چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

بهانه‌جویی‌حقوق‌بشری پس ازتوافق‌هسته‌ای

سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 327788
با توجه به کینه ورزی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ملت ایران و اجرای سیاست نخ نما شده بهانه جویی غرب، اخیراً رسانه های غربی علم حقوق بشر در ایران را بلند کرده اند.
به گزارش جهان به نقل از دانا، پس از سال ها که غربی ها به بهانه هسته ای بودن ایران، ساز مخالف خود را کوک کرده و در هر مجمعی علیه ایران می تاختند، دو روز است که توافق نامه ژنو، بهانه برای تحریم و مخالفت با جمهوری اسلامی ایران را از دست دشمنان غربی گرفت.

با توجه به کینه ورزی آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با ملت ایران و اجرای سیاست نخ نما شده بهانه جویی غرب، اخیراً رسانه های غربی علم حقوق بشر در ایران را بلند کرده اند.

این رسانه ها با محور قرار دادن موضوع حقوق بشر در ایران، خواستار رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت حقوق بشر در ایران شدند.

این رسانه ها نوشتند: حال که ایران و ۵+۱ به توافق رسیده اند، دیگر نباید به پرونده حقوق بشر در ایران تأخیر کرد.

حضور سفیر نروژ و هیئت حقوق بشری همراه او در کشور و دیدار با لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان و خواسته آنها در خصوص برگزاری هرچه سریعتر دور دوم مذاکرات حقوق بشری دوجانبه میان ایران و ژنو در اوسلو شد، نشان دهنده بهانه های جدید غرب برای محاکمه ایران است.

این سخنان حاکی از آن است که بهانه جویی های غرب پایان نداشته و مباحث هسته ای، حقوق بشر و ... تنها دستاویزی برای بهانه جویی های غرب و رساندن جمهوری اسلامی ایران به نقطه ای است که غربی ها می‌خواهند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تقریباً همه ساله قطعنامه‌ای در مورد نقض حقوق بشر از سوی مجمع عمومی سازمان ملل متحد علیه ایران صادر شده است که آخرین قطعنامه در سال ۱۳۸۹ بود که ایران در بسیاری از موارد ناقض حقوق بشر شناخته شده بود.

احمد شهید به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور نقض حقوق بشر در ایران، ممنوعیت همجنس‌بازی در ایران را به عنوان عامل اصلی نقض حقوق بشر در ایران دانسته و نسبت به عدم آزاد بودن لواط و زنا در ایران به شدت اعتراض کرده و آن را نقض حقوق بشر دانسته است!

آنچه که مسلم است گزارش های احمد شهید تأثیر مستقیمی با افزایش تحریم ها بر روی ایران داشته است؛ اکنون با توافق ایران و ۵+۱ غرب به دنبال دستاویز جدیدی برای افزایش تحریم ها یا ایجاد تحریم های جدید است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *