چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

۱۶ آذر تبلور عینی خیزش دانشجویی در برابر استکبار است

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۱
کد مطلب: 328925
رئیس سازمان بسیج دانشجوی کشور با بیان اینکه ۱۶ آذر تبلور عینی خیزش دانشجویی در برابر استکبار خارجی است، گفت: شاخصه جنبش دانشجویی، استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است و مبارزه با آمریکا نماد این مبارزه با استکبار جهانی است.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی محمدودود حیدری رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در آستانه ۱۶ آذر و روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر یادآور گرگ صفتی و جنایتکاری آمریکاست. آن‌ها حتی حاضر به شنیدن صدای اعتراض عده‌ای دانشجوی حق جو و حق طلب نیستند و این تصدیق همان حسی است که جنبش اصیل دانشجویی نسبت به سردمداران زر و زور و تزویر داشته‌ و این حس چیزی نیست، جز بی اعتمادی به غرب و استکبار جهانی.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور در ادامه ۱۶ آذر را تبلور عینی خیزش دانشجویی در برابر رژیم مستکبر حاکم بر سرنوشت کشور و اعتراض در برابر ظلم و دیکتاتوری شاهنشاهی و استکبار خارجی دانست و گفت: خون‌های پاکی که در اعتراض به سیاست‌های ضد مردمی و ضد اسلامی شاه خائن و اعتراض به سفر «نیکسون» معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به تهران در ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ به زمین ریخته شد، زمینه ساز حضور آگاهانه جنبش دانشجویی در خط مقدم استکبار ستیزی گشته است.

محمدودود حیدری تاکید کرد؛ مردم ما همواره از زمان کودتای سیاه آمریکایی تا مذاکرات اخیر هسته‌ای، خیانت‌ها و جنایت فراوانی از آن‌ها دیده‌اند و هیچ گاه نخواهند توانست به این سادگی این سایه بی‌اعتمادی را از بین ببرند.

وی در ادامه با بیان اهمیت ۱۶ آذر گفت: دلیل این اهمیت اعلام این مسئله به سران غربی است که جنایات سیاه دولت آمریکا علیه ملت غیور ایران هیچ گاه از حافظه تاریخی‌شان پاک نخواهد شد و نه تنها عذرخواهی رسمی قادر به این مسئله نیست بلکه جبران تمام خسارات وارده در این ۶۰ سال هم ذره‌ای از لکه‌های سیاه بی‌اعتمادی بین طرفین را پاک خواهد کرد.

حیدری در پایان با بیان اینکه شاخصه جنبش دانشجویی، استکبار ستیزی ظلم ستیزی است و مبارزه با آمریکا نماد این مبارزه با استکبار جهانی است، تاکید نمود: جریانات دانشجویی امروز بیش از هر دوره‌ای هوشیار به مسائل زمان بوده و در برابر سخن پراکنی های مسئولان زورگوی غربی افشاگری‌های صریحی خواهند داشت تا دروغ گویی آن‌ها را به تمام جهانیان اثبات نمایند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *