کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح‌طلبان نزدیک به خاتمی آرمان‌گرا هستند

6 آذر 1392 ساعت 20:01

سردبیر روزنامه خراسان گفت: در جریان اصلاح طلبی باید دو جناح آرمانگرا و واقع‌گرا را از یکدیگر تفکیک کرد که اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی جزو آرمانگرایان هستند.


سردبیر روزنامه خراسان گفت: در جریان اصلاح طلبی باید دو جناح آرمانگرا و واقع‌گرا را از یکدیگر تفکیک کرد که اصلاح طلبان نزدیک به خاتمی جزو آرمانگرایان هستند.
printنسخه قابل چاپ

به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سعید احدیان عصر امروز در نشست آینده جریانات سیاسی در دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: طیف‌بندی‌های سیاسی، تائید صلاحیت‌ها، آرایش سیاسی رقبا، جایگاه دولت در افکار عمومی و انتخابات در شهرستان‌ها، ۵ عامل تاثیرگذار در انتخابات آینده مجلس است.

وی تصرح کرد: می‌توان طیف اصولگرا را در انتخابات آینده به دو دسته کلی واقع‌گرا و آرمان‌گرا تقسیم کرد، آرمان‌گرایان افرادی نزدیک به جبهه پایداری و واقع‌گرایان بقیه طیف‌های اصولگرایان هستند.

سردبیر روزنامه خراسان گفت: حوادث سال ۸۸، جایگاه اصلاح طلبان را در نظام تضعیف کرد و سبب عملگرایی جریان‌های اصلاح طلب شد.

احدیان بیان کرد: اگر در عرصه تائید صلاحیت‌ها اصلاح طلبان امکان رقابت داشته باشند، کاملا با اتفاق نظر و اجماع در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: اصولگرایان نیز با توجه به آرایش اصلاح طلبان به نوعی اجماع می‎رسند، اما بعضی از اصولگرایان به صورت مستقل هم شرکت می‌کنند.

احدیان با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبان را داخل نظام می‌دانم بیان کرد: افرادی را که به نظام اعتقاد ندارند و خود را طیف سبز نامیده‌اند و همچنین خود را نزدیک به اصلاح‌طلبان می‌‍‌دانند را نباید اصلاح طلب قلمداد کرد.

سردبیر روزنامه خراسان با اشاره به تقسیم بندی دوگانه در جریان اصلاحات بیان کرد: اصلاح‌طلبان آرمان‌گرا و واقع‌گرا نیز دو طیف اصلاحات هستند که اصلاح‌طلبان آرمان‌گرا نزدیک به خاتمی و اصلاح‌طلبان واقع‌گرا نزدیک به حزب کارگزاران هستند.

احدیان با پاسخ به انتقادات الیاس حضرتی به سخت‌گیری شورای نگهبان عنوان کرد: تائید صلاحیت‌های شورای نگهبان، با یک تجربه تاریخی صورت می‌گیرد و شاید به‌خاطر همین امر مقداری سختگیرانه است و اگر در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی رد صلاحیت‌ها غیرمنطقی باشد، رئیس جمهور می‌تواند آن را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: اگر اصلاح طلبان با جریان‌های ضد انقلاب و جریان سبز خطوط خود را مشخص کند، دوباره مورد اعتماد قرار می‌گیرد و شورای نگهبان سختگیری‌ها را کمتر می‌کند.

سردبیر روزنامه خراسان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اشتباهات خاتمی این بود که در جریان حوادث سال ۸۸، خطوط قرمز خود را مشخص نکرده و جریان اصلاح طلب را از جریان فتنه جدا نکرد.

احدیان گفت: یکی از اشتباهات اصلاح طلبان در برآورد رأی آوردن عدم توجه به شهرستان‌ها است و آنها همه ایران را مانند تهران تحلیل می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه عامل اقتصادی در انتخابات آینده مجلس بسیار تاثیرگذار است افزود: احتمال اینکه دولت نتواند انتظارات اقتصادی مردم را برآورده کند، زیاد است و به احتمال زیاد شهرستان‌ها به اصولگرایان رأی می‌دهند.


کد مطلب: 328131

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/328131/اصلاح-طلبان-نزدیک-خاتمی-آرمان-گرا-هستند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com