کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی آقای‌صانعی یک‌انقلابی ضدآمریکایی بود+تصاویر

مباحثات , 25 آذر 1392 ساعت 11:31

فکر اینکه با آمریکا بسازیم، اوضاع ما بهتر می‌شود فکر غلطی است. حکومت پهلوی با آمریکا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آیا آمریکائیها و مسیحیها می‌خواهند به ما خدمت کنند؟… یک جهت یاد امام، این است که اهداف امام را نگهداریم و نباید کارهای کلیدی به نااهلان سپرده شود.


به گزارش جهان، پس از مذاکرات ژنو و زمزمه ضرورت برقراری ارتباط ایران با آمریکا در برخی از رسانه‌ها، آقای صانعی نیز در این باره اظهار نظری کرده‌اند که در مقایسه با دیدگاه‌های ایشان در گذشته تناقض کامل وجود دارد. وی در گفت‌وگو با روزنامه نیویورک تایمز با اشاره به درگذشت ماندلا گفت: من امیدوارم که رهبران دنیا همان گونه که در مراسم تشییع آقای ماندلا حاضر شدند و این‌گونه به او احترام گذاشتند به کار او نیز احترام بگذارند، یکی از کارهای ارزنده او این بود که وقتی آزاد شد از همه آنهایی که در حق او ظلم کرده بودند گذشت اما به شرط آنکه به مردم بگویند چه ظلم‌هایی در حق او و مردمش کرده‌اند.

وی می‌افزاید: امروز هم معتقدم دولتمردان ایران و آمریکا و سایرین با هم مطابق آنچه گفتم از هم بگذرند و دوستانه زندگی کنند. حال این سؤال جدی وجود دارد که آیا آمریکا در استراتژی و روش‌های خود در مواجهه با ایران تغییری ایجاد کرده است؟ اساسا ایران چه ظلمی در حق آمریکا کرده است که آمریکا نیز از حق خود بگذرد؟

پاسخ این سؤال در بیانات آقای صانعی که در دهه شصت و هفتاد بیان شده است وجود دارد. وی می‌گوید: «آمریکا موقعی که دست از جنایت نسبت به مردم دنیا برداشته و پول خون عزیزان ما را داد، آن وقتی که ثروت‌های بلوکه شده ما را دادند، آن وقتی که آدم شدند ملت ایران با آنها صلح می‌کند که بعید است به این زودیها به آنجا برسد.»

آقای صانعی در دهه شصت و هفتاد موضوع دشمنی آمریکا با ایران و ضرورت مقابله ملت ایران با دشمنان را همواره در خطبه‌های نماز جمعه و سخنرانی‌های خود بیان کرده است و کمتر سخنرانی از وی سراغ داریم که این مسئله مهم را متذکر نشده باشد. با هم چند نمونه از دیدگاه‌های وی را مرور می‌کنیم:


تصویر ۱: امروز نهضت و قیام امام امت انقلاب، روحانیت و مردم کار را به جایی کشانده است که مرگ بر آمریکا در تمام دنیا یک شعار شده است و این را بدانید که امریکا و دیگر ابرجنایتکاران هیچ چیز نیستند. زیرا رهبری امام امت و نقش روحانیت در جامعه و حضور مردم در صحنه تمام نقشه‌های آنها را بر آب کرده و رسوا ساخته است. (جمهوری اسلامی ۱۱/۸/۶۴)


تصویر ۲: فکر اینکه با آمریکا بسازیم، اوضاع ما بهتر می‌شود فکر غلطی است. حکومت پهلوی با آمریکا ساخته بود وضع ما آنطور بود. آیا آمریکائیها و مسیحیها می‌خواهند به ما خدمت کنند؟… یک جهت یاد امام، این است که اهداف امام را نگهداریم و نباید کارهای کلیدی به نااهلان سپرده شود.


تصویر ۳: ای شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی! یک روز در این صحن سخنرانی کردی و به مردم گفتی که بگویند مرگ بر آمریکا، تا ریگان و سران آمریکا بشنوند. امروز من طلبه هم به پیروی از تو، از این ملت تقاضا می کنم که بگویند: مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی (تا هر دو بشنوند).


تصویر ۴: آمریکا باید بداند حتی فرزندان انقلابی که به مصلحت اسلام و جهاتی کنار رفته‌اند با همه مشکلاتی که برایشان بوجود آمده است اگر ببینند آمریکا بخواهد حرفی بزند دندانش را در دهانش می شکنند.

آقای صانعی با ذکر اینکه باید موج جدیدی علیه سیاستهای خصمانه آمریکا در کشور ایجاد شود گفت: بعضی مواقع با موج، دشمن از پای در می‌آید. حالا چه شده است که اعمال ظاهری و سروصدا انجام نمی ‌گیرد نمی دانم. شاید مصلحت کلی در این باشد والا انقلاب با سروصدا مانده است. اباعبدالله الحسین با دهل و سنج مانده است نه با بی تفاوتی و در خانه نشستن و دعا کردن.

استاد حوزه علیمه ضمن انتقاد از مرعوبین و ناآگاهان و علاقمندان به رفاه و پست و مقام تاکید کرد: دینداری جانبازی می خواهد فشار و داد و محرومیت می خواهد. حفظ احکام اسلام امروز نیاز دارد به اینکه مقابل آمریکا بایستیم و با او درگیر شویم و اگر کسی ایستادگی کرد از او حمایت کنیم.


تصویر ۵: ملت مسلمان ایران از امام خود این درس بزرگ را فراگرفته و با رژیم عراق که بدتر از یزید است و با اسرائیل و آمریکا و فرانسه که علیه حکومت اسلامی میجنگند سازش نخواهد کرد.


تصویر ۶: ملت ایران مخالف سازشی نیست که همراه با عدالت باشد. مخالف با سازش گرگ و میش است. مخالف با ظلم و جنایت و وحشیگری است. جالب‌ترین تعبیر را در این سخنرانیها بعد از امام، امروز مقام معظم رهبری داشتند «آمریکا غرورطلب و تزاید طلب است». خداوند ایشان را و بقیه افرادی که برای این انقلاب رنج برده و می برند حفظ نماید.

برخی فکر نکنند که اگر ما با آمریکا سازش کردیم اسلام و قرآن و ارزشهای مکتبی در ایران همچنان باقی خواهند ماند. نه هرگز چنین نیست… اینطور نیست که اگر آمریکا یک تغییر جزئی در سیاست خود دهد آن موقع با مسلمانان و حوزه‌های علمیه خوب می‌شود. بلی آمریکا اسلام مراکشی و حسین اردنی و اسلامی که کفار بر مسملمین در تمام زمینه‌های اقتصادی سیاسی و فرهنگی سلطه داشته باشند قبول دارد.

هنوز ملت ما فراموش نکرده است که امام فرموده‌اند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. این سخن کسی است که تمام پیش بینیهایش درست بوده و در آنها اشتباهی رخ نداده و نمی‌دهد.

آمریکا موقعی که دست از جنایت نسبت به مردم دنیا برداشته و پول خون عزیزان ما را داد، آن وقتی که ثروتهای بلوکه شده ما را دادند، آن وقتی که آدم شدند ملت ایران با آنها صلح می کند که بعید است به این زودیها به آنجا برسد.

دشمن چه فکر می کند. شاید بنده و جنابعالی به فکر ۱۳ آبان نباشیم… اما ملت به فکر ۱۳ آبان است. دانشجویان، طلاب و در راس، مقام معظم رهبری به فکر ۱۳ آبان می‌باشند و سخن همه فرزندان امام را خلاصه کرده و می‌گوید و با آن صلابتی که مخصوص حکومت اسلامی است به آمریکا حمله می‌کند و بجا حمله کرد، سلام بر او و سلام بر امام او و سلام بر همه یارانش و سلام علی المرسلین.


تصویر ۷: ضدانقلاب هرچه باشد باید بایکوت شود. یعنی کسی که حرکت ضدانقلابی دارد باید منفی شود باید فراموش شود، در تاریخ باید همه چیزش از بین برود. به جای رحمت و تحتّی که برنامه قرآن است بریده باد و مرگ بر ابی لهب، حرکت قرآنی است. این راهی است که قرآن بما یاد میدهد. عموی پیغمبر قوم و خویش پیغمبر باشد در رابطه با اسلام و انقلاب اسلامی این حرفها بدرد نمیخورد. طلحه و زبیر باشد سابقه انقلابی داشته باشد سابقه انقلابی اش هم انقلابی نبوده سابقه انقلابی شان هم برای خدا نبوده، طلحه و زبیر که مؤمن شدند، طلحه و زبیر که مسلمان شدند آمدند برای کسب شخصیت تاریخ زندگی شان معلوم است از اول که آمدند مشکوک آمدند آنها اسلام واقعی را نپذیرفتند.

حالا ما اعتراف کنیم چرا این آدم انقلابی اینجور شده. خوب آن انقلابی اش هم قلابی بوده آن انقلابی اش که حقیقی نبوده است….


کد مطلب: 331687

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/331687/وقتی-آقای-صانعی-یک-انقلابی-ضدآمریکایی-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com