کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هزینه ۱۰۰ میلیونی برای دفن 'سگ‌های‌زرد' درقطعه‌هنرمندان!

6 آذر 1392 ساعت 7:36

خبرگزاری فارس از صرف هزینه ۱۰۰ میلیون تومانی برای دفن اعضای یک گروه موسیقی زیرزمینی که در آمریکا کشته شده بودند خبر داد! هزینه‌ای که هیچ نهاد و ارگانی مسئولیت آن را بر عهده نگرفته است!


به گزارش جهان،‌ روز دوشنبه، یک سایت خبری را مبنی بر این که آرش و سروش فرازمند در آمریکا به قتل رسیده و توسط خانه سینما با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان به ایران منتقل شدند و با اجازه معاونت هنری وزارت ارشاد در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شدند، منتشر کرد. آن دو در ایران به صورت زیرزمینی فعالیت می‌کردند و موفق به دریافت مجوز برای فعالیت‌های خود نشدند و برای ادامه فعالیت‌های موسیقی خود به آمریکا مهاجرت کرده‌اند.

سوال اینجا بود که اگرچه تمام هنرمندان محترمند اما چطور این دو مرحوم با وجود این که هیچ گاه جزو هنرمندان رسمی کشور نبوده‌اند و فقط در فیلمی غیر مجاز از فیلمساز فراری- بهمن قبادی- حضور داشته‌اند و قطعات غیرمجازی هم در زمینه موسیقی داشته‌اند، در قطعه هنرمندان به خاک سپرده شده و در این شرایط اقتصادی نهادهای فرهنگی و هنری هزینه ۱۰۰میلیون تومانی برای انتقال آن‌ها صرف شده است. اگر هم از هنرمندان این کشور محسوب می‌شدند، چرا مجوزی دریافت نکردند؟

مسئولان سازمان سینمایی در حالی‌که از پاسخ دادن طفره می‌رفتند اما در نهایت در مقابل اصرارهای زیاد اذعان کردند که هیچ کمکی برای این موضوع انجام نداده و تنها حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) با مادر این دو مرحوم که عضو کانون فیلمنامه ‌نویسان خانه سینما است، دیدار کرده است.

اما در عین حال علی مرادخانی، معاون هنری ارشاد، اذعان داشت که به اصرار آقایان سریر و نوربخش (مدیران خانه موسیقی) اجازه به خاک سپردن داده‌اند و در انتقال برادران فرازمند به ایران دخیل نبوده‌اند و حلقه آخر و امضا کننده درخواست آن‌ها (خانه موسیقی) بوده‌اند.

اما در عین حال اگرچه در موضوع اجازه دفن تمام راه‌‌ها به دکتر سریر به عنوان اصرار کننده! و علی مرادخانی به عنوان اجازه دهنده می‌رسد اما موضوع هزینه ۱۰۰ میلیونی همچنان کاملا مبهم است و هیچ شخص، مدیر یا دستگاهی زیر بار این مسئله نمی‌رود.


کد مطلب: 327915

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/327915/هزینه-۱۰۰-میلیونی-دفن-سگ-های-زرد-درقطعه-هنرمندان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com