جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۶
۴
آیت‌الله مکارم شیرازی:

برخی سخنان از وزارت ارشاد نگرا‌ن‌کننده است

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۰۰
کد مطلب: 327678
آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: سخنانی از وزارت ارشاد به گوش می‌رسد که نگران‌کننده است؛ چرا می‌گویند ممیزی نباشد یا چرا به تعطیلی روزنامه موهن اعتراض می‌کنند.
برخی سخنان از وزارت ارشاد نگرا‌ن‌کننده است
 به گزارش جهان، به نقل از فارس، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در جمع اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کار این کمیسیون بسیار سنگین است، اظهار کرد: از نظر دینی و از نگاه نظام اسلامی کمیسیون فرهنگی مهمترین بخش در مجلس است زیرا تا زمانی که مسائل فرهنگی و اجتماعی حل نشود، تمام جامعه در خطر خواهد بود.
 
وی افزود: بارها این جمله را گفته‌ام که مسائل فرهنگی به راحتی به مسائل سیاسی و اقتصادی تبدیل می‌شوند؛ بر همین اساس نفوذ در بخش‌های دیگر هم خواه ناخواه بر عهده این کمیسیون خواهد بود.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه افزایش طلاق، افزایش خرید و فروش مواد مخدر و مواردی از این دست مشکلاتی را در بخش‌های گوناگون به وجود می‌آورد، عنوان داشت: هرچه در راستای حل این مشکلات تلاش شود باز هم اهمیت آن کم نمی‌شود.
 
وی ادامه داد: مهم این است که وسیله اجرای تصمیمات گرفته شده توسط کمیسیون فرهنگی مجلس هم مشخص باشد وگرنه تصمیم‌گیری‌ها بی‌خاصیت خواهند شد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به انواع مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: برخی موارد هستند که به طور غیرمستقیم به مشکلات فرهنگی تبدیل می‌شوند؛ بیکاری جوانان مفاسدی در پی دارد که جزو معضلات فرهنگی به شمار می‌روند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم بیان داشت: هنوز هم گاهی اوقات برخی اندیشه‌های روشن‌فکرمآبانه یا غرب‌زده جلوی بعضی دستورات اسلامی را می‌گیرند ولی نمایندگان مجلس باید با تبعیت از امام راحل و رهبر معظم انقلاب این عقیده را داشته باشند که مسائل شرعی و دینی از جوسازی‌های محیطی تاثیر نمی‌پذیرند و در این بین با تدبیر عمل کنند.
 
وی با بیان اینکه هیچ خشونتی در امر به معروف و نهی از منکر وجود ندارد، افزود: باید این‌گونه مباحث را به خوبی برای مردم و مسئولان تبیین کرد.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی با تاکید بر مستدل بودن همه مباحث قانونی و اجرایی عنوان داشت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر گاهی گفته می‌شود گناه هیچ‌کس را بر دیگری نمی‌نویسند در حالی‌که این منطق اشتباه است و زندگی اجتماعی افراد به یکدیگر گره خورده است.
 
این مرجع تقلید گره‌خوردن سرنوشت انسان‌ها به یکدیگر را دلیل امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: این امر علاوه بر اینکه دلیل نقلی دارد از نظر عقلی هم اثبات می‌شود.
 
وی در ادامه با اشاره به برخی سخنانی که از وزارت ارشاد شنیده می‌شود، گفت: بعضی از این سخنان نگرانی‌هایی را به دنبال داشته؛ نمی‌دانم اگر بحث عفاف و حجاب به دست ارشاد سپرده شود کاری صورت می‌گیرد یا تعطیل می‌شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: چرا گفته می‌شود ممیزی در کتاب نباشد یا اینکه روزنامه توهین‌کننده به حضرت علی(ع) تعطیل نشود یا اینکه اصرار به رفع فیلتر فیسبوک چه معنایی دارد؟
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه این‌گونه حرف زدن موجب می‌شود ارشاد اسلامی به ارشاد غیراسلامی تبدیل شود، گفت: در مقاله روزنامه بهار آمده بود که علمای اسلام جاهل هستند که بر مسئله غدیر تاکید می‌کنند و سوال اینجاست که چرا گفته می‌شود این روزنامه را تعطیل نکنید.
 
وی ادامه داد: برخی گمان نکنند که در دولت جدید همه مسائل را می‌توانند تغییر دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفیم از این وزیر ارشاد که با چند کلاس درس طلبگی خود را ایدئولوگ می داند و متاسفانه چیز زیادی از اسلام نمی داند و روحیه انقلابی هم ندارد و در مقابل بی فرهنگ ها مات و تسلیم و شیفته است. نشانی هم از پدر ندارد. باید از عاقبت مهاجرانی که از او باسوادتر بود درس بگیرد.
مردانلو
Iran, Islamic Republic of
بله صحيح است وزارت فرهنگي كه ميخواهد بي فرهنگي ترويج كند
Iran, Islamic Republic of
خدا امثال آیت الله مکارم رو حفظ کنه ، که در امور اداره ی کشور مشورت میدهند ، ولو به قیمت اینکه بهشون بی احترامی میشه ، واقعا از اعتبار و آبروی خودشون مایه مذارند ، کثر الله امثاله انشاءلله .:. یا علی .:.
مردانلو
Iran, Islamic Republic of
وزرات ارشاد ما شده آمريكايي و بس