پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

احزاب‌منحله‌با افرادقبلی‌نمی‌توانندفعالیت کنند

چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب: 329472
سخنگوی وزارت کشور گفت: احزاب منحله قانونا با مرام‌نامه و افراد قبلی نمی توانند فعالیت کنند.
به گزارش جهان، حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور در گفت‌وگو با دانا، در پاسخ به سوالی در مورد تکاپوی احزاب منحله مشارکت ومجاهدین برای بازگشت دوباره وشروع فعالیت اظهار داشت: بنده کاری به مصداق ندارم، ولی به لحاظ حقوقی اگر به موجب حکم قطعی مرجع اداری که در دیوان عدالت اداری صادر شده باشدحزبی منحل شود قانونا این حزب بامرام نامه و افراد قبلی نمی‌تواند فعالیت کند.

وی افزود: اگر برخی افراد بنای فعالیت دارند باید با مرام‌نامه دیگری فعالیت کنند.

با وجود انحلال دو حزب تندروی اصلاح‌طلب مشارکت و مجاهدین از سوی دادگاه و علی‌رغم تاکید دادستان کل کشور مبنی بر عدم حق فعالیت‌ سیاسی آنها، اخیرا و پس از روی کار آمدن دولت یازدهم، برخی از اعضای مشارکت و مجاهدین به صرافت افتاده‌اند تا ضمن نادیده گرفتن مجدد قانون،‌ به فعالیت حزبی با برند قبلی یا جدید بپردازند.

در همین زمینه محمد سلامتی دبیر سازمان منحله مجاهدین در مصاحبه با یک روزنامه اصلاح‌طلب گفت: «بچه‌های سازمان به دنبال این هستند که این سازمان را دوباره احیا کنند.»

از سوی دیگر محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت با طرح این موضوع که مشارکت قانونی است و کنگره برگزار می‌کنیم، گفت: هر وقت ارکان حزب تصمیم گرفتند، می‌توانند فعالیت رسمی خود را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *