جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

ناامیدی یک کارگردان از حمایت ارشاد برای ساخت یک فیلم ضدصهیونیستی

شیخ طادی: حوزه هنری هم موافقت نکرد
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 328858
شیخ‌طادی فیلم‌نامه نویس «دریای سرخ» گفت: حوزه هنری تاکنون نظر قطعی در مورد فیلم «دریای سرخ» نداده است و فکر می‌کنم چون در طیفی از فیلمسازانی نیستم که حوزه هنری بپسندد، با این پروژه موافقت نکرده است.
به گزارش جهان، شیخ‌طادی در گفتگو با تسنیم در مورد حمایت مدیریت جدید سینمایی از فیلم نامه «دریای سرخ» گفت: با تعطیل کردن جشنواره افق نو حدس می‌زنم که ساخت فیلم «دریای سرخ» از سوی وزارت ارشاد حمایت نمی‌شود.

شیخ‌طادی درمورد موضوع فیلم گفت: فیلم «دریای سرخ» موضوعی در رد نظریه «برخورد تمدن‌ها» هانتینگتون دارد و نشان می‌دهد که اگر صهیونیسم دشمن هم نداشته باشد تمدنی است که از درون خود را نابود می‌‌کند.

کارگردان فیلم «روزهای زندگی» در ادامه گفت: فیلم‌نامه‌ی «دریای سرخ» طرحی مطالعه‌شده و دقیق دارد و تصور نمی‌کنم با دیپلماسی جدید دولت این فیلم از سوی ارشاد حمایت شود.

شیخ‌طادی همچنین افزود: حوزه هنری تاکنون نظر قطعی در مورد فیلم «دریای سرخ» نداده است و فکر می‌کنم چون در طیفی از فیلمسازانی نیستم که حوزه هنری بپسندد، با این پروژه موافقت نکرده است.

نویسنده فیلم‌نامه «دریای سرخ» همچنین گفت: «دریای سرخ» مثل فیلم «شکارچی شنبه» اثری فرامرزی است و بالطبع بخش خصوصی هم نمی تواند از این فیلم حمایت کند. سال گذشته فیلمنامه‌ی «دریای سرخ»، را به وزارت ارشاد ارائه کردم و مدت‌ها منتظر شدم، اما گویا متوجه آن نشدند و پاسخی نتوانستم بگیرم.

کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» در مورد موضوع پروژه‌ی بعدی خود گفت: من در فیلم‌سازی اهدافی را برای خود تعریف کرده‌ام که هرگز کهنه نمی‌شود و برای خوشایند کسی فیلم نمی سازم و در حالی‌که دهها اثر علیه ایران ساخته می‌شود نیاز به دفاعی فرهنگی است ولی متاسفانه دیده میشود که کسانی هستند که به زور لباس رزم را از تن هنرمندان بیرون می‌آورند.

«دریای سرخ» در رابطه با اندیشه‌های صهیونیستی است و قصه‌ای را در سال ۱۹۴۵ میلادی روایت می‌کند. موضوع داستان این فیلم، انتقال مهاجران به سرزمین‌های اشغالی است و اوج اندیشه‌ی نژاد‌پرستی را در میان نژادپرستان نشان می‌دهد.

پرویز شیخ‌طادی ساخت فیلم‌هایی را مانند «شکارچی شنبه»، «پشت پرده مه» و «دفتری از آسمان» در کارنامه‌ی خود دارد و دو سال قبل هم برای فیلم «روزهای زندگی» سیمرغ بهترین فیلم جشنواره‌ی فجر را دریافت کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *