کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کاهش ۳۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران

نفت ۱۰۰ دلاری در بودجه ۹۳

15 آذر 1392 ساعت 12:33

وزیر نفت با بیان اینکه در بودجه سال آینده قیمت نفت بر مبنای نفت ۱۰۰ دلاری گنجانده شده است، نرخ کاهش و افت طبیعی تولید نفت ایران را سالانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز عنوان کرد و گفت: اوپک از بازگشت ایران به بازار نفت استقبال کرده است.


به گزارش جهان به نقل از مهر، بیژن زنگنه در حاشیه اجلاس اوپک در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال اعضای اوپک از افزایش تولید و بازگشت نفت ایران به بازار جهانی، گفت: سابقه تاریخی اوپک هم نشان می‌دهد که وقتی عضوی به دلیل مشکلاتی از بازار خارج شده و دوباره باز می‌گردد، کشورهای عضو نهایت همراهی و همکاری را برای به دست آوردن سهم بازار آن عضو داشته اند.

وزیر نفت با بیان اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی قیمت نفت هم در سطوح بالای یکصد دلار باقی می‌ماند، تصریح کرد: سال آینده سقف تولید نفت کشورهای عضو اوپک در محدوده ۳۰ میلیون بشکه در روز باقی می ماند.

این عضو کابینه دولت با یادآوری اینکه با توجه به تثبیت قیمت ها، ایران هم بهای نفت در بودجه سال ۹۳ را بر مبنای نفت ۱۰۰ دلاری قرار داده است، اظهار داشت: ایران سال آینده روزانه کمتر از یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر خواهد کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در صورت عدم اجرای طرح های تولید ثانویه نرخ افت و کاهش تولید نفت ایران روزانه حدود ۳۰۰ هزار بشکه است.


کد مطلب: 329738

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/329738/کاهش-۳۰۰-هزار-بشکه-ای-تولید-نفت-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com