جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۶

هشدار مظاهری/ احتمال بروز خطای استراتژیک در دولت روحانی

دولت به خود مغرور نشود
سه شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 329242
وزیر اسبق اقتصاد و رییس کل اسبق بانک مرکزی گفت: این احتمال وجود دارد که دولت به دلیل برخورداری از کارشناسان قوی به خود مغرور شود و از کارشناسان بیرونی دولت استفاده نکند و این یک خطر برای دولت خواهد بود.
هشدار مظاهری/ احتمال بروز خطای استراتژیک در دولت روحانی
گزارش جهان، طهماسب مظاهری در گفت‌وگو با اقتصادپرس با بیان این‌که تیم دولت از بدنه کارشناسی قوی برخوردار است، اظهار داشت: البته دولت نباید به همین تیم بسنده کند و حتما باید از کارشناسانی که در بیرون از دولت حضور دارند، استفاده کند.

وی با هشدار به دولت تصریح کرد: این احتمال وجود دارد که دولت به دلیل برخورداری از کارشناسان قوی به خود مغرور شود و از کارشناسان بیرونی دولت استفاده نکند و این یک خطر برای دولت خواهد بود.

وزیر اسبق امور اقتصادی و دارایی با بیان این‌که دولت تاکنون به اندازه کافی به آمارها و خطاهای دولت قبلی که البته این خطاها کم نبوده، اشاره کرده است، افزود: بهتر است از این به بعد فقر راهکارهای عملی برای حل مشکلات پیدا شود و ببینیم چگونه می‌شود نرخ تورم را کاهش دهیم.

مظاهری متذکر شد: کاهش نرخ تورم، باید اولویت اقتصادی دولت باشد و همه اهداف در راستای کاهش نرخ تورم اجرایی شوند.

وی خاطرنشان کرد: کاهش نرخ تورم به سطح ۱۰، ۱۱ درصد به چهار سال زمان نیاز دارد و دولت در این رابطه باید گام به گام جلو رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علي
زمان خودش تورم دو رقمي بود حالا اومده به روحاني هشدار ميده!!
حسین
با سلام

پیشنهاد خوبی است ولی تاکنون برخلاف شعار دولت فقط از یک حلقه محدود کارشناسی و مدیران که عمدتا از سالمندان سنی و علمی هستند استفاده شده است!!! شاید توصیه شما کارگر شود که البته امیدی به این تدبیر نیست!!!
Iran, Islamic Republic of
آقای مظاهری دیده آن همه خوش رقصی برای دولت نتیجه ای نداشته و کسی ایشان را به سر سفره دعوت نکرده است حالا آمده اعلام خطر می کندکه از کارشناسان قوی خارج از دولت (احتمالا خودش را مدنظر ندارد) استفاده بهینه نشود یعنی بابا من را هم به بازی بگیرید
مهران دبیرسپهری
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نظر آقای مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور برخلاف آقای مظاهری است زیرا اولویت ایشان بیکاری است نه تورم
اگه تیمش قوی بودکه از رســـــــــــــتـــــــــم عزیز مشاوره نمیگرفتن
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر دست دزدها و ويژه خوار ها را در همه عرصه قطع كنند اقتصاد و تورم منطقي و متعادل ميشود دولت هرجا كم مياورد و يك كسي يك جايي دزدي مي كند فورا" يا ارز را يا ماليات و چيزهاي ديگه را گران مي كنند تا جبران آن كمبود بشود يا يك رئيسي مسئولي افتضاحی به بار می اورد خسارتي ميزنه تاوانش را ملت بخصوص اقشار ضعيف بايد بپردازند نه پولدار ها .
اما افسوس كه وقتي كساني كه به بيت المال دست درازي كرده اند و رانتخواري كرده اند خودشان سر كار گذاشته اند كي مي خواد با دزدها برخورد كند . همه مشكلات كه تقصير امريكا و غرب نيست 70درصدش از مماشات با دزدها و مجرمين و واسطه ها و مفت خورها در همه صنوف است انواع بنگاه ها دلال ها توليد كنندگان بجاي اينكه محصولات توليدي شان مستقيم به دست مصرف كنندگان برسانند به دلال ها و واسطه مي دهند آنها هم پس از ده دست چرخش با چند برابر قيمت به مصرف كننده مي دهند ماليات هم نمي دهند ماليات را فقط قشر حقوق بگير و كاسب جز مي دهند و فشار ها را هم تحمل مي كنند . دولت هم ريخت و پاش و بذل و بخشش مي كنند به نور چشمي ها شون . كوفتشون بشه ايشالله .