چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

بررسی کاهش تحریمها در شورای امنیت

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب: 328393
دبیرکل سازمان ملل پیش بینی کرد به زودی شورای امنیت سازمان ملل در جلسه ای کاهش تحریم های اعمال شده بر ایران را بررسی کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، روسیا الیوم گزارش داد: «بان کی مون» در این باره گفت که بعد از نتایجی که از توافق در مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ در ژنو حاصل شد، شورای امنیت سازمان ملل پیش بینی می کنم به زودی درباره ایران جلسه ای تشکیل دهد، و براساس نتایج حاصل از مذاکرات هسته ای بخشی از تحریم های بین المللی اعمال شده ضد تهران را مورد بازنگری قرار دهد و این تحریم ها را بکاهد.

وی که در جلسه ای مشترک با جیم یونگ رئیس بانک جهانی سخن می گفت، در جمع خبرنگاران در این باره افزود: پیش بینی می کنم هم ایران و هم شورای امنیت به زودی اقدامات عملی را در راستای توافق به عمل امده در ژنو اتخاذ کنند.

مون گفت: توافق هسته ای اخیر ژنو این امکان را به ایران می دهد، تا بار دیگر در بازارهای بین المللی انرژی حضوری فعال و پر رنگ داشته باشد.

وزیران خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیز در نشست کویت، از توافقنامه هسته ای امضا شده میان ایران و گروه ۱+۵ در ژنو استقبال کردند و همچنین ابراز امیدواری کردند ایران به مواد توافقنامه ژنو متعهد باشد. ۶ کشور عربی جنوب خلیج فارس شامل کویت، عربستان سعودی، قطر، بحرین، امارات و عمان اعضای شورای همکاری خلیج فارس هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *