جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲

توسل به مهره بی تاثیر انگلیسی؛ چرا؟!

يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب: 330219
کارشناس مسائل سیاسی گفت: استراو در سیاست خارجی انگلیس تاثیرگذار نیست و برخی سعی داشتند از وی برای مراسم تحلیف دعوت کنند اما این مسئله با عکس العمل دوستداران انقلاب مواجه شد و اکنون بدنبال این هستند که این جریان را احیا کنند.
به گزارش جهان، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفت وگو با تسنیم در قم، در تحلیل و ارزیابی دعوت از جک استراو به ایران از سوی گروه دوستی ایران و انگلیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعضی ها زورشان نمی رسد ماشین مدل بالا بخرند، لذا ماشین اسقاطی و مدل پائین می خرند و بعضی از سیاسیون ما هم در روابط خارجی از همین شیوه استفاده می کنند.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جک استراو الان در انگلیس هیچ کاره است افزود: استراو تاثیر مستقیمی در حل مسائل ما نمی تواند داشته باشد و آن زمانی که در سمت وزیر امور خارجه انگلیس بود، می توانست ما را در حل مسائل هسته ای همراهی نماید که نهایت خصومت را به خرج داد.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: امروز دعوت از یک فرد منفعل، بیکار و بی تاثیر ثمره ای جز تضعیف موضع جمهوری اسلامی ندارد جز اینکه دشمنان احساس می کنند از سر ضعف به هر دست آویزی پناه می بریم.

وی با اشاره به نحوه عملکرد استراو در قبال ایران گفت: از عوامل تصویب قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی جک استراو بود و خصومت علیه ما را به حد اعلا رساند.

حجت الاسلام ذوالنوری با تاکید مجدد براینکه استراو در سیاست خارجی انگلیس تاثیرگذار نیست، بیان کرد: بعضی از سیاسیون ما سعی داشتند از وی برای مراسم تنفیذ و تحلیف دعوت کنند وقتی این مسئله مطرح شد عکس العمل رسانه ها و دوستداران نظام و انقلاب باعث شد از کار خود پشیمان شوند اما ظاهرا بدنبال این هستند که این جریان را مجددا احیا کنند و این اقدام صورت بگیرد.

جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: سیاست ها و اقدامات ما باید دارای تناسب و توازن باشد این اصلا خوب نیست که انقدر واداده عمل کنیم رفتار طرف مقابل را ببینیم.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: از عوامل تاثیر گذار در اتحادیه اروپا، انگلیس است و بعد از توافقنامه ژنو شاهدیم که دوباره اتحادیه اروپا ۱۷ شرکت ما را تحریم کرد با این اوصاف چه ذوق زدگی برای نشان دادن روی خوش به این ها می تواند وجود داشته باشد؟

وی عنوان کرد: با این گونه اقدامات برخی سیاسیون ما آن ها به این باور می رسند که ما از روی ناچاری، ضعف و عجز انعطاف را در مذاکرات به خرج دادیم، اگر ما بیش از حد ذوق زدگی نشان بدهیم نتیجه آن به نفع مردم نخواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *