کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقدام جدید سازندگان فیلم‌های مسأله‌دار برای اکران بی‌سر و صدا!

17 آذر 1392 ساعت 15:15

چندی پیش "جهان نیوز" از برخی تلاشها برای تغییر در چینش سینمای رسانه ها در جشنواره فیلم فجر و جداسازی سهمیه ارگانهای مذهبی که به عنوان میهمان و ناظر شرکت می کنند خبر داده بود، طبق یک سناریوی از پیش طراحی شده این پیشنهاد از طریق انجمن منتقدان سینما به وزیر ارشاد ارائه و رسانه ای شد!


به گزارش خبرنگار جهان، انجمنی به نام منتقدان سینما، در نامه ای به وزیر ارشاد از وی خواسته اند تا با جداسازی اهالی رسانه از افراد متفرقه[!] آرامش و تمرکز لازم برای اهل رسانه در جشنواره فیلم فجر فراهم شود!

بنابراین گزارش، شواهد حاکی از آن است که اگر چه در نامه ارسالی کمبود صندلی و وجود افراد متفرقه[!] باعث شده تا انجمن منتقدان سینما چنین درخواستی داشته باشند، اما ماجرا، پشت پرده ای متفاوت دارد!

در همین رابطه شنیده ها حکایت از آن دارد که دست اندرکاران جشنواره فیلم فجر و مسؤولان سینمایی تصمیم گرفته اند تا فیلمهای جشنواره فجر امسال را دسته بندی شده و بر اساس سلیقه طیف های مختلف، جداگانه نمایش دهند و حتی برخی فیلمها به قول طراحان این سناریو برای طیف های خاص (متدینان) نمایش داده نشود!

بنابراین گزارش، این سناریو که ظاهرا با استقبال برخی هم مواجه شده است، راه را برای اکران بی سر و صدای فیلمهای مسأله دار باز می کند و اعتراضی در برابر اینگونه فیلمها نخواهد شد!

همچنین گفته شده است با توجه به اینکه این جداسازی ممکن است حساسیت ایجاد کند، طرح در قالب "درخواست" از سوی انجمن منتقدان سینما به وزیر ارشاد ارائه شود.


کد مطلب: 330167

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/330167/اقدام-جدید-سازندگان-فیلم-های-مسأله-دار-اکران-بی-سر-صدا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com