کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش ظریف به عهدشکنی آمریکا/ پاسخ می‌دهیم

24 آذر 1392 ساعت 8:48

وزیر خارجه ایران با اشاره به اقدامات مرتبط با تحریم‌های‌ آمریکا تصریح کرد که با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می‌کنیم و در برابر هر اقدام نامناسب، واکنش مناسب، حساب شده و هدفمند نشان می‌دهیم.


به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در مسیر بیمارستان برای دیدن مادرش در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در خصوص تحریم‌های ایران گفت: در چند روز گذشته اقدامات نامناسبی از سوی آمریکایی ها صورت گرفت که ما به شکل مقتضی و با در نظرگرفتن همه جوانب امر به آن پاسخ دادیم.

وی ادامه داد: البته برخی دوستان که دل خوشی از برنامه اقدام ژنو نداشتند مرگ زودرس آن را اعلام کرده‌اند که بیشتر بیان خواست تا واقعیت است.

ظریف در ارتباط با توافق ژنو گفت: ما با جدیت مذاکرات ژنو را دنبال می کنیم و البته در برابر هر اقدام نامناسب و غیرسازنده (حتی اگر نقض توافق هم نباشد) واکنش مناسب، حساب شده، هدفمند و هوشمندانه نشان خواهیم داد.

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به توافق نهایی تصریح کرد: مذاکره و رسیدن به نتیجه، کار دشواری است و حتما فرازونشیب فراوان دارد. این را هم از روز اول پیش بینی کرده بودیم.

وی با اشاره به وظیفه مهم تیم مذاکره کننده برای پیگیری منافع ملی تأکید کرد: ضمناً دوستانی که با استفاده از سکوت ضروری ما، مشغول خرده گیری از کنار گود هستند هم حتما می‌دانند که فرمایشاتشان همگی جواب دارد ولی تیم مذاکره کننده وظیفه مهمتری برای پیگیری منافع ملی دارد و پاسخ عمومی به برخی موارد را فعلا به مصلحت نمی داند و آماده است در برابر اتهامات ناروا و غیرمنصفانه بخاطر منافع ملی سکوت کند ولی در زمان مناسب به همه ایرادها و ابهامات پاسخ خواهیم داد.


کد مطلب: 331419

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/331419/واکنش-ظریف-عهدشکنی-آمریکا-پاسخ-می-دهیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com