سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

انتخاب ۶ عضو جدید جامعه مدرسین

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب: 330919
نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از اضافه شدن ۶ عضو جدید به تعداد اعضای این تشکل مهم دینی و حوزوی خبر داد.
به گزارش جهان، آیت الله مرتضی مقتدایی با اعلام این خبر اظهار داشت: آیات و حجج‌اسلام والمسلمین احمد بهشتی، محسن فقیهی، محسن اراکی و سید علیرضا حائری، محمد عندلیب همدانی و جواد مروی، اعضای جدید جامعه مدرسین هستند که همگی در جلسه هفته گذشته جامعه حضور یافتند.

وی در خصوص ساز و کار انتخاب اعضای جدید، گفت: جامعه مدرسین مصوبه ای مبنی بر این که هر از گاهی تعدادی از افراد برای عضویت در جامعه مدرسین جذب شوند، دارد و این مسئله به خاطر آن است که برخی از بزرگواران با توجه به سن بالا و کسالت هایی که دارند، کمتر می توانند در جلسات جامعه مدرسین حضور داشته باشند، ضمن آن که در طول زمان برخی از اعضا نیز فوت می کنند که برای جایگزینی این افراد، چنین مصوبه ای وجود دارد.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در همین رابطه کمیسیون جذب اعضا که مرکب از تعدادی از اعضای جامعه مدرسین است، وارد عمل می شود و تعدادی را با توجه به سوابقی که دارند، شناسایی و پس از کسب نظرات و دیدگاه های آنان، جذب می کند.

مقتدایی یادآور شد: اگر اعضای این کمیسیون به اتفاق، به عضویت یک نفر رای دادند، این مسئله در صحن علنی جلسه جامعه مدرسین مطرح و اگر چنانچه با در نظر گرفتن سوابق و شرایط و جامعیت آن فرد، رای مورد نظر کسب شود، فرد به عضویت جامعه مدرسین در می آید.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اخیراً جلسه کمیسیون جذب اعضا در جامعه مدرسین تشکیل شد و تعدادی از افراد برای عضویت مطرح شدند که بر اساس شاخصه های جامعه مدرسین، درباره آن ها صحبت و بررسی صورت گرفت.

نائب رییس جامعه مدرسین حوزه در خصوص شاخصه های جذب و عضویت، افزود: از نظر سابقه علمی فرد باید استاد معروفی در حوزه باشد که دارای کرسی تدریس باشد و یا این که دست کم، شأنیت لازم برای تدریس سطح خارج و عالی را داشته باشد و از سویی از حیث سوابق انقلابی فرد شناخته شده و همراه با انقلاب باشد و اعتقاد قوی نسبت به مقام معظم رهبری و ولایت فقیه داشته باشد.

آیت الله مقتدایی که با خبرگزاری حوزه گفت‌وگو میکرد، در پایان گفت: در همین رابطه اسامی چند نفر در جامعه مدرسین مطرح شد که پس از بحث و بررسی در صحن علنی در نهایت ۶ نفر واجد صلاحیت و شرایط لازم برای عضویت شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *