کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردترین روز ژنو و گرم‌ترین روز مذاکرات

خبرنگاران از وزرای خارجه کدام کشورها نباید سوال بپرسند؟

2 آذر 1392 ساعت 19:37

قبل از حضور جان کری و لاوروف در محل مذاکرات هسته‌ای، یکی از اعضای تیم امنیتی آنها به خبرنگاران اعلام کرد که هیچ کس سوال نپرسد؛ معلوم نبود که چرا خبرنگاران حق ندارند از کری و لاوروف سوال بپرسند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روز چهارم حضور هیئت دیپلماتیک کشورمان در ژنو، با ورود وزرای خارجه کشورهای عضو ۱+۵ همراه شده است؛ این حضور وزرای خارجه با حاشیه‌هایی نیز همراه است:

** وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده، شب گذشته تا حدود ساعت ۱۲ شب در حال مذاکره و رایزنی بودند؛ مذاکرات آنقدر جدی است که خیلی از خبرنگاران و گزارشگران باتجربه امکان وقوع یک توافق را ممکن می‌دانند اما می گویند که این توافق، احتمالا یک توافق کوچک خواهد بود نه بزرگ.

** امروز وزرای خارجه ۶ کشور در هتل محل مذاکرات حاضر شدند، اما در این میان اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در سوریه نیز برای مدت یک ساعت به هتل آمد؛ هنوز معلوم نیست که علت حضور وی در هتل مرتبط با پرونده هسته‌ای ایران هست یا خیر؟

** قبل از حضور جان کری و لاوروف در محل مذاکرات هسته‌ای، یکی از اعضای تیم امنیتی آنها به خبرنگاران اعلام کرد که هیچ کس سوال نپرسد؛ معلوم نبود که چرا خبرنگاران حق ندارند از کری و لاوروف سوال بپرسند.

** معاون سخنگوی لاوروف در جمع خبرنگاران حضور یافت و به توضیح درباره برنامه های سفر وی پرداخت؛ در این بین یکی از اعضای تیم امنیتی مستقر در هتل، وسط صحبت‌هایش پرید و گفت که دیگر تمام است، آقایان و خانم‌ها بفرمایید او که این جمله را گفت، جناب معاون سخنگو هم که خیلی تمایل به حضور در جمع خبرنگاران را نداشت به وی گفت: عاشقتم؛ این باعث خنده همه خبرنگاران شد.

** ویلیام هیگ وزیر امور خارجه انگلیس امروز در حالی به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ پیوست که گویا خیلی عصبانی بود؛ او بسیار مغرورانه راه می رفت و در جمع خبرنگاران برخلاف اظهار نظر مقامات کشورهای مختلف‌، برنامه های صلح آمیز هسته‌ای ایران صحبت کرد؛ سخنان امروز هیگ، برای خبرنگاران ایرانی و غربی از این جهت حیرت انگیز بود که همه می گفتند این بار نوبت انگلیس است که مذاکرات را برهم بزند.

** رسانه های معتبر اروپایی و غربی، معمولا خبرنگاران حوزه ایران خود را به محل مذاکرات فرستاده‌اند؛ نکته اینکه خبرنگاران ایرانی تبار رسانه‌های غربی معمولا کنار اعزامی هیئت ایرانی هستند و از آنها خبر گرفت.


کد مطلب: 327227

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/327227/سردترین-روز-ژنو-گرم-ترین-مذاکرات

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com