جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۴
۱۷۷

سخنان تامل‌برانگیز ظریف/ آقای وزیر اصلاح کنید

پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب: 329631
این سخنان جناب وزیر در حالی بیان می گردد که قدرت های جهانی و سازمان های جاسوسی کشورهای غربی تا کنون در گزارش های متعددی به توان بالای سیستم های دفاعی ایران اذعان نموده اند.
سخنان تامل‌برانگیز ظریف/ آقای وزیر اصلاح کنید
به گزارش جهان، پایگاه ۵۹۸ نوشت: به این جمله دقت کنید: "آمریکا میتواند به یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!"

این سخن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیست. سخن وزیر جنگ امریکا و فرانسه و انگلیس هم نیست.

این دسته گلی است که جواد ظریف روز گذشته با حضور در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی به آب داد.

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان چنین عنوان داشت: " آیا فکر کردید آمریکا که می تواند با یک بمب تمام سیستم دفاعی ما را از کار بیاندازد از سیستم دفاعی ما می ترسد؟ آیا واقعا به خاطر قدرت نظامی، آمریکا جلو نمی آید؟ بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟"

این سخنان جناب وزیر در حالی بیان می گردد که قدرت های جهانی و سازمان های جاسوسی کشورهای غربی تا کنون در گزارش های متعددی به توان بالای سیستم های دفاعی ایران اذعان نموده اند.

احتمالا پس از آنکه آقای ظریف از فحوای سخن خود مطلع گردد سعی در رفوکاری آن برآمده و عنوان خواهد کرد " ... بر اساس کدام سند فکر می کنید آمریکا می تواند به اطلاعات نظامی ما دست پیدا کند؟" در حالیکه همین جمله نقیض جملات اول ایشان است و در حقیقت خودش جواب خودش را داده است.

ضروری است که جناب سردار فیروز آبادی، امیر شمخانی و سردار دهقان بدون هیچ گونه مصلحت اندیشی از حیثیت دفاعی کشور دفاع کنند و اجازه تضعیف قدرت نظامی و دفاعی کشور را آن هم از زبان وزیر امور خارجه کشورمان ندهند.
https://jahannews.com/vdcbf9bf8rhb50p.uiur.html
jahannews.com/vdcbf9bf8rhb50p.uiur.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این بشر ساده لوحی بیشتر نیست. و وای بر ما که وزیر امور خارجه ای چون ایشان داریم
اکثر موشکهای ما با جی پی اس کار میکنه که جی پی اس مالکیتش دسته امریکاست از کار بندازه موشکها ....
مفام آمریکایی
کاش اینجوری بود
....
احمد
ساده لوح شما هستید!
دقیقا ظریف دو ویژگی دارد: 1- ویترین علمی در حوزه روابط بین الملل 2- دلی با لوحی ساده که دقیقا مورد سوء استفاده جریانی خاص در دولت قرار میگیرد تا بر اساس آن، پروژه تغییر را رقم زنند. ....
کوکو
از اون رئیس جمهور این وزیر امور خارجه بعید نیست
یه امتیاز بگید که ایشون از غربی ‌ها توی مذاکره گرفته باشه ؟
باش تا صبح دولتت بدمد
کاین هنوز از نتایج سحر است
محمد
شما لیاقتت همون. ... بود
درست میگی شما رو چه به انسان منطقی، با شخصیت و محترم مثل دکتر ظریف.
....
علی
...شما ها هم باید مثل احمدی نژاد برید دادگاه. ....
هر موقع عاملان فتنه محاکمه ولقعی شدند و اعدام شدند احمدی نژاد هم میره دادگاه
داری ازاسرئیل یاآمریکا حرف می زنی یانماینده شون هستی ؟؟
از آدمهای تکنوکرات بیش از این انتظاری نیست
سینا
Iran, Islamic Republic of
یکی به آقای ظریف بگه، اگه آمریکا از اون بمب‌ها داشت تو جنگ 33 روزه و 22 روزه و بخصوص جنگ آخری با غزه برای دفاع از سگ منطقه استفاده می‌کرد.
همه هم میدونن در تمام این جنگ‌ها ایران حامی نظامی غزه و حزب الله بود، آمریکا و رژیم صهیونیستی (سگ) اگه قدرت داشتند جلوی موشک‌های دست چندم و از رده خارج فجر 5 رو می‌گرفتند
احسنت
ساده لوح نیست بلکه تحصیل کرده امریکاست و خود بخوان از این مجمل حدیث مفصل .........
مهدی
Iran, Islamic Republic of
قدیمیهای وزارت خارجه میگن ظریف و دوستانش تو وزارت خارجه به "لابی امریکا" مشهور بودند بنابراین اتخاذ چنین مواضعی از این مرد "خوب امتیاز ده" عجیب نیست
Iran, Islamic Republic of
اگر مجلس بابت عبارت "خزانه خالی" از رئیس جمهور سوال می کرد یا به خاطر "گفتگو بر سر ابوموسی" وی را بازخواست می کرد کار به اینجا نمی رسید. الان حاج قاسم باید بزند در دهان این ترسوها! شما روابط بین الملل خواندید؟!!!
دهکردی
Iran, Islamic Republic of
قدیمی ها که سهل است جدیدی ها هم میدانند این جناب بیش از آنکه سفیر ایران در خارج باشد، سفیر غرب ( بخوانید ایالت متحده) در اینجاست!!
و گرنه حتی دانشجوی سال اول دیپلماسی هم این را میداند که یک دیپلمات باید فقط و فقط بنا به ضرورت حرف بزند. و حالا سوتی دادن های این چنینی صرفا برای سنجش عکس العمل نیرو های خودی است.
اگه اینجوریه که تو میگی...این جناب 200 رای از مجلس اصولگرا میگیره معنیش مشخصه
انتشار ندهید. و همیشه این بوده که مملکت را نظامی ها نجات می دهند و سیاسی ها ثمرات آن را می بینند. بخصوص ارتشی ها که در حاشیه هستند
واقعا همین طوره، بچه ها بودند که توی جبهه ها همه جوره با دست خالی فداکاری می کردند و تازه وقتی هم پشت جبهه بودند به محافظت از جان سیاست مداران مشغول می شدند تا مبادا به اینها تعدی شود. حالا پیوسته به این لباس مقدس توهین می شود که ما نظامی نیستیم! سرهنگ نیستیم!
خیلی هم دل تان بخواهد لیاقتش را ندارید! در تاریخ جستجو کنید سیاسیون غالبا اهل زدن چوب حراج به دست آوردها و خون دل های مردم بودند.
رهگذر
Norway
وقتی رئیس ایشون شب قبل از مذاکره میگه خزانه خالیست دیگه چه انتظاری از این زیردست ها هست؟
دارند یواش یواش ولی بطور علنی علامت میدند که ما هیچی نیستیم و هیچی نداریم و کاملاً هم بی خطر هستیم، هر وقت خواستید میتونید شریف بیاورید. حتماً چند روز دیگه هم اعلام میکنند که اگه روزی خبری شد هیچکس حال مقاومت نداره و نیروهای ما همگی نمایشی هستند.
راست گویی هر چند تلخ باشد بهتر دروغگویی است.
با صداقت به نتیجه بهتری می رسیم تا با دروغ
بعضی وقتها به ایمان بعضی ها باید شک کرد
یه لحظه فکرکردم این حرف یک مقام آمریکاییه
نه بابا از اولش هم معلوم بود که حرف کیه. اسرائیل زهر ترکاندده از قدرت ایران و آمریکا هم نفسش بند آمده. تا به حال چند بار قصد حمله داشته ولی از ترس پا پس کشیده. ولی اینا مثل بچه ای که توی تاریکی برای خودش توهم می زنه هی خودشون رو از لولو می ترسونن!
جواد
همچین بی راه فکر نکردی.
Iran, Islamic Republic of
بابا این آدم عشق مذاکره است داره زمینه سازی می کنه برا عهدنامه گلستان!
وزیر بی سواد
بی بصیرت
زرندی
با سواد بی بصیرت
آره خيلي بي سواده . كاش لا اقل يه ذره از سواد شما رو داشت...!
چرا اينقدر داريد اين دولت و كابينه اش رو تخريب مي كنيد.
آدميزاده ديگه يه اشتباهي مي كنه
جمله بعديش هم نشون مي ده كه به اشتباه خودش پي برده...
اگه واقعا ادعاي ولايتمداري داريد ببينيد حضرت آقا چطور رفتار مي كنن تو همون راه قدم برداريد...
هميشه بيشترين ضربه رو اين جور رفتارا به نظام و رهبري زده...
United States
باسواد امثال شما جناب مشایی و رسایی و علی آبادی است. ظریف افتخارش اینه که لقب فرزند ملت را از آقا گرفته. نکته را گرفتی?
مجید
سلام البته ظاهرا"بعدش گفته آمریکا از مردم ما میترسه ،ولی بهرحال این سخن از زبان یک مسئول دولتی برای نظام تاسف آوره،از طرفی برای غربی ها قدرت ایمان معنی نداره و این سخنان را حمل بر ترس میگذارند!
ولایی
بروبابا.گندو زده,بعدمیگی که بعد گفته آمریکاازمردم ایران میترسه!!!
شمام ساده لوحیدا
برو بابا
United States
اون موقع که همه صداشون تو آسمون بود زمان دولت احمدی نژاد بود که همه به خودشون اجازه می دادن هر گیری به دولت دهم بدن، الان به امیرالمومنین توی روزنامه هاشون توهین می کنند الحمدلله قم همچنان ساکته، در مورد سخنان آقای ظریف هم به تریژقبای کسی بر نمی خوره که واکنش نشون بده، مگه گفت در مورد ابوموسی مذاکره می کنیم کسی چیزی گفت؟!
Iran, Islamic Republic of
دوره احمدی نژاد و جریان انحرافی تموم شد عمو! پاشو ...صبح شده!
در مورد امروز صحبتی داری بفرما!
شما فقط مخالف هستید .چرا ؟ درمورد احمدی نزاد فقط حمایت می کنید . وقتی کسی انتقاد میکنه میگید تخریب .دروغ . واینکه احمدی نزاد کار خود زیاد داشته .حالا یک سوال روحانی و وزیران فقط کار بد انجام داده اند که شما تخریب می کنید .چرا کار خوب را نمی کید .شما خوب باشید .نمی تونید ؟ شما مثلا الگو شو
فکر می کنی یه دلیل اینکه با این جماعت مشکل داریم چیه؟ از چشم و ابروشون خوشمون نمیاد؟
گرامی اینا اهل دست دادن با دشمن اند! مورد تأیید ضد انقلاب خارجی هستند! اهل توهین به شعائر مذهبی اند و به هزار ترفند سعی در توجیح فرهنگ غرب دارند!
اگر ما خواهان این مسائل بودیم هرگز انقلاب نمی کردیم! آدم عاقل که دم گلوله نمی رود که یک آدمی برود و یک گروهی بیایند که همان مرام را دارند! ما که با قیافه شاه مشکل نداشتیم!
تاره اون بیچاره از ترس حوزه قم تا چهل روز حرمت محرم را نگه می داشت حالا سوم امام حسین تأتر ظنز اجرا می کنند توی این مملکت هیچ کس عین خیالش نیست! مشکل اینجاست بی دلیل احمدی نژاد را چماق نکنید.
چي ميگي تو؟!
فروختن دونه به دونه حقوق كشور، پشت يه لبخند مردم فريب تصنعي، كف و سوت نداره كه ازش حمايت كنيم.
ما بايد ببينيم جلوي دشمنان خوني ما، وزير و رئيس ما از خودشون جربزه و ابهت نشون بدن تا دفاع كنيم يا نه؟!
الان فقط داريم جلوي اجنبي تحقير ميشيم، اونا هم خوشحال ميگن خوبه. بازم بديد! ديگه از چي دفاع ميكني برادر؟!
Latvia
شما یک کار خوب یک طرح از اینان بیان کن تا ما بتوانیم دلخوش شویم. این ها تنها پیرمردانی خیالپرداز هستند که در خیال خود.....
امين
بابا بي انصافا ديروز پري روز، جهان چند تا مطلب در مورد احمدي نژاد گذاشته بود فكر كردم اشتباهي اومدم يه سايت اصلاح طلب افراطي.
والا انصافم خوب چيزيه.
تو هم چاپلوس دولتی
متاسفم
تاسف آورتر اینه که ملت الان به ظریف بعنوان یک قهرمان ملی نگاه میکنند
برخی واقعا فکر میکنند که اینا تو ژنو خدمت کردند
من بعنوان يه ايراني جزا بزدلي و ترس و حقارت در ايشون نميبينم و اصلا نميتونم غير از اين تصور كنم!
از هموطنان عزيز دو سئوال دارم راهنماي كنين لطفا:
1- از كجا ميشه تو ايران ...بند خريد؟
2- چطور ميشه براي يه نفر كه زيادتر از حدش حرف ميزنه و خودش رو وكيل وصي ايران فرض كرده و خون همه شهدا رو هيچ فرض كرده و گوش به حرف امام جامعه نيست فرستاد كه مصرف كنه؟!

لطفا كمك كنين ثواب داره
منظورت کدوم ملته گلم؟ اگه منظورت سایت عصرایران و الف و ایناس که راست میگی، اگه منظورت توده مردمه، یک درصد مردم هم به ایشون به چشم یک قهرمان نگاه نمی کنن
United Kingdom
درود بر محمد جواد ظریف . شما میگردین یه پاپوش برای این بزرگ مرد پیدا کنین ولی ظریف محبوب دل ملت ایران است
Iran, Islamic Republic of
از طرف خودت حرف بزن. تو وکیل مردم نیستی. مردم هم ایشون را آنگونه که تو میپنداری نمینگرند.
Iran, Islamic Republic of
پرونده ظریف را در همین اینترنت مطالعه کن! از لابی آمریکا در وزارت خارجه آغاز کن عزیز! ما اگر ساکتیم به جهت حفظ عزت نظام است و گرنه ظریف خودش هم خوب می داند چطور وزیر شد. کسی که امید به پست گرفتن در آینده داشته باشد زندگی نامه اش را با عنوان "آقای سفیر" منتشر نمی کند!
آره محبوب دل ملتي كه ايران را به شكم مي فروشد.
امين
ايران با ظريف ها ايران نشده كه بگيم قهرمان.
قهرمانا اونايي هستند بي ادعا رفتن وو شهيد شدن. آقاي ظريف به بركت موشك هاي تهراني مقدم و علوم مهندس هاي هسته اي و سردارهايي مثل قاسم سليماني و پدر و مادراي شهيدمون رفته ....
آره شاه سلطان حسین هم مرد محبوب بود!!!!!!!!!!!
بروبابا یابو ورتون داشته
ما رو شماها زیاد حساب کرده بودیم
برای شما ترسوها یه ....مثل ظریف قهرمانه
شما هر وقت فرق پا پوش! رو با حرف های یه ادم در بین دانشجویان فهمیدی بعد نظر بده
آقای ظریف از دید شما چه عاملی بر عدم حمله آمریکا به ایران تا کنون وجود دارد؟ کسانی که یک بار رسما در صحرای طبس بر ما لشگر کشی کردند و در خیج فارس با ما درگیر شدند!
آیا از سر انسان دوستی به ما حمله نمی کنند؟!!!
این تدبیره؟
نه امید دادن به دشمنه
راضیه
Finland
نه این امیدشونه....البته واسه آمریکایی ها
زنده باد ظریف قهرمان
همونقدر كه شاه عباس سوم كه قهرمان بود و از حقوق ايران دفاع كرد، ظريف هم قهرمانه!
بله تا امریکا یه کسایی مثل شمارو داره که تو قدرت هستید ازقدرت دفاعی ایران نمیترسه وای میسه هزینه هاشو شما بدید؛ مثل سوریه که باپول عربستان مسلمون خراب شد نه حتی یه بمب وپول امریکایی
خدا خودش تو قران میفرمایید اونها باشما نمی جنگن مگر ازپشت حصار وجدار محکم
هادی
Iran, Islamic Republic of
به نظر من این جمله آقای ظریف واقع بینانه هست. ما ایرانی ها عادت داریم خیلی بیشتر از اون چیزی که هستیم ادعا می کنیم. امیدوارم جهان نیوز از نظر مخالف ترس نداشته باشه و سانسورش نکنه
شما فکر می کنید سرباز های آمریکایی به همان قدرت و جسارت و توانمندی ای هستند که در فیلم های هالیوودی به نمایش گذاشته می شه و خود سرباز را باد می کنند؟!

ولی ما ثابت کردیم که با دست خالی می تونیم دشمن تا دندان مسلح را که از حمایت مالی و نظامی و اطلاعاتی تمام دنیا برخوردار بود را شکست بدیم. این بزرگ نمایی نیست.
من ميگم غلط مي‌كندكسي كه شعارش "ما نمي‌توانيم" هست، در اين مملكت، پست و مسئوليت قبول كنه!
ما به آدم هاي "ما مي توانيم" نياز مبرم داريم، نه نااميدان ترسو.
"واقع بينانه است" جوك مي گي داداش. اينا حرفا مال دهه هاي 70 نه الان كه موشك ها مون به اسرائيل و كل منطقه رو پوشش مي ده.
يكه رزمايش بدن ظريفم ببرن بهش نشون بدن. فكر كنم آقاي ظريف خيلي خارج بودن وقت نكردن خبراي ايرانو نگاه كنن. شايد ايشون يادشون نباشه كه موشكا درجه چند ما دهن اسرائيلو سرويس كرد.
جواد
کسانی که قرارداد ترکمانچای را امضا کردند هم دقیقا به همین صورت واقع بین بودند.
آره هادی خان واقعا راست گفتی ...
شما شاید ولی مانه
.....
سیروس
تو و امثال تو خائن و ترسو هستید. ضمنا فرض محال که این مسئله درست باشد ،آدم عاقل نباید در مقابل دشمن از خود ضعف نشان دهند.
حسین
اگر اسرائیل توانست به صورت نظامی بر حزب الله غلبه کنه حتما امریکا نیز می تواند بر ایران غلبه نماید. از مردم ایران می ترسد چرا که این مردم با استفاده از امکانات نظامی چنان بلایی بر سرش خواهند آورد که 10 تا ویتنام در مقابلش کم باشد. قرار نیست مردم دست خالی بجنگند. البته دست خالی هم باشند امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. شاید آقای ظیف نیت بدی نداشته باشد و قدرت مردم را بخواهد یادرآوری کند. ولی ایشان مدعی دیپلماسی می باشد پس چنین گاف دادنی از ایشان بعید است. باید در سخن گفتن بیشتر بیندیشد. هر روز حرف سدن و در هر جایی حرف زدن کار وزیر خارجه نیست. همین باعث می شود اینگونه گاف بدهد. این چندمین بار است.
ملت
یعنی شما هم مانند ازما بهتران از آمریکا میترسید؟
Iran, Islamic Republic of
خواستی یه گیری بدی
ظريف خواسته يه چیزی بگه! حرف خودشه!
شما فعلا بخواب حمله که کرد بیدارت میکنیم
صهبا
Iran, Islamic Republic of
حرف دلش را زده اين تفكر اين ترسوها ست امريكا هم اين را خوب مي داند و مي داند الان بهترين زمان بهره برداري در ايران است
معلومه که امضای چنین توافقنامه هایی از چه فضای فکری نشئت گرفته
United States
کم کم مردمی که به خاطر ...... به این دولت رای دادند از حقایق و ماهیت این دولت آگاه خواهند شد .
علیرضا
کاش این خبر کذب باشد. ولی اگر صحیح باشد من اینطور نتیجه میگیرم:
بالاخره دم خروس دست و دلبازی های آقایان در مذاکرات ژنو باید از یه جایی میزد بیرون که زد:
ترس!
ترس از آمریکا!
مرور کنید خاطره رهبری از امام را در جریان تسخیر لانه جاسوسی و هارت و پورتی که آمریکاییها به راه انداخته بودند:
امام از ما پرسید از آمریکا میترسید؟
گفتیم: نه
گفت: پس محکم بایستید.
من خودم توی سالن بودم و این سخن ناصواب را از ایشان شنیدم.
کـــــــــــــــــــــــــــاش!!!!!!!!
مرگ بر نوچه های شاه
کسائی که خودروهای لوکس سوارمیشن ودر خانه های میلیاردی با اسخر و سونا و جکوزی خوش هستند باید هم از آمریکا بترسند و کشورشون رو ضعیف بدونن...
ببینید کیا رو برا مذکره فرستادیم !!
ظریف جان لطفا حرفتو پس بگیر
علی
ناراحت نباشید اینا همش از تدبیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــره!
" امروزه برخی‌ها در دانشگاه‌ها می‌گویند آمریکا در مدت 10 دقیقه می‌تواند تشکیلات نظام و هسته‌ای ما را از بین ببرد و این موضوع نشان‌دهنده نفهمی آنهاست و برای این افراد زود است که قدرت نظامی ایران را بشناسند."

مصلحی وزیر اطلاعات سابق
United States
آفرین به آقای ظزیف اون از مذاکرات هسته ای که کلی امتیاز دادی و هیچی نگرفتی.اون از قشیه جزیززه ابوموسی.اینم از قدرت دفاعی ایران مطمئنی وزیر خارجه ایرانی یا نه وزیر خارجه کشورهای دیگه.یادت باشه جوونای همین مرز وبوم 8 سال با فدا کردن جونشون در برابر عراق که اکثر کشورهای دنیا حامیش بودندایران رو حفظ کردند بازم لازم باشه این کارو میکنند.اگه آمریکا یک لحظه مطمئن بود ایران رو براحتی شکست میده تا حالا حمله کرده بود .ترسو
دوست
این عین حرفهای ظریفه:
"باید بگویم که غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ آیا واقعا به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟ بله؟"
ایشون به افتخارات نظامی ما گفتن "چهار تا موشک و تانک"! واقعاً زبانم قاصره از این همه لطف آقای ظریف...
وزارت دفاع و دکتر فیروزآبادی باید پاسخگوی رسمی این ادعا باشد.
واقعا.
تمام علم امريكا آر كيوش بود كه گرفتيم. اون رئيس جمهور به اون بزرگي داشت گيره مي كرد هواپيمامو بدين. جهان يه كليب برا ياد آوردي آقاي ظريف بزار تو سايتت نداري بگو برات ميل كنيم.
نمیگم
دوست عزیز، من تا حدودی از این سیستم های به گفته شما "افتخارات" اطلاع دارم و میدونم که چقدر جو دادنه. لطفاً بدون اطلاعات نظر ندین.
مهدی
فقط قسمت کوچکی از همین چیزی که شما به اون شک میکنی تو جنگ 33 روزه و 22 روزه امتحان خودش رو پس داده! تازه فقط اون گوشه خیلی کمی از توانایی ایران بود!
به نظر میرسه شما از چیز دیگه ای خبر داری! بیشتر دقت کن.
او درباره اظهاراتش در بخشی از این سخنرانی گفت: من گفتم که آمریکا از تسلیحات ما نمی‌ترسد اما نگفتم که تسلیحات نظامی ما مهم نیست. ما به شهدا، قوای نظامی و بسیجی‌های‌مان افتخار می‌کنیم. من گفتم آنچه که باعث می‌شود آمریکا فکر حمله به ایران بکند، تسلیحات نیست، بلکه شما هستید. امیدوارم شماها که کف می‌زنید همه‌تان به ضرورت همدلی، یکپارچگی ملی، قدر همدیگر را دانستن، پذیرش نظر مخالف، حمایت از نظر مخالف را بدانید تا بدین شکل ان‌شاءالله بتوانیم با هم به سوی فردا حرکت کنیم.

اخر مراسم توضیح داده .شما چرا شلوغ می کنید .فکر میک نید ملت متوجه کارهای شما نمی شونند
چه توضیحی داده؟ ایشون توانمندی ما رو با لفظ چهار تا موشک و تانک خطاب کرده! ایشون گفته آمریکا از توانمندی ما نمیترسه درصورتیکه دقیقاً میترسه! ایشون میگه یه بمب آمریکا همه تاسیسات نظامی ما رو حریفه! چرا وزیر خودمون باید تجهیزات نظامی خودمون رو صفر و تجهیزات نظامی آمریکا رو صد فرض بکنه؟!!
باز هم ايراد داره حرفش.
خداوند در قران مجيد مي‌فرمايد خودتان را به بهتيرن سلاح‌ها مجهز كنيد تا دشمن بترسد.
معلوم است كه دشمن از ايراني بدون سلاح نمي‌ترسد، از ايراني با سلاح مي‌ترسد.
Latvia
یعنی با این روحیه مذاکره می کند ؟؟ واقعا کسی که کنترل خود در عصبانیت را از دست می دهد این همه بلدم بلدم می کند؟؟ این دیپلمات برتر است که به خاطر سخنان مخالف یک دانشجو دهانش را باز می کند هر چه می تواند تندی می کند و بعد که متوجه می شود سوتی داده ماله برمی دارد تا ماله کشی کند؟؟؟
امين
خوب ماست مالي كرد. گفتم اون فكر بعدا حرف بزن گويا اول يه حرفي زده بعد ديده حرفه درد سر ساز ميشه سريع ماله رو ور داشته ماست مالي كرده.
Iran, Islamic Republic of
دکتر ظریف ژنرال جنگ نرم دشمن در خانه خودمان هستند! تبریک به دانشکده روابط بین الملل آلبرایت کلبر (پدر مادلین آلبرایت) بابت تربیت همچین نخبه فراملی که سربازی می کند در سیستم حکومت جهانی!
واقعا گل گفتی داداش
Iran, Islamic Republic of
آنهایی که خواب آمریکا را می بینند ، خدا بیدارشان کند.
آخه از آدمی که از دوره ی دبیرستان در آمریکا بوده و شیفته ی آمریکاست چه انتظاری دارید؟
جدا چرا ما باید از تربیت شده های آمریکایی و اروپایی در کادر دولتی و در عرصه مدیریت های کلان استفاده کنیم. مگر دانشجو و دکتر تحصیل کرده این مملکت چه نقصی دارد که هر وقت دنبال یک مدیر یا نخبه می گردیم باید برویم دنبال خارج رفته ها! اینها چقدر نسبت به مردم شان متعهد اند و ما را می شناسند! این موجب دلسردی نیروی داخلی می شود. مگر در زمان جنگ چند تا از اینها به جبهه رفتن! چند تا از اینها کشته شدن! حالا که نوبت آقایی و سروری است اینها نخبه اند نوبت مرگ که برسد مردم شهید پرور ایران!!!!!!
ادامه اش رو هم که نذاشتین، گفت اینا از مردم ما میترسن، مگه دروغ گفته ؟
امکانات نظامی ما قابل قیاس با امریکا نیست، قدرت ما به مردم کشورمونه.
ضمن اینکه اون قسمت دستیابی به اطلاعات نظامی، در جواب این حرف بود که اجازه ی بازرسی به آژانس اسرار نظامی مارو لو میده

یعنی شما باید بری از 598 مطلب بیاری ؟
یعنی از نظر نظامی هیچی نیستیم و آمریکا با یه بمبش میتونه تمام تاسیسات ما رو از کار بندازه؟! چرا وزیر خودمون به جای اینکه از توانمندی ما تعریف کنه برعکس اون رو زیر پاهاش له کرده؟!
اصولاً اگر از نظر نظامی هیچی نبودیم و قابل قیاس نبودیم که جنگ 33 روزه و 22 روزه میشد جنگ یکی دو روزه!!
اینکه از مردم ما میترسن دلیل نمیشه که توانمندی خودمون رو کوچیک و ناچیز درحد چهار تا موشک و تانک بدونیم!!
قدرت مردم هم بايد به خدا باشد، خداوند هم فرموده خودتان را به سلاح مجهز كنيد.
لطفاً بر روي حرف بي پايه ظريف، ماله نكشيد.
ایران قدرتمند
اولا:درجنگ 33روزه که شبه سازی شده جنگ ایران و آمریکا بود رژیم منحوس صهیونیستی شکست مفتضحانه رو متحمل شد...
ثانیا:جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا جنگی نامتقارن خواهد بود که در جنگ نامتقارن قدرت پوشالی آمریکا خودشو نشون خواهد داد...
درسته که مردم ما شجاعند ولی هیچ قدرتی از مردم بی سلاح نمیترسه ،ظریف خودشو فریب نده...
از این حرفهای ... زیاد میزنه این آقا ولی کسی کاری بهش نداره!؟
یکی
آقای ظریف مقصر نیست.
اون انشای بچه پولدار در باره فقر یادتون هست:
... راننده ما قفیر بود، آشپزما قفیر بود، نوکرما قفیر بود، باغبان ما قفیر بود، ...
از ایشان توقع نداشته باشید. از رییسش هم...
دشمن دانا بلندت میکند
برزمینت میزند نادان ...دوست!؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شاید راست گغته واقعا ازنطوریه شماچراتوهم زدهاید
ما هم می توانیم از طریق لایه یونسفر جو با یک عملیات ساده موشکی کلیه ارتباطات جهانی را مختل کنیم
احمد
منظور آقای ظریف این هست که با یک بمب آمریکا افرادی مثل ایشان از کار میافتند و عرصه را رها میکنند.
مرگ بر آمریکا و اسرائیل
نگار
نه پ!! آمریکا فقط به خاطر گل روی ایشون به مملکت ما حمله نمی کنه!!!!!! نیس عاشق چشم و ابرو و تیپ و لبخندشن!!!
وزیر بورکینافاسو هم بود درباره فدرت نظامی کشورش این طوری حرف نمی زد!!!
شما هم بیکارید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
....
خیلی دلتان میخواست یه جنگ دیگه ای بشه تا برای خودتون بتازونید!!!....
البته ایشون چه چیزی رو اصلاح کنه؟! به نظر میاد ایشون واقعاً فکر میکنه ما از نظر نظامی هیچی نیستیم!! اگر ایشون بخواد حرفاشو اصلاح بکنه فکر میکنم مجبور به دروغ گفتن میشه!
ناشناس
شما متوجه نیستید منظور ایشان این بوده که قدرت نظامی و ایدئولوزیک ما فراتراز آن چیزی است که آمریکا و دشمنان ما فکر میکنند .
چقدر شما و امثال شما سطحی نگر هستید.
مهدی
یعنی از اون حرفا زدی ها!!ایشون کاملاً برعکس اینو گفته!! بعد به ما میگی سطحی نگر؟!!
چراغعلی
اقای ظریف ابروی مجلس را بردی به چه کسی رای اعتماد داد
Latvia
آقای ظریف نشان داده اند ظرفیت شنیدن نقد وانتقاد را ندارند ایشان تنها خواهان شنیدن و تعریف و تمجید هستند با اولین انتقاد بیمار شدند ....
اخه آدم عاقل اگه آمریکا می تونست ایران را با یک بمب نابود کنه با ساده ای مثل تو حاضر به مذاکره نمی شد و مستقبم حمله می کرد به ایران .
فقط موندم اگه ازظریف بپرسیم آمریکا چرا این بمب جادوئی اش را توی سوریه یا لبنان یا غزه نداخت چی میگه
سلام بر ظریف
کاش سخنان بعدی و نتیجه گیری ایشان را می زدید.....
احمد
به داد ايران برسيد!
اين بلا چرا بر ما نازل شد!
Iran, Islamic Republic of
جماعت واداده. معلوم نیست این آقا وزیر خارجه آمریکاست یا ایران؟!!
Iran, Islamic Republic of
ایشون به عنوان یه مسئول بلند پایه قطعا از قدرت نظامی ما آگاه هستند با این سخنشون دارند گرا مدن
بخشش لازم نیست....
Latvia
.دسته گل را آن ناجوانمردانی به آب می دهند که بالا اورده صهیونیست و استکبار را ....سر می کشند ...
جنگجو
ظریف ازقدرت نیروهای مسلح شیعه ایران خبر نداره . . .
جهان نیوز اهای...
...ه .شما چرا خود و مردم را گول می زنید ؟؟؟؟
Sweden
در مذاکرات ژنو ایران خیلی بیشتر از غرب انعطاف داشته . مثلان ۱۰۰% تمام کارت برنده اورانیوم ۲۰ درصدی را داده ولی فقط ده در صد از تحریمها کاسته شده. سوال اینست که برای دور های بعدی برای ایران چی مانده که با آن مذاکره کند؟ تسلیم کامل برنامه هسته ای؟

بیخود نیست که مذاکره گر آمریکا هیچ چی نشده میگوید ما در دور بعدی بسته شدن فعالیت های بنیادی و محدودیت اراک را خواهیم خواست !

غرب باید اینرا درک کند و ایران را تحت فشار بیشتر
قرار ندهد و در تحریم ها انعطاف بیشتری به خرج دهد. و گرنه برنامه های انعطاف ناپذیرقبل وغیره دوباره قالب میشوند و غرب دوباره به نقطه صفربر میگردد.
بابا خدا آخر و عاقبت مارا با دولتی مدیر ومدبر و شجاع و راستگو وبسیار بسیار سیاستمدار بخیر کند آن از فرامین گهربار جناب دکتر روحانی (خزانه خالی و انبارهای وسیلوهای خالی )اینهم از افاضات ... حناب ظریف ("آمریکا میتواند به یک بمب تمام سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!")
یک مثل قدیمی هست که میگوید آنقدر زوزه کشیدیم تا گرگها را به لانه خودمان آوردیم میترسم آنقدر زوزه بکشیم تا گرگها را به لانه خود دعوت کنیم خدا کند که این صحبتها برنامه ریزی شده نباشد
گمنام
همين آدم هاي كوته فكر و ترسو هستند كه پشت اسلام و جامعه اسلامي را ميشكنند.
تاسف تاسف
حنظله
من که میگم انشااله منظورشون همون بوده که اونا از مردم ما میترسن
ولی اقای ظریف عزیزاین حرف دلیل نمیشه به این همه کار جوونای خوب این مملکت تو عرصه دفاعی بی احترامی کنید شما بهتر ازهرکسی میدونید تنها کشوری که تونسته تانکای مرکاوا رو بانقص نشون بده ایرانه ؛تنها کشوری که ارکیو 170رو شکار کرده ایرانه ؛تنها کشوری که هواپیماهای رادار گریزو شکار کرده ایرانه ؛تنها کشوری که اطلاعات هواپیماهای شناسایی اونارو قبل ازرسیدن به مرکز کنترل گرفته ایرانه ،بسه یا بازم بگم
برادر گرامی یه ذره دقت تو واژه ها خیلی خوبه هم اینجا هم تو ژنو
مجهول
Iran, Islamic Republic of
این دسته گل هم در گزارش صد روزه بعدی به عنوان یک امتیاز عنوان خواهد شد.
اما از حق نگذریم سیستم دفاعی ما اونقدر بی نظمه که اصلا قابل پیش بینی نیست حتی اگه تمام اسناد و برنامه ها رور خودمون به آمریکایی تقدیم کنیم باز هم اونا میترسن حمله کنن.
علی
Iran, Islamic Republic of
حالا خودتون و بکشین....
مجید مجد
نظرات برخی از دوستان بدجوری بوی وطن فروشی و عشق به یه کشور آدمکش یعنی آمریکای جهانخوار می ده
این نظرو دادم که اونایی که عشق آمریکا هستن به راحتی منفی بدن و راحت باشن و بعدش الکی قپی وطنم وطنم نیان
United Arab Emirates
برید بابا چه قدرت نظامی شما فکر میکنید که این همه بقول خودتون تو این چند ساله پیشرفت کردید آمریکا و کشور های جهان اول ثابت موندن و پیشرفت نکردن فقط شما پیشرفت کردید معلومه اصلا دشمنتونرو نمیشناسید تمام طراحی های شما بر اساس دکترینهای نظامی اونهاست ...
ahmad
حال میکنم که بعضیا دارن میسوزن از دولت روحانی
امید
علمای طراز اول و دانشمندان همه چیز دان منظور طریف بمب هسته ای است! دقت کنید و عاقبت خود را فدای این دنیای بی ارزش نکنید.
نا شناس
دولت تذویر و ناامیدی
أنصاف داشته باشيد و متن سخنراني و پرسش و پاسخ را بار ديگر مطالعه كنيد و بيخود از اين سايت و ان سايت كپي نفرماييد .
کربلایی
مخاطبان عزیزوقتی رئیس ایشان قبل ازرفتن به میز مذاکره حرف از خزانه خالی میزند چه انتظاری از این اقادارید ادم وقتی پولی تو جیبش بدلیل فراموشی نیست از خجالت میگوید شلوارم را عوض کردم و پولم جا ماند امارئیس جمهور ما یک دم میگوید که خزانه خالی است
یکی نیست به این بگه تو سیاسی هستی در مسائل نظامی چرا دخالت میکنی
مجید مجد
دولفت بلدم بلدم!
که با آمریکا رابطه برقرار کنم!
جهان
همه چیز را دادن کم کم میخوان خاکمون رو هم بدن-ای خدا
احمد
اگه ما قدرت مقابله با آمریکا را داریم چرا موقعی که ما را از همه چیز محروم می کنند با آنها وارد جنگ نمی شویم؟
مهدی
همین شما اگر با اونها وارد جنگ بشیم میای حمایت میکنی؟!
مگه عرصه نظامی جای شوخی کردن یا به قول معروف بچه بازیه! قدرت مقابله رو داریم وقتی اون به ما حمله کنه! نه اینکه ما به عنوان تجاوزگر شناخته بشیم!
محمد البشير
Serbia
جهان نيوز عزيز، حدود ٥ سال است كه اخبار و تحليلهاي شما را دنبال ميكنم ، ايا كزارش خبر با اين رويه مغرضانه صحيح است ؟ از ديد بي طرف ، شما بدنبال تشويش اذهان نسبت به دولت جديد هست و با سياست يكي به نعل صد تا به ميخ اهداف خود را دنبال ميكنيد .اميدواريم كه اين رويه در اينده تغيير كرده و اعتماد خوانندكان را با نشر اخبار بي طرفانه باز كردانيد، به اميد انكه اين متن در نظرات شما درج كردد. با تشكر خواننده روزانه شما
مهدی
خب شما لطف کن یه تحلیل "معتدلانه" از این صحبت های آقای ظریف برای ما ارائه بده! به جای اینکه به جهان نیوز برچسب بزنی ببین آیا داره حرف اشتباهی میزنه؟!
محمد
وَ إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا لا يَضُرُّكُمْ كَيْدُهُمْ شَيْئاً (120 آل عمران)
اگر صبر کنید و تقوا پیشه کنید، کید آنها هیچ ضرری به شما نمی رساند.

اگر به وعده الهی ایمان داشته باشیم، هیچ ترسی از دشمنان نخواهیم داشت. چون خداوند حامی متقین است.
آن وقتی که امکانات نظامی خاصی نداشتیم غلطی نتوانستند بکنند، الان که به فضل خدا خیلی جلوتر هستیم.

نکته اصلی این است که آنها از مرگ می ترسند و خداوند رعب را در دل آنها می اندازد:
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَ مِنْ رِباطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَ عَدُوَّكُم (60 انفال)
در برابر آنان آنچه در قدرت و توان داريد از نيرو [و نفرات و ساز و برگ جنگى‏] و اسبان ورزيده آماده كنيد تا به وسيله آنها دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد.
مجید مجد
اون موقع اول انقلاب آمریکا و دوروبری های حیوون صفت تر از خودش نتونستن کاری کنن الان که ما خودمون ابر قدرت نظامی هستیم
متاسفم برای وزیری که همه آرزوهاش تو آمریکا می چرخه
غرور زیاد ما رو به سرنوشت ....
رضا
United Kingdom
دکتر ظریف متاسفانه یکبار دیگه هم جایی دیگری این موضوع را بیان کرده بوده علی رغم اینکه از ایشان باید پشتیبانی بشود و تضیعف نگردد بهتر هست مجلس محترم به نوعی از ایشان در مورد این حرف ها سوالی کند به نوعی تذکری باشد.گفتن این گونه حرف ها توهین هست به نیروهای مسلح و دل آنها را خالی میکند و آزردگی می آورد.
....حرف وزير خارجه.... بچه جون؛
دوست
United States
لطفا خبر را کامل منتشر کنید. اصل متن خبر به نقل از فارس نیوز:
« ... وی با اشاره به بخشی از سخنانش درباره اینکه آمریکایی‌ها از تسلیحات ایران نمی‌ترسند، تصریح کرد: ما به نیروهای مسلح خود و شهدا افتخار می‌کنیم. من گفتم آنچه که مانع حمله آمریکا به ایران می‌شود تسلیحات ما نیست بلکه شما مردم هستید که باید به خودتان اعتماد کنید. امیدوارم شما معتقد به ضرورت همدلی، صفوف فشرده، یکپارچگی ملی، پذیرش انتقاد باشید و با هم به سوی فردایی بهتر حرکت کنیم.»
مهدی
دوست عزیز این آخر صحبت ایشونه. ایشون وسط صحبتشون گفتن یه بمب آمریکا همه تاسیسات نظامی ما رو از کار میندازه! داشته های نظامی ما رو هم 4 تا موشک و تانک فرض کرده! ما توقع داریم این صحبت از دهان وزیر امور خارجه آمریکا یا رژیم صهیونیستی بیاد بیرون! نه وزیر امور خارجه خودمون! تو دنیا سابقه نداشته وزیر یه کشور توانمندی نظامی خودش رو اینقدر ذلیلانه نشون بده!
من اون روز تو كتابخانه مركزي بودم كاش از صحنه هايي كه ديدم فيلم ميگرفتم خيلي خنده دار بود دخترو پسر تو شكم هم نشسته بودند و شعار الله اكبر ميدادند
نميدونستيم بخنديم يا گريه كنيم از اين كج فرهنگي
حیدر
کابوس آمریکا اینه که هزارها بسجی شهادت طلب سوار بر قایق موتوری به ناوگانه متجاوزشان در خلیج فارس حمله کنند !
حیدر
در مذاکرات ژنو ایران خیلی بیشتر از غرب انعطاف داشته . مثلان ۱۰۰% تمام کارت برنده اورانیوم ۲۰ درصدی را داده ولی فقط ده در صد از تحریمها کاسته شده. سوال اینست که برای دور های بعدی برای ایران چی مانده که با آن مذاکره کند؟ تسلیم کامل برنامه هسته ای؟
غرب باید اینرا درک کند و ایران را تحت فشار بیشتر قرار ندهد و در تحریم ها انعطاف بیشتری به خرج دهد. و گرنه برنامه های انعطاف ناپذیرجلیلی وغیره دوباره قالب میشوند و غرب دوباره به نقطه صفربر میگردد.
علی
بابا شما مونتاژ بلد نیستید؟
....
نوبخت ازقائمشهر
United States
وقتی شما نتوانستید دربرابر یک شنود توسط امریکاحتی مکالمات ....
دریابید قدرت امریکا را و دست از بچه بازی بردارید
Iran, Islamic Republic of
آمریکا و هر متجاوز دیگری نیاز به عمل نظامی در مقابل ایران ندارد تا وقتی افرادی به این ظرافت استراتژیک ایران را به سخره میگیرد
آیا نمایندگان از آقای ظریف در قبال رفتار و صحبت های ضد دیپلماسی عکس العمل یا سئوالی ندارند؟
سعید مروتی
متاسفیم چون اقای ظریف حقیقت رو گفتن .در صورت وقوع جنگ در شرایط کنونی یک هولوکاست و نسل کشی واقعی رو شاهد خواهیم بود . امریکا با توجه قدرت مردم ایران و تحمل تلفات زیاد مجبور خواهد شد از بمب اتمی استفاده کنه .... تنها نکته ضعف ایران در برابر امریکا بمب اتمه . بمب اتم البته نه برای استفاده فقط برای توازن و بازدارندگی که با شرایط کنونی ....
شریفی
بسمه تعالی
من هیچگاه به این ریش نصفه ها اعتماد نداشته و ندارم
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
خجالت هم خوب چیزیه
این همه مسئولین امنیتی و نظامی این کشور زحمت کشیدند تا قدرت نظامی ما اینگونه قدرتمند شود
حالا آقای ظریف.....
بگذریم
لشكري
... ايشان فقط مي توانست در باره سخنان دكتر احمدي نژاد كه در يكي از سفرهاي استاني به زياده خواهان و رانت خواران انتقادكرد و تذكر داد موضع بگيرد آنجا امنيت ملي در خطر بود؟! ولي اينجا كه گرا به دشمن داده مي شود نه و.... !!؟؟
كدخدا
ابتداي نظر را چرا حذف كرده ايد !؟ اين نظر اكنون خطاب يه چه كسي است ؟!
علیرضا
...
این حرفا همه برنامه ریزی شده است.اینها اینجوری بار اومدن یا از روزی که پروفسور شدن اینجوری شدن
وطن پرست
سخنانحسن روحانی در رابطه با خزانه خالي و سخنان ايشان در رابطه با قدرت امريكا ناشي از يك استراتژي خطرناك براي كشور است و مي خواهند كشور را با اين استراتژي به تسليم وادار كنند . ظريفي را گفتند شما كه سربازي نكرده ايد در جنگ هم نبوده ايد و همه ايام كه جوانان اين مملكت در گير جنگ بودند شما گرفتار تحصيل مدارج عالي در امريكا مشغول بوده ايد و رئيس شما هم كه همه سمتها و رشد مقاماتش هم ناشي از سمتهاي سرهنگي در اين مملكت بوده و بعد هم اعلام مي كند من سرهنگ نيستم !!؟...
محمدرضا
بابا جون من فقط برای سایت جهان نیوز و...
...
در جهان دو گروه مخالف صلح هستند یکی اسرائیل یکی وهابی ها
....
مجلس نباید سکوت کنه ، این ها که تو این یکی دو ماه اینجوری درونیات خود رو نمایان کردند ، خدا میدونه تو 4 سال چه بر سر عزت و اقتدار ایران بیارند
مجلس باید پیگیری کنه و ساکت نشینه
...اون از صحبت درباره واگذاری یک جزیره ایران این هم ازاین ... گوئیت ....!!!! مجلس باید متحد علیه این صحبتها باشد حرف یک فرد معمولی نیست که مثلا وزیرکشورجمهوری اسلامیه !!! بایداستیضاح بشه .
غفاری
اگر سخنان آقای ظریف صحت دارد پس چرا اینقدر بودجه این مملکت را خرج سیستم بیهوده دفاعی میکنیم!
داش جواد تو دیگه چرا؟
خوب اگه آمریکا یه همچین توانی داشت یا اگه سیستم نظامی ما اینقدر ناتوان بود، پس چرا تو جنگ سی و سه روزه به داد متحد دیرینه اش اسرائیل نرسید و سیستم نظامی حزب الله رو که همه می دونن مال ایرانه از کار نینداخت؟!
علی
اقای ظریف واقعا اگر شما از غربی ها می ترسید کنار بکشید تا خود مردم به فکر چاره در مورد ایران باشند ایران درپای مردمش تا حالا نامی ازش باقی مونده وگرنه زود از بین می رفت
اکبرپور
Denmark
🔴گاردین: آمریکا دیگر قدرت برتر خاورمیانه نیست، بلکه ایران این جایگاه را بدست آورده است

یکی هم بود که می‌گفت آمریکا میتونه ایران رو با یک بمب نابود کنه !!!