پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
رئیس شورای اسلامی شهر تهران:

دروازه دولاب احیا می‌شود

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب: 328347
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه باید به بافت‌های قدیمی توجه ویژه‌ای شود، گفت: دروازه دولاب در منطقه ۱۴ و در محل سابقش احیاء می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی به همراه فرهادی شهردار منطقه ۱۴ و جمعی از شورایاری‌های این منطقه صبح امروز از محلات و تکایای منطقه ۱۴ بازدید کردند.

مسجدجامعی در حاشیه بازدید خود از محلات و بافت‌های قدیمی منطقه ۱۴ اظهار داشت: شورای شهر در این دوره توجه ویژه‌ای به بافت‌های قدیمی و احیای آنها دارد چرا که باید به تهران قدیم توجه شود.

وی در حاشیه بازدید خود از قدیمی‌ترین حمام محله دولاب اظهار داشت: متأسفانه این حمام به دلایلی به زورخانه تبدیل شده است که البته باید به اماکن ورزشی نیز در این منطقه توجه شود.

مسجدجامعی با اشاره به برخی نگرانی‌های شهروندان در منطقه ۱۴ (محله دولاب) و تخریب این زورخانه گفت: قطعاً این زورخانه تخریب نخواهد شد و صحبت‌هایی در این خصوص با فرهادی شهردار منطقه ۱۴ شده است.

مسجدجامعی اضافه کرد: آثاری در محله دولاب وجود دارد که بسیار قدیمی و حائز اهمیت است که از آن جمله می‌توان به مسجد دولاب اشاره کرد که سابقه آن به بیش از ۵۰۰ سال برمی‌گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: ضروری است این اماکن و بافت‌ها مراقبت و محافظت شوند و در این خصوص شورای شهر آمادگی هر نوع همکاری را با شهرداری دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: قطعاً با احیای محله‌های قدیم علاقه‌مندان زیادی به این مناطق سفر خواهند کرد و همین امر سبب رونق اقتصادی در این منطقه و محله خواهد شد.

مسجدجامعی در ادامه بازدید خود از مسجد عسکری گفت و افزود: این مسجد نیز قدمت بیش از ۱۵۰ سال دارد و یکی از مساجد قدیمی تهران و منطقه ۱۴ محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: با هماهنگی‌‌های صورت گرفته قرار است دروازه دولاب که در گذشته در همین محله بوده است مجدداً احیا شود و این در حالی است که جانمایی و تصاویر آن آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اماکن ارزشمند دولاب، امامزاده چهل‌تن است، گفت: سابقه این مجموعه نیز به اوایل دوره قاجاریه برمی‌گردد. در این بازدید بنده تأکید کردم که باید فضای پیرامونی آن حفظ شود و در این زمینه شهرداری منطقه نیز آمادگی هر نوع همکاری را دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص برخی درخواست‌های شهروندان در حوزه‌های مختلف از جمله کمبود امکانات فرهنگی و ورزشی در منطقه ۱۴ و به خصوص در محله دولاب گفت: در این زمینه قطعاً مشکلات را با همکاری شهرداری برطرف خواهیم کرد.

به گزارش فارس، احمد مسجدجامعی در ادامه طرح تهرانگردی خود از دیگر اماکن منطقه ۱۴ از جمله قبرستان ارامنه و زرتشتیان بازدید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *