جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
لیگ برتر فوتبال؛

وقتی همسایه‌ها به هم رحم نمی‌کنند

بازگشت شهریار به دیار آذربایجان
چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۰۳
کد مطلب: 327897
نماینده پرهوادار فوتبال آذربایجان در نخستین مصاف نیم فصل دوم در ورزشگاه یادگار امام پذیرای سرخ پوشان پایتخت است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، دو تیم تراکتورسازی و پرسپولیس از ساعت ۱۵ روز جمعه در ورزشگاه یادگار امام تبریز به مصاف یکدیگر می‌روند.

تراکتور بدون شکست خانگی؛ پرسپولیس فقط یک برد خارج از خانه

تیم تراکتورسازی در نیم فصل اول رقابت‌های لیگ برتر ۱۵ بازی انجام داد که در ۷ دیدار میزبان بود و ۸ بار نیز میهمان حریفان خود بوده است. نتیجه تلاش تراکتورسازان در این دیدارها ۷ برد، ۶ تساوی و ۲ شکست بوده که ۲ پیروزی و ۵ تساوی آن‌ها خانگی بوده و این تیم در نیم فصل هیچ شکستی در خانه تجربه نکرد.

در سوی مقابل پرسپولیس نیز در ۱۵ دیدار خود ۸ پیروزی، ۴ تساوی و سه باخت کسب کرده است. سرخ پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی ۷ برد و یک تساوی کسب کرده‌اند و شکستی در کارنامه ندارند ولی نگاهی بر عملکرد این تیم در خارج از خانه نشان از عملکرد ضعیف این تیم در خارج از خانه است. این تیم فقط یک بار موفق به کسب پیروزی در خانه رقبا شده است و سه تساوی و سه شکست نیز تجربه کرده است.

وقتی همسایه‌ها به هم رحم نمی‌کنند

تراکتور و پرسپولیس فقط یک امتیاز در جدول رده بندی با یکدیگر فاصله دارند. سرخ پوشان پایتخت با ۲۷ امتیاز موفق شدند قهرمانی نیم فصل را به نام خود ثبت کنند و بالاتر از تیم‌هایی چون استقلال، فولاد و تراکتورسازی در صدر جدول رده بندی حضور یابند. تراکتور نیز با یک امتیاز کمتر از تیم‌های بالای جدولی ۲۶ امتیازی است و رتبه چهارم جدول را نصیب خود کرده است.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که می‌تواند مصاف حساسی برای تیم‌های همسایه باشد. همسایه‌هایی که فقط برای کسب نتیجه مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و در گرفتن امتیاز از به هم رحم نخواهند کرد.

خط آتش خطرناک تراکتور در تقابل با مهاجمین کم فروغ پرسپولیس

در دیدارهایی که تراکتور در نیم فصل انجام داد ۳۵ بار توپ از خط دروازه های این تیم و رقبا گذشت که سهم تراکتور ۲۲ گل زده و ۱۳ گل خورده بود. تبریز ۱۴ بار شاهد این گلزنی ها بود که ۸ بار هواداران این تیم در گلزنی تیمشان به هوا برخواستند و ۶ بار نیز در غم باز شدن دروازه تیمشان ناراحت شدند.

در مقابل دیدارهای پرسپولیس کم گل‌تر بوده است و خط حمله این تیم ۱۳ بار موفق به گلزنی شده و ۵ بار نیز دروازه این تیم گشوده شده است. شاگردان دایی در خارج از خانه فقط ۲ گل به ثمر رسانده‌اند و این نشان از عملکرد ضعیف خط آتش سرخ پوشان در دیدارهای خارج از خانه بوده است. این تیم ۵ گل نیز در این دیدارها دریافت کرده‌اند. البته ۳ بار دروازه نیلسون در خارج از خانه بسته مانده است.

بازگشت شهریار به دیار آذربایجان

علی دایی همیشه یکی از افتخارات فوتبال ایران و آذربایجان بوده است ولی در چند سال گذشته وی در برخی مواقع مشکلاتی با هم زبان‌های خود داشته است. در روزی که پرسپولیس در آزادی تراکتور را شکست داد هواداران تیم میزبان شعارهای مختلفی علیه تیم مقابل سر دادند که هواداران تراکتور معتقد بودند دایی به عنوان اسطوره فوتبال آذربایجان نباید اجازه سردادن این شعارها را می‌داد.

همچنین پس از آن صحبت‌های دایی در کنفرانس خبری پس از بازی تیمش در تبریز نیز سبب شد اوضاع آشفته تر و رابطه وی با هواداران تراکتور تیره و تار شود. شهریار فوتبال ایران پس از آن با هواداران فوتبال آذربایجان آشتی کرد و این جمعه پس از چند ماه دوری بار دیگر به آغوش فوتبال آذربایجان باز می‌گردد.

همیشه پای یک داور در میان است! / آیا داور "غش" کرد؟

تراکتور در نخستین دیدار نیم فصل اول در حالی به مصاف پرسپولیس می‌رفت که هیچ یک از دو تیم آماده این مصاف حساس نبودند. هر دو تیم از بدن‌سازی نیم فصل خارج شده بودند و خود را برای شروع لیگ آماده می‌کردند. شاگردان جلالی با برگزاری چند دیدار دوستانه سبک گام به این مصاف گذاشته بودند و شاگردان دایی نیز هنوز به آمادگی کامل نرسیده بودند.

از سوی دیگر این دیدار حساسیت‌های زیادی به دلیل حضور برخی بازیکنان در تیم‌های مقابل داشت. حضور کریمی، کاظمیان، نصرتی و احمدزاده در مقابل پرسپولیس و حضور دهنوی، صادقیان، پولادی و سید صالحی مقابل تراکتور حساسیت‌ها را فراتر برده بود.

استقبال بی نظیر هواداران دو تیم از این مسابقه در ابتدا سبب شد تا محسن قهرمانی به مدت ۵ دقیقه دیرتر از زمان مورد نظر سوت بازی را به صدا درآورد. سفید پوشان تراکتور سازی از همان دقایق اولیه نبض کامل توپ و میدان را در تسلط خود درآورند.

اما در آخرین دقایق نیمه نخست محسن قهرمانی در یک اقدام تعجب برانگیز یک ضربه پنالتی به نفع پرسپولیس اعلام کرد ولی این پنالتی با واکنش خوب حامد لک مهار شد. در نیمه دوم اخراج کاپیتان تراکتورسازان توسط قهرمانی در کنار چندین سوت مشکوک دیگر سبب شد تا تراکتورسازان تا ماه‌ها بعد از این بازی معتقد باشند داور در این دیدار به سمت پرسپولیس "غش" کرد. اصطلاحی که بعدها توسط علی دایی در فوتبال ایران باب شد. سید مهدی سید صالحی در دقایق پایانی این دیدار دروازه تیم سابق خود را گشود و سبب پیروزی یک بر صفر سرخ پوشان تهرانی شد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *