جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۸
۶۶

درس اخلاقی ظریف به برخی سیاسیون

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 328613
مطمئنا اینگونه برخوردها نه تنها از زحمات ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده نکاست بلکه ارزش زحمات وی را چند برابر در نزد مخاطبان افزایش داد.
درس اخلاقی ظریف به برخی سیاسیون
گروه فرهنگ جهان‌نیوز - محمد کاظمی: چند سالی هست که انتقاد از مدیران سابق! توسط مدیران جدید، دیگر فقط مختص به مسئولان ارشد دولتی نیست و متاسفانه به فرهنگی دربین مدیران میانی و حتی ادارات و سازمانهای کوچک نیز تبدیل شده است.

اگرچه نقد دوران گذشته لازم و ضروری است اما بیان مکرر آن به صورت آشکار و در بین رسانه ها و خارج از جلسات کارشناسی، این شائبه را ایجاد می کند که مدیران جدید برای نشان دادن توانمندی خود روشی جزء بدگویی کردن از مدیران قبلی بلد نیستند!

این موضوع تا حدی فراگیر شده است که هنگام مواجهه با اینگونه انتقادها، این سوال در ذهن نقش می بندد که آیا به راستی دوره های قبلی مدیریت هیچ دستاورد مثبت قابل ذکری را نداشته است؟

با این حال در بین مدیران ارشد و میانی کشور در همه دوره های گذشته مسئولانی هم بوده اند که با عملکرد اخلاقی خود در بین اطرافیان و نیز سایر مدیران تحت مسئولیتشان، الگو سازی صحیح در اخلاق مدیریتی کشور داشته اند که البته به دلیل تمایل رسانه ها به موضوعات منفی، این موارد کمتر مورد استقبال رسانه ها قرار گرفته و منعکس شده است.

در همین زمینه دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه اخیر خود با اعضای سازمان انرژی هسته ای، دستاوردهای اخیر مذاکرات هسته ای را مرهون زحمات همه مدیران، مذکراه کنندگان و دولتهای قبلی دانست و از آنها تشکر کرد.

مطمئنا اینگونه برخوردها نه تنها از زحمات ظریف و اعضای تیم مذاکره کننده نکاست بلکه ارزش زحمات وی را چند برابر در نزد مخاطبان افزایش داد.

سایت جهان آمادگی دارد اقدامات اخلاقی مسئولان کشور در همه جریانات سیاسی را به جهت الگوسازی و بهبود اخلاق مدیریتی در کشور منعکس نماید و در این راه نیازمند همکاری مخاطبان در ارسال سوژه ها و مشاهدات خود می باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ببین کار بی اخلاقی ما به کجا کشیده که این تشکر خشک و خالی اینقدر مورد توجه قرار میگیره.
اخلاق مملکت به کجا داره میره. راستی ما که ادعاهای بزرگ برای اخلاق و اخلاق گرایی داشتیم پس چرا از داشتن حداقل ها دوریم.
وقتی روحانی اینقدر سیاه نمایی میکنه همین تشکر هم جای شکر داره
سرور
آقای ظریف لطفا بفرمایید کدام "دستاوردهای اخیر مذاکرات هسته ای"!
لطفا ار خواب بیدار شو.آیا این مانورها که فقط مصرف داخلی دارد تا کی ادامه خواهد داشت...نهایت 6 ماه منهای 7 روز دیگر.
سارا
به احترام جناب ظریف و شادی مردم ایران از این دستاورد و ارتقا جایگاه ایران فقط میشه در مقابل کوته فکرهایی مثل شما سکوت کرد
رحیم
United States

شما بفرمایید در این شرایط اگرجای مسئولین بودید چه می کردید؟ حرف زدن خیلی راحته! شما می دانید که وضعیت اقتصاد، صنعت، بیکاری، تورم، تحریم چگونه است؟ شما می دانید که اگر با همان روند مدیریت قبلی پیش می رفتیم از کجا سر درمی آوردیم؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی و ظریف دو روی یک سکه اند. بین خودشان تقسیم کار کرده اند. گزینه بعدی اصلاح طلبان برای انتخابات همین ظریف است پس تخریب را به روحانی سپردند.
تازه همین مقدار تشکر هم از عادات دیپلماتیکه شاید!
سرمدی
دمت گرم ظریف کاش هش سال پیش میومدیو این ژنوچای روامضامیکردی که ما اینقدزحمت نکشیم!!!!
United States
راستي از چين چاي و روسيه چاي آقاي احمدي نژاد چه خبر؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
درسته مبانی اخلاقی خیلی در این 8 سال سقوط کرد. بطوری که رییس دولت نهم و دهم از دولتهای قبلی تشکر خشک و خالی که بماند، همه را دزد و خائن قلمداد کرد. ولی همین کار خوب آقای ظریف و البته فرهنگ سازی جهان نیوز در این مورد، نشون میده که بفضل خدا این رویه و بدعت زشت و غیر اخلاقی بمرور اصلاح خواهد شد.
اگرجوکاشته باشند میشود گندم درو کرد به شرطی که عملکرد مدیر گذشته جائی برای تعریف داشته باشد نه اینکه ابادی را خراب کرده بعد از ان هم از او تعریف و تمجید کرد مردم چه خواهند گفت مشکلاتی که در این 8 سال بوجود امئده قابل تعریف هست اگر هست شما نمونه بیاور ما هم ازان تعریف و تمجید خواهیم کرد
ناظم
متاسفم از این همه کوته فکری.
رضا
انسان متاسف میشود از این که برخی از ماها به بهانه هم خط نبودن ویا دشمنی که از کسی داریم همه کارهای خوب اورا نادیده و فقط نقاط ضعفش را می بینینم بخدا سیاه نمایی نه به نفع نظام است نه به نفع مردم ونه به نفع اون کسی که داره سیاه نمایی می کنه بنده از طرفداران احمدی نژاد نیستم ولی در مقابل ایراداتی که دارم وقتی حرف های رهبر انقلاب را در توصیف دولتش مرور میکنم به شجاعتش به انقلابی بودنش به مسکن مهرش به طرح های ماندگارومحرومیت زداییش به سفرهای استانی اش به سهام عدالتش به اجرای یارانه ها و.........افتخار میکنم گرچه دوستش ندارم وبه او هم رای نخواهم داد لکن وجدان بیداری دارم که حکم میکند از زحماتش تشکر واز نارسایی هایش گله کنم
آفرین بر نوع نگاه و اندیشه ات
ایرانی
مسکن مهرش را خوب آمدی. طرح های ماندگارش هم که بسیار عالی آمدس. یه چند تا چیز هم جا گذاشتی . بگو به اول شدن رتبه تورمش در جهان.
به بالاترین درآمد نفتیش. بازم می توانی بگی . خودت اضافه کن برادر راحت است.
مسی
اتفاقا تمام این مواردی که نام بردید جزو برنامه های غلط و بدون نتیجه ی ایشو نبوده. مسکن مهر؟ سهام عدالت رو الان بگید نتیجه اش چی شده با اون همه دنگ و فنگ؟ یارانه ها خداوکیلی اونقدر ناقص و بد اجار شد که الان به این وضع اقتصادی رسیدیم... سفرهای استانی؟ الان شما در استان خودت نگاه کن ببین چند درصد وعده ها و بودجه های این طرح ها تامین شده - لطفا خودتون بررسی کنید بعد ببینید کجاش جای دفاع داره. خوبه آدم قبل از اینکه از خودش ولو برای خدمت طرحی در بیاره با کارشناس مشورت کنه. کسی نمیتونه بگه ایشون تلاش برای خدمت نکردن بلکه خودسری و اعمالی مثل نابودی سازمان مدیریت و اونچه ذکر شد +... باعث درد آدم میشه
ملت
چه خوبه که آدم زنبور صفت باشه وروی گل بشینه نه مگس صفت که روی ........بشینه.
پسرم این همه دستاورد هسته ای داشتیم،بومی شدانرژی هسته ای،لابدفیلمی که احمدی پلمپ هسته ای رو شکوند هم فوتوشاپه،نه؟!!!! واقعا اگرایران پیشرفت هسته ایش چشمگیرنبود چرا امریکا اینقد مصره واسه تعلیق که اونم به لطف اقای ظریف حاصل شد؟؟؟؟؟؟ یکی ازمخالفاجواب منوبده
Finland
احسنت به دکتر ظریف و جهان نیوز در انعکاس آن
United States
چه احسنتی ترکمنچای احسنت نداره که
می دانی ترکمن چای با کدام چ است؟ اصلا می دانی کجاست و مفاد آن را می دانی؟
شما اصلا میدونی ترکمانچای چیه!!!؟؟؟.اصلا تو ایران زندگی میکنی؟؟؟پول دارو میدی؟؟؟بیمار صعب العلاج میدونی چیه؟؟؟؟میدنی کمبود دارو و گرانی دارو واسه یه کارمند که باید هم زندگی رو بچرخونه هم مرص داری کنه یعنی چه؟؟؟؟این قرارداد صلح حدیبیه بود که فتح مکه در پیش دارد
خيلي خب بسه!
....
Iran, Islamic Republic of
این پیمان میشه ژنو چای
اردلان سرافراز
Iran, Islamic Republic of
شخصيت ، متانت ، دانش و تخصص ايشان واقعا در مقايسه با ساير مديران كشور بي نظير است مثلا طراحي مذاكره بر اساس متدولوژي گام اول ، گام اخر و يا قدرت استدلال ايشان در بي اثر نشان دادن تحريم ها كه عين استدلال ايشان را جان كري در مصاحبه مطبوعاتي بعد از توافق استفاده كرد كه گفت در اثر تحريم ها ايران داراي 19000 عدد سانترفيوژ شده است واقعا تحسين برانگيز است
اين آقاي ظريف نگفت كه اين 19000 سانتريفيوژ مال كدوم دولته؟‌ و اگر دولت قبل هم ميخواست پاي قطعنامه سعدآباد كه روحاني امضا كرد،‌ بمونه الان 10 تا سانتريفيوژ به 19000 تا تبديل نشده بود كه بشه چانه زني كرد؟
Iran, Islamic Republic of
خوب آخه مدیران قبلی هم عضو باند نیویورکی ها بودند. پس انتقاد از آنها انتقاد از سرتیم شان محسوب می شد!
Iran, Islamic Republic of
احسنت! کجا دیدید اعضای یک باند که 27 سال است در همه دولت ها در راس بوده اند بد هم را بگویند و نان خودشان را آجر کنند؟ تازه سودای ریاست جمهوری هم دارند!
تبريزي
سايت جهان پيشنهاد خوبي داده است. عمل نيكو از هر شخص و گروهي كه باشد پسنديده است.
علی
دمش گرم
ایشون آدم زرنگی است امیدوارم این زرنگی را در مواجهه با دشمنان به کار برند نه خدایی نکرده برای خام کردن مردم.
خدا کمکش کنه عاقبتش به خیر بشه
Iran, Islamic Republic of
واقعا انسان هاي شريف مثل آقاي ظريف در جاهاي حساس شخصيت خود را بروز مي دهند
اين پرونده بخوبي شخصيت والاي ايشان را بروز داد
و البته جالب تر از تشكر از قدمايشان صداقت در گفتار بود كه حرف ايشان را بارزتر مي كرد
و يك تشكر خشك و خالي و روتين هم نبود
بابا كپسول اخلاقيات جهان جهان بابا اين كاره هشت سال يادتون رفته بود اخلاق هم هست
محمد
United States
داداش اون مرد كه هولوكاست را انكار مي كرد رفته است . شما دلتو خشك كن به يك تشكر خشك و خالي .خاوير سولانا از سخاوتمندي ايرا در اينهمه باج تعجب كرده آن وقت شما.........
آفرین این مطالب باید بیشتر منعکس بشه تا مسئولین به جای یادگرفتن بد اخلاقی از هم چیزهای خوب یاد بگیرند. قابل توجه آقای روحانی که در گزارش 100 روزه کلن سیاه نمایی کردند.
Iran, Islamic Republic of
و حتی فرهنگ رایج روسای جمهور ایران شده!
هادی
Iran, Islamic Republic of
چرا زمانی که آقای احمدی نژاد شدیدا در حال سیاه نمایی از دولت های گذشته بود جهان نیوز نگران اخلاق نبود و حالا به یاد این موضوع افتاده!!!!!
آقا هادی شما احتمالا تازه مخاطب جهان شدی یا شاید هم فراموش کردید. من خودمم بیشتر از 10 مورد نقد از احمدی نژاد در جهان در همین زمینه ها خوندم. لطفا بی اطلاع نظر ندین.
امید
من متعجبم! من بعد از رفتن احمدی نژاد ،نقدهایی رو در سایتها می خونم که باعث تعجبم میشه! آخه چرا ما ایرانیها اصل مطلب رو از حرفهای اشخاص نمی گیریم.چرا سطحی و سرسری می بینیم و میشنویم؟!
به صحبتهای گذشته احمدی نژاد رجوع کنید این بابا هیچوقت نگفت دولتهای قبلی بد بودن. همیشه میگفت این دولت،یعنی دولت خودش بیشتر ازهمه دولتهای قبلی کار کرده.حتی دولتهای قبل از انقلاب رو هم به حساب می آورد.
اون فقط توانایی دولتش رو نسبت به دولت های قبلی به رخ میکشید.این حرفها به معنای کوبیدن دولتهای قبلی نیست.خواهشا در نقدهاتون انصاف داشته باشین.
امير
متاسفانه سنت سيئه انكار خدمات دولتهاي گذشته به نوعي توسط جناب احمدي نژادپايه گذاري شدواكنون هم اين سنت ناپسنددردولت جناب روحاني واطرافيان ايشان باشدت و حدت بيشتري دنبال مي شود.
Iran, Islamic Republic of
یک گزارش از اخلاق گرایی های ... تهیه کنید . ممنون میشیم
محمد
احمدی نژاد درمناظره ها تمام دولتهای قبلی بدون استثنا ... را تنبل تن پرور و پر از عیب و نقص خواند وچون برای جمع کردن ... آمده بود فکر نمیکرد روزی بیاید که او نباشدیا اعوان و انصار او نباشند.بالاخره 8سال حکومت بد اخلاق احمدی نژاد فرهنگ های متعددی را نهادینه کرد.که درآینده ملموس ترخواهد بود .متاسفانه جز بی ادبی و هتاکی و ... ما از ان مردی که هلوکاست را انکار میکرد اما یکبار زندگی محمد تقی خان امیرکبیر رانخواند تا راه و روش مملکت داری را یاد بگیرد ندیدیم.حودکرده راتدبیر نیست .درضمن اون زمانیکه آقای احمدی نژاد بنیادهای اخللاق را درجامعه نابود میکرد درمعیت معلم اخلاق دولت سایت جهان برایش هورا میکشید .نقدهای شما مال زمانی بود که دیگر تحویلتان نمیگرفت و نیازی بشما نداشت .قبول دارید؟
من همه صحبت های رئیس جمهورهای ایران را مو به مو گوش کردم و خداوکیلی چیزی را که شما می گویی را به یاد ندارم.
لطفا با توجه به ارشیو تان سخنان احمدی نزاد را در مورد تعریف از دولتهای قبلی برای مسئولین این دولت انتشار دهید بنده خدا همیشه از خدمات دولتهای گذشته تقدیر می نمود و دولت خود را اصلا به حساب نمی اورد
Iran, Islamic Republic of
درود بر ابر مرد دیپلماسی ایران
مجید مجد
United States
آخر نصیحت بودا
United States
درود بر ظریف
ايراني
اگر نماينده هاي مجلس هم مثل آقاي ظريف پركار وانقلابي بودند امروز مشكلات فعلي را نداشتيم
حر
قابل توجه رئيس جمهور
لطفا ياد بگير از زير دست خودت
تا به حال دعايش نميكردم اما متوجه شدم ظريف واقعا مرد هستش
جهان نیوز از شما دیگر بعید است به دیگران درس اخلاق بدهید؟؟! تا دیروز ظریف خائن. منافق. سازشکار. صهیونیست. امریکایی ووووو بود به نظر شما ودوستان شما؟؟!! ودر ضمن همه بداخلاقی ها ونامردیها را از شما یاد گرفتند؟؟!! مگر فراموش میکنیم که در 8سال گذشته چه ها که نکردید؟؟!!
عباس
امیر المومنینن علی (ع)میفرمادیند...وجدان یگانه محکمه ای است که احتیاج به قاضی ندارد.
اگر فقط بخواهیم گذشتگان را طرد کنیم تا خودمان را مطرح کنیم وجدان را زیر پا گذاشته ایم.
Iran, Islamic Republic of
آره خوب ! ما هم مدیون زحمات جلیلی هستیم ! بنده خدا جلیلی هی مقاله نوشت هی رفت هی اومد ! تمام تحریم ها رو هم حذف کرد! ماهم مدیون تیم جلیلی هستیم !
امیر
به این میگند یک مدیر نمونه . افرین و صدها افرین . امیدوارم این معروف گسترش پیداکند
یه حرف جالب دیگه هم زده بود.قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیست ولی سایتهای فتنه نزده بودن
محسن
وقتی رهبر عزیزمان می گوید اینها سربازان این مملکت هستند ما هم باید به آنها احترام بگذاریم تا در کارهایشان موفق باشند خاطرجمع باشید که آقای ظریف هم یک ایرانی است وبیشتر دوست دارد بتواند برای این کشور کار کند البته بنده به آقای روحانی رای نداده ام والان رئیس جمهور ماست وباید از او پشتیبانی کنیم تا بتواند در کارهایش موفق باشد
محسن
United States
سلام
خدمت عزیزان درسایت جهان عارضم که اگر می بینید امروز این همه اعتراض هست اولا درزمان دولت قبل وقتی عده ای می گفتند که با سرمایه مملکت نکنید این کارها را همین شما وحامیان اون آقا فریاد خوردن وبردن برمی آوردید . اما الان که قراره مردم واقعیت عملکرد اون آقا ودور بریاش را بفهمند دایه بهتر از مادر شدید نخیر آقا در جمهوری اسلامی که سال 57 به ثمر نشست کسی برای حرف زدن درست مردم ومسئولان وزنی تعیین نکرد پس شما هم از سر صداقت وحلالزادگی رسانه را بچرخانید . الحمدالله جناب روحانی هم که فرمودند بگذاریم مردم حرفهایشان را بزنند پس شما هم حرف خود را بزنید ونخواهید که کسی بی صدا باشد چون برای امنیت مملکت بهتر است عزیز!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آفرین ظریف خیلی ظریفی ههههههاااااااا
احمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
يک پيش‌بيني ساده
در توافق‌نامه امده در مورد فعاليت هسته‌اي تحريم جديد نداريم
با اينهمه امتياز دادن تا در نهايت امتيازهاي ديگر هم بايد داد و در حالت خوشبينانه مقداري بيشتر از تحريمها کم مي‌شود اما... پس از توقف پيشرفت هسته‌اي و ميزان فعاليت که در حد تامين يک نيروگاه هسته‌اي هم نيست، همان تحرم ها که امریکا و اروپا سواي سازمان ملل وضع کرده بودند دوباره به بهانه حقوق بشر، تروريسم، حقوق همجنسگرايان در ايران و... وضع‌مي‌گردد.
سید حمزه
واقعا جای اقداماتی از این دست در بین مدیران بسیار خالی است درود بر جناب دکتر ظریف
بازبه ظریف . زیرکه عین روحانی ساده نیس
سامیه
Iran, Islamic Republic of
اخلاق و ادب دیگه به جناح و گروه و دین و مذهب ربطی نداره و از هر کسی دیده بشه بی شک قلوب رو جذب خودش میکنه
یاد بگیریم فارغ از فکر و عقبده مون منصف و با اخلاق باشیم مثل ظریف
علی
زیاد خوشحال نباشید ... این یک تعارف دیپلماتیک است وگرنه آقای ظریف وشما از همه بهتر می دانید که دولت گذشته چه بلائی سر کشور آورده است !!!
United States
بابا چه اخلاقی داستان شدیم رفت
بخشنده
آقای ظریف به دولت یازدهم هم توصیه به رعایت اخلاق در ارائه گزارش صحیح کنید
درود بر جهان نیوز بابت انتشار این مطلب
آقا رحیم میشه بگی از کجا سر در میآوردیم.اگه پاکاری و قول بدی مودب باشی حاضرم کامنت به کامنت باهات بحث کنم.من یکی از وابستگان رژیم سابق هستم و معتقد هستم تو این 35 ساله یه دولت کار کن و درست و حسابی آمده و اون احمدی نژاد بوده.در مورد دولت فعلی هم یه کم صبر کن.فعلا میتونن کاسه و کوزه ها را سر دولت قبلی بشکونن.سال آینده بهانه دولت قبلی از بین میره و مطمئن باش بنده جدا از حرافی ها به واقعیت های روی زمین دقت میکنم و نه به گفته ها و نقل قولها.اگه خواستی فردا صبح کامنت بذار تا من جواب بدم.مورد به مورد.به نظر من بهتره وازرتخانه به وزارتخانه جلو بریم.البته احمدی نژاد هم مشکلات و اشتباهات زیادی داشت ولی عملکرد دولتها نسبی است و مطمئن باش کسی که هزارتا کار میکنه اشتباهاتش بیشتر از اونه که 10 تا کار انجام میده و حتما روسیاه کسانی میشن که اصلا کاری نمیکنن و با پرروئی برای بقیه میزنن.
نيازي به آمار ومستندات وسند ومدرك نيست كافي است دوري در جاده مخصوص وقديم كرج وشهرك هاي اطراف تهران و داورخانه ها وبيمارستانها بزنيد وعملكرد دولت قبل را ببينيد