جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

خاطره طاهری از مداحی در بیت رهبری

يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۱۴
کد مطلب: 328727
برخی از اطرافیان گفتند با توجه به وقتت نیازی به پندآموزی نیست. گفتم باید به فرموده آقا عمل کنم. اگر من به سخن ولی امر خودم گوش ندهم، کسی به حرف‌های ‌من گوش نمی‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از عقیق، حاج محمد رضا طاهری بارها در بیت رهبری و در حضور مقام معظم رهبری مداحی کرده است، از او خواستیم یکی از خاطراتش از آنجا را برایمان تعریف کند؛

«اوایل اطلاع نداشتم که آقا فرموده‌اند در شعر‌هایتان مطالب پندآمیز گفته شود اما بعد‌ها فهمیدم که ایشان به چند نفر از دوستان تذکر داده بودند. یادم هست برای مراسمی فقط ۳۵ دقیقه فرصت داشتم تا در حضور مقام معظم رهبری مداحی کنم.

روش من این است که همیشه شعری در وصف امام زمان‌ بخوانم. از سوی دیگر می‌خواستم منویات آقا هم محقق شود و شعرهای پندآموز و مسائل روز هم گفته شود.

طبعا زمانی هم برای روضه و نوحه و شور لازم بود. همه اینها در ۳۵ دقیقه شدنی نبودند. برخی از اطرافیان گفتند با توجه به وقتت نیازی به پندآموزی نیست. گفتم باید به فرموده آقا عمل کنم. اگر من به سخن ولی امر خودم گوش ندهم، کسی به حرف‌های ‌من گوش نمی‌دهد.

اتفاقا در‌ آن مراسم آنقدر وقت بابرکت شد که ابتدا از امام زمان‌ بخوانم، بعد یکی از اشعار پندآموز آقای سازگار را. سپس روضه حضرت زهرا‌، عبارت‌های عربی روضه، نوحه و واحد و شور و در آخر چند دقیقه دعا کردم.
اصلا با عقل جور در‌نمی‌آمد که همه این اتفاقات در ۳۵ دقیقه رخ دهد اما شد.

بعد از مراسم وقتی سر سفره نشسته بودیم آقا فرمودند: آقای طاهری آنچه ما انتظار داشتیم امشب انجام دادید.
گفتم آقا از دعای شما بود وگرنه ما که چیزی از خود نداریم.

ایشان به بنده مرحمت زیادی داشتند. یک‌بار هم عید غدیر که برای دیدارشان رفته بودم شعری را خواندم که در آن از مسائل روز، انرژی هسته‌ای و ائمه گفته شده بود. بعد از پایان شعرخوانی آقا فرمودند این‌‌‌ همان چیزی بود که می‌خواستم».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *