کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اقامتگاه‌های نتانياهو رسوایی به بار آورد

11 آذر 1392 ساعت 16:23

اعلام هزينه‌هاي نگهداري سه اقامتگاه بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي روز يکشنبه رسوايي به بار آورد.


به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه نوشت: ماليات‌دهندگان اسرائيلي سال گذشته براي نگهداري سه اقامتگاه نتانياهو ۹۴۰ هزار دلار ماليات پرداخته اند که انتقادهاي رسانه را برانگيخت و روزنامه ها تيترهاي درشت خود را به اين موضوع اختصاص دادند.

دفتر نخست وزير اسرائيل اين رقم را به درخواست جنبش آزادي اطلاع رساني منتشر کرد.

رسانه ها به ويژه جزئيات حساب ها از جمله ۲۳ هزار دلار قبض آب بهاي ويلاي شخصي نتانياهو در سزاره در شمال اسرائيل را که داري استخر است و نتانياهو بخشي از پايان هفته‌هاي خود را در آنجا سپري مي‌کند، منتشر کردند.

در ميان ساير فاکتورها، فاکتور ۱۷۰۰ دلاري هزينه شمع هاي معطر اقامتگاه اصلي نتانياهو در بيت المقدس و فاکتور ۵۷۰۰ دلاري هزينه گل‌ آرايي به چشم مي‌خورد.

بر اساس ارقامي که دفتر نتانياهو از هزينه اقامتگاه هاي وي منتشر کرده است، مبلغ کل هزينه ها از ۳۴۰ هزار دلاري که در بودجه پيش بيني شده بود، فراتر رفته است.

دفتر نتانياهو در بيانيه‌اي رسانه ها را به رفتاري غير عادلانه با نخست وزير متهم و خاطر نشان کرد مبلغ هزينه هاي سال ۲۰۱۲، بخشي به هزينه هاي پرداخت نشده تاريخ‌هاي پيش از آن اختصاص داشته است.

بيانيه دفتر نتانياهو با اشاره به دستمزد محافظان شخصي وي، افزود « جدا کردن کل هزينه هاي اقامتگاه رسمي نخست‌وزير در بيت المقدس و اقامتگاه خانوادگي او و هزينه هاي اقامتگاه خصوصي او در سزاره که به ويژه تدابير امنيتي نخست وزير را شامل مي‌شود، امکان‌پذير نيست ».


کد مطلب: 329144

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/329144/اقامتگاه-های-نتانياهو-رسوایی-بار-آورد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com