پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸

تحلیل حسن عباسی از مذاکرات ژنو

پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب: 328282
رئیس مرکز دکترینال امنیت بدون مرز گفت: آمریکا در نظر دارد در پروژه خاورمیانه بزرگ طرح لی لی پوت را اجرا کند
به گزارش [جهان به نقل از خبرگزاري دانشجو ، حسن عباسی شب گذشته در دانشگاه ایلام در مورد مذاکران ۱+۵ بیان داشت: در دشمنی آمریکا با ایران تنها دولت آمریکا است که ضرر می کند، در سال های پیش که آمریکا با ایران مذاکره نکرد، موضوع هولوکاست و رو شدن این دروغ در سراسر جهان از سوی ایران مطرح شد، دوستی آمریکای لاتین با ایران، بیداری اسلامی در دو قاره آسیا و آفریقا، فعال شدن ۱۹ هزار سانتریفیوژ، قدرتمند شدن ایران در عرصه جهانی و حمایت ایران از اسد، نصرلله و حماس در برابر اسرائیل از ضررهایی بود که آمریکا متقبل شد.

وی ادامه داد: ایران از نظر نظامی کشوری است که برد موشک بالستیکش بالای ۲۰۰ کیلومتر است، بخش کوچکی از تسلیحات نظامی ایران در دست کشورهای منطقه است، کشور ما به صورت غیر مستقیم با اسرائیل می جنگد و تا به امروز پیروز میدان بوده، رهبران گروهک های تروریستی در هر کشوری که تکان می خورند، اطلاعات ایران آمار آن ها را در دست دارد، با وجود آشفتگی وضعیت کنونی کشورهای همسایه، ایران قدرت بلامنازع منطقه است و در حال حاضر به مرحله ای از قدرت رسیده ایم که اگر شش ماه عقب نشینی تاکتیکی کنیم، باز هم در موضع قدرت قرار داریم.

رئیس پژوهشکده یقین تاکید کرد: در این شش ماه عقب نشینی، اگر آمریکا به تعهداتش عمل نکرد، کشور ما چیزی از دست نمی دهد، مذاکرات ایران با ۱+۵ بازی بر اساس جریان برد برد است که در هر حال ایران برنده میدان است. رسالت نظام، تنها مسئله هسته ای نیست، آن ها با پرونده هسته ای ما مشکل ندارند، آن ها می خواهند قدرت ایران را زیر سوال ببرند.

عباسی گفت: تضعیف تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات اخیر به دلیل اشتباهات دولت پیشین در جریان انحرافی ۸۸، ۱۱ روز خانه‌نشینی رئیس جمهور سابق و درگیری های دو قوه، باعث کم شدن قدرت تیم مذاکره کننده فعلی شد. در جریان فتنه ۸۸، ۵۰ درصد قدرت دولت رو به اضمحلال رفت.

وی افزود: مذاکرات ایران با ۱+۵ در دولت احمدی نژاد، مذاکراتی با شاکله و بر مبنای همین مباحثی بود که چند روز پیش صورت گرفت؛ اما به دو دلیل؛ امتیاز ندادن از سوی جلیلی به دولت های غربی و خصومت ۱+۵ با سیاست مطرح شدن هولوکاست از سوی احمدی نژاد این موافقت صورت نگرفت.

رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران تصریح کرد: دلیل تماس تلفنی اوباما با روحانی این بود که آمریکا دارای دو حزب جمهوری خواه و دموکرات است، در زمان جیمی کارتر، رئیس جمهور دموکرات وقت بود که ارتباط ایران و آمریکا تیره شد؛ به همین خاطر جمهوری خواهان مشکل دیپلماسی آمریکا با ایران را از بی لیاقتی حزب دموکرات می دانند، اوباما با این پیام می خواهد به جمهوری خواهان بگویید که شما با توسل به گلوله و جنگ نظامی هم نتوانستید عراق و افغانستان را به زیر سلطه خود بکشید؛ اما ما با مذاکره توانستیم با ایران بدون جنگ و خونریزی رابطه برقرار کنیم.

اهمیت وجود رهبر

عباسی تصریح کرد: رهبر انقلاب می فرمایند ما مشکل مدیریت داریم، مشکل ارتباط با آمریکا نداریم، مشکلات اقتصادی ایران مربوط به رابطه با آمریکا نیست؛ به دلیل بی کفایتی مدیران اقتصادی کشور است. دولت آمریکا دچار مشکلات عدیده اقتصادی است و از نظر ساختار سیاست داخلی قوای سه گانه مونتسکیو با هم اختلاف دارند، اعلام ۱۶ روز تعطیلی کامل در آمریکا گواه بر مشکلات مدیریتی این کشور است؛ با این حال آمریکای ورشکسته چگونه می تواند ناجی اقتصاد ایران باشد؟

وی گفت: در حکومت ولی فقیه مدار با جابجایی و روی کار آمدن جناح ها رویکرد کلان کشور تغییر نخواهد کرد. صدور فرمان جنگ، صلح و تایید اصول اساسی تصمیم گیری شورای عالی امنیت ملی بر عهده رهبر است، اگر مردم با انتخابات، جناح های مختلفی را روی کار آوردند بر اساس تدبیر رهبر جامعه به همان سمت و سوی پیشرفت و اقتدار جلو خواهد رفت. در اهمیت ولی فقیه همین بس که آمریکا در حال بررسی مدل رهبر است که چطور می توان برای مدیریت کامل بر جهان این طرح را تئوریزه و در غالب رهبریت سکولار در غرب پیاده کرد.

طرح تجزیه عربستان

رئیس پژوهشکده یقین تصریح کرد: یکی از طرح های آمریکا در آینده نزدیک طرح تجزیه عربستان است، این کشور نیروی جوان ندارد و از نظر گرایش های مذهبی بسیار تندرو و بدون انعطاف عمل می کند، عربستان چهره سیاسی مطلوبی ندارد و در جهان به عنوان کشوری منفور مطرح است.

عباسی خاطر نشان کرد: یکی از سیاست های آمریکا در شکل دهی جبهه النصره و گسیل آن ها به خاک سوریه حذف کردن وهابیون افراطی است. روسیه، مصر، لیبی، تونس، پاکستان و هر کشوری که نیروی وهابی افراطی دارد، آن ها را به سوی سوریه روانه می کند تا کشته شوند و جهان از لوث این غده سرطانی بی مصرف پاک شود.

وی ادامه داد: آمریکا در نظر دارد در پروژه خاورمیانه بزرگ طرح لی لی پوت را اجرا کند، در این سیاست اسرائیل به عنوان گالیور بر سرزمین کوچک لی لی پوتی تسلط کامل دارد. در این رویکرد کشورهای منطقه به سه طیف دولت های گالیوری، آرزومند و ناامید تقسیم می شوند، بر این اساس تجزیه کشورهایی مانند ایران به شش کشور، عربستان به پنج کشور، ترکیه به دو کشور، سوریه به سه کشور، لیبی به سه کشور و مصر به چهار کشور در دستور کار قرار می گیرند.

رئیس دکترینال امنیت بدون مرز ایران گفت: آمریکایی یک ستون مطمئن در جهان می خواهد، عربستان به دلیل فساد مالی، اقتصادی و نفرت انگیزی در دنیا نمی تواند ستون آمریکا باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *