پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هتك حرمت زنان آواره در زندان‌هاي مصر

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب: 328280
یک گروه فعال در زمینه وضعیت آوارگان فلسطینی می‌گوید، زنان آواره فلسطینی و سوری که به مصر پناه برده اند،در زندان‌های این کشور مورد تجاوز و هتک حرمت قرار می‌گیرند.
به گزارش جهان به نقل از العالم،"طارق حمود"هماهنگ کننده گروه" تلاش برای رسیدگی به وضعیت آوارگان فلسطینی درسوریه" به روزنامه القدس العربی گفت: بسیاری از زنان آواره فلسطینی و سوری در زندان "المنتزه" اسکندریه در شمال مصر مورد هتک حرمت و تجاوز قرار گرفته‌اند.
 
وی افزود: زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته‌اند به علت وضعیت نامناسب زندان و خلق وخوی محافظه کارانه، حاضر به افشای این موارد نیستند؛ اما مواردی از تلاش ماموران امنیتی برای تجاوز به زنان زندانی گزارش شده است.
 
حمود با اشاره به رواج چنین مواردی در زندان‌های مصر، اینگونه رفتار وحشیانه را سازماندهی شده و با اطلاع مقام‌های مصری دانست.
 
هماهنگ کننده گروه" تلاش برای رسیدگی به وضعیت آوارگان فلسطینی درسوریه" با اشاره به حضور 296 زن آواره فلسطيني در زندان های قاهره و اسکندریه مصر، خواستار آزادی زنان زندانی شد.
 
گروه تلاش در بیانیه ای که روز گذشته منتشر شده است، اعلام کرد: در یک مورد از این تعرض ها، وقتی زن زندانی در مقابل افسری که قصد تعرض به وی را داشت، فریاد زد، این مساله موجب مجازات همه زندانیان شد و در بند زندان برای تمام روز به رویشان بسته شد.
 
دراین بیانیه آمده است: وضعیت زندان های مصر غیر انسانی است و مسئولان زندان هیچ احترامی برای شخصیت انسان ها قائل نیستند. در بسیاری از موارد شمار زیادی از زنان، کودکان و مردان در یک مکان زندانی شده اند.
 
نبود سرویس های بهداشتی کافی از دیگر مشکلات زندان های مصر است و زندانیان می گویند تغذیه آنها توسط "کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل" صورت می‌گیرد و جز آن ، وعده غذایی دیگری در اختیار آنها قرار نمی‌گیرد.
 
دراین بیانیه همچنین آمده است: کنسولگری و سفارت فلسطین در مصر اوضاع زندانیان فلسطینی را به طور کامل نادیده گرفته است.
 
گروه تلاش، اقدام های مقام های مصری را نقض آشکار ارزش‌های انسانی و اخلاقی دانسته و بازداشت آوارگان فلسطینی و سوری در مصر و نگهداری آنها در بدترین شرایط را محکوم کرد.
 
این گروه ، سکوت کمیساریای عالی امور آوارگان سازمان ملل و مقام‌های سفارت فلسطین در قبال نقض حقوق آوارگان در زندان های مصر را محکوم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *