده، طلحه و زبیر که مؤمن شدند، طلحه و زبیر که مسلمان شدند آمدند برای کسب شخصیت تاریخ زندگی شان معلوم است از اول که آمدند مشکوک آمدند آنها اسلام واقعی را نپذیرفتند.

حالا ما اعتراف کنیم چرا این آدم انقلابی اینجور شده. خوب آن انقلابی اش هم قلابی بوده آن انقلابی اش که حقیقی نبوده است….
مرجع : مباحثات
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
هان ای دل عبرت بین ایوان مدائن را آئنه عبرت دان
این ایوان مخروبه اعتقادات کسی است که تا دیروز سینه چاک انقلاب بود،
این سرنوشت ما هم هست اگر: از اماممان فاصله بگیریم و با نااهلان نشست و برخاست کنیم
من در سطح شما بزرگواران نیستم که بخوام درباره عمق تفکر آیت الله صانعی نظر بدم ولی این ویژگی انسانهای بزرگ هست که اگر در تفکرشان اشتباهی بود حاضرن آن را اصلاح کنن.مگر ما تعهد دادیم برای همه عمر یکجور بدنیا نگاه کنیم؟
اصولا کسی که قبلا تفکراتش اشتباه بوده الزاما الآن هم درست نیست!!!
عجب!
United States
خب که چی؟
اظهار فضل نمی کردی کسی می گفت دستتون مشکل داره نمی تونی تایپ کنی؟!!!!
رضا
البته این افراد بزرگ با همین اعتقادات درست یا غلط در ایجاد روحیه استکبار ستیزی در جوانان و افراد آندوره نقش بسزایی داشتند حال دوست عزیز تاوان این اشتباه به قول شما خون جوانان وعزیزان این ملت بود ایشان که متحمل رنجی در این تغییر نگرش نشدند اوقات به کامشان بود پس خیلی راحت میتوانند بگوین ببخشید ما نبودیم این حرف ها را زدیم آنموقع خام بودیم
حران
Iran, Islamic Republic of
حالا کدوم تفکر درسته (این یا اونا)
از کجا معلوم فردا همینا رو زیرش نزنه و پس فردا چیزایی که دیروزش گفته بود؟
چه جالب تفکرات این جماعت (سروش، موسوی، گنجی، سازگارا، خاتمی و...) ناگهان اصلاح شد!؟!؟!؟
ملاک ما در استکبار ستیزی سیره و سنت انبیاء و اولیاء الهی است. حرکتی که بر اساس آیات الهی صورت پذیرفته است و هرگز قابل تغییر نیست. این مسیر ریزش داشته، بوده اند کسانی که از راه رفته باز گشتند و در تاریخ صدر اسلام نمونه های آن فراوان است. ولی هرگز متوقف نشده و تغییری در ایده ها و آرمان هایش پدیدار نشده زیرا از اساس یک حرکت الهی است و قابل تغییر نیست.
ايماني
Iran, Islamic Republic of
حتمابزعم شمانظرات امام هم اشتباه بوده،يعني مااشتباه كرديم كه انقلاب كرديم ديگه!!!همون شاه وآمريكاباصلح وصميميت(نوكري)باهم رفتارميكردن!چه كاري بودانقلاب كنيم ديگه!!!
امايه عيبي براي امثال اين عالم نماها داشت ديگه!اونم اين بودكه زمان شاه كسي براي ايناتره خردنميكردكه!!!
بله ته راه همه دنيادوستها بهم ميرسد!چه خوش گفت امام وپيرمرادمان آنجاكه اسلام اينهارا "اسلام آمريكايي،اسلام مرفهين بي درد!!!...ناميد
خداعاقبت ماروختم بخيركند.
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
نه همچین تعهدی ندادیم، ولی تاسف برانگیزه که به جای بهتر شدن روز به رزو پس رفت کنیم
Iran, Islamic Republic of
شما چشاتو باز کن بهتر می بینی
اتفاقا اینجا قضیه ای مثل طلحه و زبیر پیش اومده .....
گوهر پاک بباید که شود قابل فیض
ور نه هر سنگ و گلی لوءلوءو مرجان نشود
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا.....
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت صانعی رو بخیر کنه
داشتم داشتم حساب نیست ،دارم دارم حساب است...........
Iran, Islamic Republic of
مگرقراراست ایران تا ابد باآمریکادشمن باقی بماند ؟ هیچ چیزدردنیای سایت ابدی و دایمی نیست . دشمنی ایران و آمریکافقط به نفع اسراییل غاصب و تندروهای داخلی است که ازقبل این دشمنی سود فراوانی میکنند .
سیامک
Iran, Islamic Republic of
دشمنی با شیطان، دشمنی با فساد، دشمنی با دروغ، دشمنی با فریب و... ابدیست
و چون آمریکا همه اینهاست این دشمنی هم ابدیست مگر اینکه آمریکا از صفحه عالم حذف شود
از نظر زمین شناسی چندین میلیون بلکه میلیارد سال طول میکشه تا قاره آمریکا به شکل و شمایل دیگری تبدیل شود.
Iran, Islamic Republic of
از تعداد کامنت ها معلوم می شود بیشتر مخاطبان جهان تندرو هستند
شما با این همه قدرت استدلال فضایی چطوره که فضانورد نشدی؟!
Iran, Islamic Republic of
یه تشریف ببرین سایت انتخاب بعد بفرمایید تندرو!!
چندبار کامنت گذاشتم یک بار هم سایت انتخاب منتشر نکرد. تندروی نبود فقط منطقی بود. اینجا که خوبه بی انصاف
Iran, Islamic Republic of
....سری به سایت های خبر ی واقع بینی هستند بزنی اونوقت می تونی در مورد مثبت ومنفی ها قضاوت کنی
حسن
Iran, Islamic Republic of
نه بهتره بفرماييدپيرو نظرات امام هستند
مراجعه كنيدبه صحيفه امام ونظرات اساسي ايشان
بله ماوقاطبه ملت ايران هنوز به عهدخود باامام خويش پايبنديم
بدابحال آنكساني كه با دشمن عنود نرد عشق ميبازند
مگرامام مادرآخرين روزهاي عمرشان نفرمودندمبارزه بااستكبارابدي است وتامبارزه هست ماهستيم...وآنان كه ازمبارزه خسته شده اندصف خودراازملت جداكرده وبه خون شهداخيانت نكنن...
لطفا بارديگر پيام حج امام درسال67وپيام قبول قطعنامه598رابخوانيد...
البته اگرهنوزبه راه امام وشهدااعتقادداريد!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
از پاسخ شما هم معلوم میشه بیشتر امثال شما زود قضاوت میکنن و برچسب میزنن و مخالف نظرشون میشه افراطی و تندرو
Iran, Islamic Republic of
تنروز شمایی که واقعد بین نیستی
استدلال وارونه!
یه طوری حرف میزنی انگار ما با آمریکا دشمنی کردیم. توی این سالها هر بلایی دلش خواسته سر این ملت آورده. حالا ما شدیم بدهکار؟!
برو این حرف را به آمریکایی ها بزن که تا کی می خواهی با این ملت دشمنی کنی؟! کی می خواهی دست از دشمنی برداری؟!
Iran, Islamic Republic of
اگر عاقلانه موضوع را بررسی کنیم مبارزه با امریکا مبارزه با دولت تروریستی است که:
1- مردم مظلوم ویتنام در دهه 60 میلادی
2- مردم بی‌گناه ژاپن در جنگ جهانی دوم
3- مردم ظلم‌کشیده ایران از 1332 تا انقلاب اسلامی و پس از ان
4- مردم عراق از سال2001 تا کنون با بیش از 2000000کشته
5-مردم مسلمان و مظلوم افغانستان از سال 2001 تا کنون که از آنها قانون کاپیتولاسیون می‌خواهند.
6- مزدم دردکشیده فلسطین عزیز
7-مردم مظلوم لبنان
8- مردم ظلم‌کشیده کشور‌های عربی قبل و بعد از انقلاب‌های بیداری اسلامی
9- مردم سیاه‌روز افریقا با فقر و گرسنگی و بیماری و سلاح
10- مردم فقیر و ستم دیده میانمار در شرق آسا
11- مردم سیاه بخت کشور‌های آمریکای جنوبی چون کوبا و ونزوئلا و...
و بسیاری از مردم مستضعف جهان تحت سلطه و هجوم و ظلم امریکا بوده و هستند.
آیا دوستی با امریکای جهان‌خوار و خون باره عقلانی، انسانی و اسلامی نیست؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
سلام، نه همچین قراری نیست، اما مبارزه با ظلم همیشگیه، چه آمریکا چه هر جای دیگه، تو این مدت مگه منش آمریکا و متحدان عوض شده که ما بخوایم تغییری در نگرشمون نسبت به آمریکا داشته باشیم
خدا در قرآن فرمده : من جاء بالحسنه ، نفرموده ؛من عمل بالحسنه
طلبه
درود بر ایت اله صلنعی هر چه باشد ازاندیشه انحرافی دار دسته احمدی نزاد بهتر است
United States
هرچی میکشیم از شما ...ها میکشیم
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
املاء چند می گرفتی؟ طلبه ای یا بطله؟ بعید است کسی سالها توی حجره های نمور، البته الان لوکس شده، عبادت کند و خالصانه خدای متعال را بخواند و جواب نگیرد و هدایتش نکند. مگر ناخالصی داشته باشد. عزیزم، زندگی این آیت اله را با سیره رسول الله(ص) و امامان معصوم(ع) مقایسه بکن، خودت متوجه می شوی. البته اگه بخواهی متوجه بشی!
آقای رهگذر خیلی باید حواس یک طلبه جمع باشد شیاطین میخواهند ما را به جان هم بیاندازند و بعد پوزخند بزنند اون کسی که نوشته طلبه و یک مطلب خلافی را نوشته اون مسلما طلبه نبوده ولی اینجوری ادعا کرده تا بفهماند طلبه ها هم طرفدار صانعی هستند و بعد اختلاف افکنی بین روحانیت کنند.
تو طلبه ای؟!
همین دیگه پیروی از شیخ بی سواد ثمره اش بهتر از این نیست!!!
لااقل برو یاد بگیر که کلماتی رو که می شنوی چطوری باید بنویسی!!!
آیت الله صحیح است، نه آیت اله !!!
صانعی درست است، نه صلنعی!!!

بعد هم به عنوان یک طلبه خدمت شما عرض می کنم نظر صانعی ربطی به احمدی نژاد نداره و نمیشه چون اون یه اشتباهی داشته از اشتباه ایشون هم چشم پوشی کرد!
حیثیت حکومت اسلامی ریسمون طناب کشی نیست که بگیم چون او پس اینم این!!!
یک طلبه خوب می فهمه که این روش اندیشه به فرموده قرآن یعنی خارج شدن از حیطه حق و ورود به عرصه عناد و لجاج!!!
محمد رهنما
Finland
معلومه وقتی بر صانعی درود بفرستی باید از احمدی نژاد متنفر باشی البته طلبه بودنت برام عجیب بود که یاد سید مهدی هاشمی ملعون افتادم دیدم داشتیم در گذشته هم از این قبیل طلبه ها در ضمن به اقای صانعی بفهمانید اعتقادات و مواضع شیعیان در برابر مستکبران عبا و اروسی نیست که چند وقت یکبار عوض شود.اینگونه مثال بزنید امید که تفهیم شود.  
هموطن
Iran, Islamic Republic of
تو هم ....
دانشجو
نه بابا احمدی نژاد هرچی که بود با امریکای جهان خار واسرائیل حرامزاده وجعلی دست دوستی نمیداد و ازشون ای طوری تابلو همایت نمی کرد که بهشون کد بده که بگه من طرف شما هام
Iran, Islamic Republic of
خطر بزرگ انحراف در تمام عمر وجود دارد شايد راز گفتن حداقل روزي ده بار اهدنا الصراط المستقيم در نمازها همين باشد.
آخرین اظهارات همیشه پخته تر و صحیح تر است. حضرت آیت الله صانعی همه مسیری که شما تندروها در ابتدای آن هستید رفته و با توجه به علم و تجربه اش حالا بهترین نظر را می دهد.
سید حسین
اصلا هم اینطور نیست.
از این رو ست که میگویند دعا کنید که "عاقبت به خیر" شوید....
برای همین از سلطنت طلبا حمایت می کنه؟!
باعورا خیلی پخته شد!
توی قرآن ماجرای شخصی به نام بلعم باعورا آمده که مستجاب الدعوه بود ولی از فرعون پولی گرفت و به خاطر همین هم راهی کوه طور شد که در آن مکان حضرت موسی را نفرین کند که با سر از پرتگاه سقوط کرد و به قعر جهنم رفت!
امید رهگذر
Iran, Islamic Republic of
نشد! اولا" ما تندرو نیستیم. این آیت اله شما تندرو تشریف دارند که به اعتراف خودت همه مسیرها را رفته و ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم. دوما"، استدلال شما که حضرت ایشان را زیر سوال می برد؟ زیرا چند سال دیگه اظهاراتش خیلی پخته تر و صحیح تر از الان می شود بنابراین چون نظرهای حضرت ایشان تابع متغیری به نام زمان هست لذا گفتارهای سینوسی ایشان تداوم خواهد داشت. پیشنهاد می کنم در زمان احتضار ایشان، بر بالینش حضور داشته باشید تا صحیحترین اظهاراتش را بشنوید چون دیگه آخر خط رسیده و حرفهایش کاملا" پخته شده است. شاید باورنکنید اظهارات متناقض ایشان، بر ایمان مومنین به انقلاب اسلامی می افزاید. اصلا" ناراحت نمی شویم.
ايماني
Iran, Islamic Republic of
احسنت آقاي رهگذر
استدلال متقن وكوبنده اي بود
اگرپندبگيرند!!!
United States
ببخشید وقتتون رو میگیرم
احتمالا این نظر شما شامل طلحه وزبیر هم میشه
احسنت
خلج
Iran, Islamic Republic of
يعني حق هميشه باپيره مردهاست؟!
يااستدلال هركس قويتربودوحق رازيرپانگذاشت شاخص است!؟
عزيزمن اين آقايان خودرابه ريسمان امام چسبانده وازآن ارتزاق ميكنند. حال خوب است نظراتشان رافقط بامنويات امام مقايسه كنيد تاحق برشماروشن شود
البته اگردلتان به محبت شيطان بزرگ گرفتارنباشد!
از این گروه آدم ها صدر اسلام هم بودند. با این تفاوت که در آن زمان مردم فریب این جماعت را خوردند ولی حالا ما با مشت گره کرده بر دهان شان خواهیم کوفت.
حران
Iran, Islamic Republic of
یک بحثی هست همیشه هم شنیدیم که میگن (بخصوص ضد انقلاب و روشن‌فکران داخلی و البته جریان اصلاح طلب) که:
مردم رو از دین زده کردند!
حالا سوال اینجاست کی مردم رو از دین زده کرده؟
امثال اکبر گنجی و مخملباف و همین آقای صانعی و سروش و طبرزدی و...
وقتی توی قدرت هستند پدر ملت رو درمیارن و آتیششون انقدر تند هست که مردم رو از دین زده کنند وقتی از طرف مردم و حکومت پس زده می‌شن شروع می‌کنند به حرف‌های روشن‌فکر مآبانه.
با لا برید پایین بیاید مردم تفکر امثال زاکانی را قبول ندارند بیسوادها با ایت اله صانعی قابل مقایسه نیستند
عزيز جان شما ها از كى تا حالا ديندار شديد ؟! شما ها كه تقليد براتون ميمون بازيه چطوره كه از مراجع تقليد دفاع مى كنيد ، بريد بابا حناتون ديگه رنگى نداره ، بوقلمون صفتى هم حدى داره !
خدا پدر صانعی را بیامرزد که باعث شده امثال شما حداقل خودتان را مسلمان و احتمالا باسواد بدانید. فقط من مانده ام چرا وقی عده ای بعد از چپه کردن مراد عده ای دیگر میشوند؟
اصلا قابل مقایسه نیست . یکی کاسه لیسی و آن دیگری ....
ايماني
Iran, Islamic Republic of
چراكم مياري بدوبيراه ميگي آقاياخانم باسواد!
استدلال كن تاعاقلان وباسوادهااستدلال قوي رابپسندند!!!
اين آقاي صانعي 20سال قبل بافحاشي تفكرات امثال شمامواجه بود واكنون شما تمجيدش ميكنيد.
پرواضح است كه جبهه اي كه ايشان درآن قرارداردشماومارابه تغيير موضع واداشته است
لااقل كمي صداقت داشته باشيد وبگوييد نظرات امام راقبول نداريد وشيفته فرهنگ آمريكاهستيد.والسلام
قزوینی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر دشمنان امریکایی که امروز دوست امریکا
شده اند .
درود بردشمنان امریکایی که امروز هم دشمن
امریکا هستند .
Iran, Islamic Republic of
فقط پوزخند!
نويد
ملاك وضع كنوني حكومتهاست.
یا آمریکا ماهیتش عوض شده است .... و یا با عرض تاسف حضرت آیت الله
امام زماني شطرنج و ويدئو را حرام اعلام كردند وچندسال بعد استفاده از آنها را مجاز اعلام كردند
اگر امام الان زنده بودند خيلي كارهاي ديگر را هم مي كردند ولي افسوس
شطرنج با استکبار ستیزی متفاوت است
در اسلام پاره ای از احکام متوقف به زمان و شرایط است. مانند مجسمه سازی که به واسطه بت سازی حرام دانسته شد ولی زمانی که بت ها به فراموشی کامل سپرده شدند و دیگر منعی برای آن نیست. الآن هر کسی بخواهد مجسمه ای را تعظیم و تکریم کند حتی نادان ترین افراد هم به او می خندند.

برخی احکام مانند استکبار ستیزی برگرفته از متن صریح قرآن و آیات محکمات است و احدی حق تصرف در آن را ندارد. پس اگر امام بود امروز به دلیل سست شدن بعضی ها بر سرشان فریاد میزد نه اینکه تأیید شان کند.
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرامغلطه ميكني عزيزمن اوقت ميگي مابيسواديم!
درموردشطرنج ازامام استفتاءكردندبه اين مضمون كه:شطرنج زماني دردنيا آلت رايج قماربودواكثرا باآن قمارميكردند ولي اكنون به يك بازي فكري تبديل شده وحتي جزوفدراسيونهاي جهاني ورزشي است،اگردرعرف جامعه جهاني وداخل كشور ديگربه آن به عنوان آلت قمارنگاه نشودآيا بازي باآن جايزاست؟
كه ايشان فرمودندبرفرض مذكوراگرصحيح باشد اشكالي ندارد
بله عزيزم دراسلام اصل برحرام بودن قماراست وشطرنج هم به دليل رايج قمارآن حرام اعلام شده واين قدرت تشخيص مجتهدمسلمي چون امام است
اين چه ربطي به سياست ظلم ستيزي امام داردكه درقاموس دين ماست،آيا امريكا ذره اي ازدشمنيش بااسلام وحق طلبان كم شده؟!!!!
اگرامام راقبول داريدبه فرموده ايشان عمل كنيدكه:
پشتيبان ولايت فقيه باشيد تابه مملكت شماآسيبي نرسد
آيانظرات جناب صانعي بانظر ولي فقيهمان سنخيت دارد؟!!
خدا عاقبت مارو بخیر کنه
درود بر جهان نیوز
جعفر
Iran, Islamic Republic of
صانعی و ناصبان ایشان چه جوابی برای اعدام3400 نفر در زمان تندرو بودنشان دارند؟ شاید با موضع گیری جدید می خواهند استغفار کنند.
اینجا کاسب نیستی جعفر آقا
من از صانعی بشدت بیزارم ولی صرفا نمی شود یک لیست تهیه کنید و به خونخواهی قیام کنید. بروید ببینید بیگناه اعدام شدند یا:

1. منافقین در اتوبوسی در حال حرکت در چند شهر ککتل انداختند و تعداد زیادی در آتش سوختند و عده ای به شهادت رسیدند. به همین خاطر شرکت های اتوبوسرانی پنجره ها را قفل زد تا دیگر باز نشود و از این دست حوادث جلوگیری شود. فکر می کنم لازم به ذکر نباشد که توی اتوبوس پیر و جوان و بچه و خلاصه همه تبپ آدمی هست.

2. بمب گذاری در شهرهای متعدد باعث کشته، مجروح و معلول شدن عده زیادی از هموطنان شد.

3. نقشه عملیاتی فجر مقدماتی توسط دریادار افضلی خائن که علی رغم هشدارها توسط بنی صدر منصوب شده بود به عراق داده شد و شب عملیات بهترین بچه های ما قتل عام شدند. افضلی گریخت!

3. رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر محبوب ایران در آتش سوختند.

4 . ساختمان حزب جمهوری در 7 تیر به دلیل بمب گذاری فرو ریخت و عملا تمام سران انقلابی ایران کشته شدند و مجلس در شرف انحلال قرار گرفت!

5. مجاهدین خلق سرویس جاسوسی رسمی صدام بودند و در کنار ترور بچه های رزمنده و فعال در شهرها اطلاعات مهمی را به صدام می دادند.

6. در برخی پناهگاه هایی که مردم در زمان بمباران به آن ها پناه می بردند با موشک مورد اصابت قرار گرفت بررسی ها نشان داد دستگاهی جهت رد یابی در پناهگاه قرارداده شده بوده و دشمن دقیقا نقطه هدف را نشانه رفته است. در این پناهگاه ها تعداد زیادی کشته ش و زخمی شدند.

7 ... باز هم بگم؟؟؟

اگه این آشیخ زده راه عوض کرده دلیل نمی شه شما به خونخواهی قیام کنی!!!
خدا عاقبت همه مارو ختم به خیر کنه
محمد رهنما
United States
داخل شیر برنج دنبال گوشت میگردی ....
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
این اقای صانعی بصیرت از درون ندارد در طول تاریخ ادم های بودند از راه خود به سوی جاه مقام ثروت پر کشیدند
بصيرت يعني اينكه بدانيم شمري كه سر از حسين بريد همان جانباز صفين است كه تا مرز شهادت پيش رفت
بي بصيرت آني است كه عطش قدرت و عشق به فرزندان و آقازاده ها او را خسته و از راه بازداشت.

بي بصيرت آني است كه يك روز به نعل و يك روز به میخ مي زند.
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
مردم خوب می فهمند که زاکانی ها در زمان جنگ با دشمنان برای دفاع از من شما وکشور جان فشانی کردند ودر همین راه هم باقی مانند
نه امثال صانعی ها که زمین تا اسمان فرق کردند دنیاودین شان فروختند
اینا جانفشانی چه می فهمند چیه؟ خیانتهاشون رو نمی بینید. هر روز تو voa و bbc
حب دنیا که شامل فرزند، بستگان و دوستان میشود یکی از بزرگترین پرتگاههای عقیدتی است
شیعیون
Russian Federation
ایشون هنوز هم مخالف امریکا اند
Iran, Islamic Republic of
حتما تودلشون!والا رنگ رخسارخبرميدهدازسرضمير!
Iran, Islamic Republic of
دهان های نجستون را بشویید بعد نام ایت الله صانعی رو ببرید شما هنوز سواد خواندن ونوشتن نداشتید که ایت الله صانعی به درجه اجتهاد رسید ه بود .
شما هم به درجه اجتهاد رسیدی که حکم نجس بودن دهان ما را صادر کردی؟ ما استدلال می کنیم شما هم استدلال کن!
حضرت علی علیه السلام به خوارج که رسما به حضرت توهین می کردند فرمود: تا زمانی که شمشیر علیه حکومت نکشیده اید از حقوق شهروندی برخوردارید ولی شما بر دهان ما می زنید. استدلال بیاورید اگر پیرو علی بن ابی طالب اید.
البته از باب یادآوری خدمت تان عرض می کنم که خوارج همه قاری و حافظ و غالبا مجتهد و سابقه دار در اسلام بودند. در جنگ اجتهاد کردند و کار به حکمیت کشید. حکم را هم تحمیل کردند به حضرت و کار به عزل امام از حکومت رسید. بعد پشمان شدند و گفتند ما توبه کردیم علی هم باید توبه کند!
حسني
Iran, Islamic Republic of
چشم دهانمان راآب ميكشيم اما لطفا به ايشان بفرماييدوقتي نظرا ت امام راقبول ندارند وبازدم ازامام ميزنند ما نمی توانیم ساکت باشیم
همچنين وقتي لباس زيباي روحانيت راپوشيده وبه كرات ازاسلام آمريكايي وامريكاتعريف وتمجيد ميكنند ما نمی توانیم ساکت باشیم
وقتي فتاواي شاذ داده كه صداي تمام مراجع رادرآوردندومجبوربه خلأ ايشان ازمرجعيت شدند ما نمی توانیم ساکت باشیم
چه خوب بوداگردركلام همه مان تقوي رارعايت ميكرديم واين بزرگان سزاوارتر است
راستي سكوت هم نعمت الهي است كه گاهي آبروي انسان راحفظ ميكند !
هموطن
طبق گفته خودش الان نمونه یک بایکوت شده و منفی شده و فراموش شده هستند که بر اساس سفارش قرآن باید باو تبت یدا گفت
این آقا که خودش رامرجع میداند مسلم ترین شرط مرجعیت عدالت است !آیا بااین موضع حداقل عدالت هم قابل تصور هست !؟ اینکه مااز آمریکا بگذریم معلوم است بایدازچه بگذریم از دهاسال ظلم جنایت اماایشان گفته اندایران وآمریکا از هم بگذرند باآن عدالت مرجعیتشان بفرماین آمریکا باید درمقابل از چه چیزی بگذرد!؟ ماعلیه آمریکا چه کردی که از مابگذرد !؟ کا ش آیت الله جواب میداد!!!!
اینکه جومونگه
سعید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
انسان در طول زندگی بسته به موقعیت و شرایط روحانی مختلف و بسته به شرایط جامعه ممکن است تصمیم ها و سخنان مختلفی در یک زمینه بگیرد و بگوید به جز کسی که در تهذیب نفس بسیار دقیق عمل کند و به مرحله ای از بصیرت و بینش برسد که همواره راه حق را بپیماید ولی انسان در سطح کمتر از آن درجه ، می تواند سخنان و اقدامات متناقضی در یک زمینه و در شرایط یکسان داشته باشد .
ممکن است این حرف ها واقدامات متناقض، در مسیر حق باشد هر چند متناقض باشد و یا ممکن است یکی از سخنان و اقدامات حق و دیگری باطل باشد . و بیانات و اقدامات آن فرد ، بر اثر خروج از حق و یا خروج از باطل رخ داده باشد .
حال
به نظر من ، ایران اسلامی نمی تواند با آمریکا بسازد مگر اینکه نفس و روح انقلاب اسلامی که بر اساس استکبار ستیزی و کمک به مستضعفین است ، عوض شود .که با وجود مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار انقلاب بعید می دانم کسی بتواند این خیال را عملی کند .
آمریکا هم نمی تواند ، کشور مستقلی که عقاید خود را بدون در نظر گرفتن قدرت مادی آمریکا و قدرت استکباری او و سایر کشورهائی که در خط او هستند ،بیان میکند و بر اساس آن عمل می کند را بر تابند . و تنها در صورتی ایران می تواند با این کشور(( دوستانه)) برخورد کند که ماهیت امپریالیستی و استکباری آن عوض شود ، که هنوز هیچ کدام از اینها رخ نداده .
البته بحث مذاکره برای گرفتن حقوق به ناحق ضایع شده ی یک ملت بحث دیگریست که امیدوارم دولت و مسئولین دلسوز نظام و انقلاب بتوانند ، این مسیر دشوار را با کمترین هزینه و بیشترین منفعت طی کنند . و خداوند یار و یاور تمام خدمتگزاران صادق انقلاب باشد و از خداوند عزت روز افزون برای ملت عزیز ایران خواستارم .
جالبه ايشون سي سال پيش آيت الله بوده.....
به دوران انقلاب برگرد شیخ
Iran, Islamic Republic of
استحاله یعنی همین
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اگر اینان درزمان رسول الله ص بودند نقدی بر صلح حدیبیه میزدند
مدافع
Iran, Islamic Republic of
باید حواسمان جمع باشد زیرا معلوم نیست چند درصد مرگ بر آمریکا گفتنهایمان از این نوع است/.
شاید ما هم در آینده بلغزیم.
وای به حال آنهایی که اطراف این به ظاهر علما جمع میشوند. علی زمان را تنها میگذارند
مرگ بر آمریکا
United States
پس کلا داستانی بودن ایشون برای خودشون
United States
خودش خجالت نمی کشه؟
معلوم ميشه جهان هم مربوط به اصوال گراهاي....
ت
Iran, Islamic Republic of
باسلام
این دوره همه افراد مسئله دار با دشمنان هم صدا شده اند انشاله خون شهدای انقلاب دامن کوردلان رابگیرد
آمین
آکنده
Iran, Islamic Republic of
.... مگه دوست دارید به سر نوشت آیت الله منتظری و ... گرفتار شوید؟ شما که باید تجربه زیادی داشته باشید و مگر تجربه فوق علم نیست؟ پس...
كشوري هستيم داراي حكومت اسلامي وقانون اسامي كه تمامي مسئولين بلند پايه كشور نمايندگان مجلس و وزرا ومديران نهاد هاي اصلي كشور ومديران شركتها طبق قانون اساسي مومن ومدير ومدبر مي باشند ولي هر روز وابستگي كشور به نفت بيشتر مي شود وتورم وگراني بيشتر مي گردد....
مرگ بر فتنه گران
United States
شبیه جو....
... اشتباه است .
... ایت الله صانعی
متاسفم برای تفکر بعضی ها
Iran, Islamic Republic of
ایشون تخت گاز دارن می رن یکم یواشتر حاجی
Iran, Islamic Republic of
به نظر می رسه مخالفای نظام با هر چی نظام مخالفه موافقن
شیخ صانعی در دهه 60 یک ایرانی ضد امریکایی بود ولی الان ظاهرا یک ایرانی ضد ایرانی است. فرقش در همین خلاصه شده است.
احمد
باید ترسید از عاقبت خود
اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
سامان
ایت الله صانعی هنوز مرجع تقلید تعدادقابل توجهی از مومنین است ....
France
چرا سایت حضرت ایت الله صانعی مرجع اعلم شیعه هنوز فیلتر است و دولت مدعی اعتدال و تدبیر برای رفع فیلتر آن هنوز اقدامی نمی کند