پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱

اطلاعات جدید از عاملان انفجار بیروت

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب: 326947
مقامات قضایی لبنان اعلام کردند که هویت یکی از عوامل حمله انتحاری مرگبار در نزدیکی ساختمان سفارت ایران در بیروت شناسایی شده است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از دیلی‌استار نوشت: "صقر صقر" دادستان نظامی لبنان اظهار داشت: بمب‌گذاران انتحاری که اواسط این هفته به ساختمان سفارت ایران حمله کرده و دستکم ۲۵ نفر را شهید کردند، به مدت یک شب در یک هتل گران‌ قیمت ساکن بودند.

وی در ادامه افزود: هویت یکی از این بمب‌گذاران شناسایی شده که فلسطینی است و تحقیقات برای شناسایی نفر دوم ادامه دارد. ماموران اداره اطلاعات ارتش دو کارت شناسایی لبنانی را مصادره کرده‌اند که هر دوی این کارت‌ها جعلی است. این مقام قضایی لبنان همچنین گفت که هنوز در رابطه با این پرونده کسی دستگیر نشده است.

منابع امنیتی لبنان نيز با انتشار اطلاعاتی از روند تحقیقات انفجار بیروت اعلام کردند دو عامل انتحاری از اردن وارد لبنان شده و از کارت‌های شناسایی جعلی استفاده کرده‌اند.
در اين رابطه فارس گزارش داد‏، همزمان با تحقیقات دامنه دار در مورد دو انفجار انجام شده درمقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت که سه شنبه روی داد؛ فرماندهی ارتش لبنان با انتشار یک تصویر اعلام کرد که وی یکی از افراد تحت تعقیب و خطرناک است. ارتش در این بیانیه از مردم خواست تا هر کسی نشانی از این فرد دارد به فرماندهی اتاق عملیات در وزارت کشور لبنان اطلاع داده یا به نزدیک ترین مرکز نظامی خود خبر دهد.

با این وجود یک منبع امنیتی به روزنامه الاخبار لبنان گفت که تصویر منتشر شده، مربوط به یکی از عناصر تحت تعقب نیست، بلکه تصویر یکی از عوامل انتحاری است که این عملیات را انجام داده است؛ بر اساس این گزارش این تصویر مربوط به فرد اول انتحاری است که سعی کرد از طریق بمبی که به کمر خود بسته بود، به داخل سفارت ایران برود.

منابع امنیتی احتمال می‌دهند که دو عامل انتحاری از اردن وارد لبنان شده باشند؛ البته این موضوع هنوز ثابب نشده است. نیروهای امنیتی هنور نتوانسته‌اند، نام دو عامل انتحاری را پیدا کنند.

شبکه تلویزیونی او تی وی لبنان نیز تصاویری از ۴ کارت شناسایی در محل انفجار پیدا کرده که مشخصات یکی از آنها با دیگری مطابق است؛ با این وجود عکس‌های این کارت‌ها با هم متفاوت است.

منابع امنیتی به الاخبار اعلام کردند که دو کارت شناسایی از چهار کارت جعلی است،‌ چرا که عاملان انتحاری کارت‌های شناسایی واقعی دو فرد به نام‌های عیسی غ. و محمد ق. را به همراه داشته‌اند، اما با بازجویی از این افراد مشخص شد که آنها هیچ ارتباطی با این جنایت ندارند و سپس آن دو را آزاد کردند.

مقامات امنیتی احتمال دادند که جریان عامل این ترور تعداد زیادی از کارت‌های شناسایی را در اختیار دارند و به صورت تصادفی دو هویت عیسی و محمد را جعل کرده‌اند.

سه شنبه گذشته در دو انفجار تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در «بئر الحسن» در حومه جنوبی بیروت ۲۵نفر کشته و نزدیک به ۱۵۰ نفر زخمی شدند که حجت الاسلام «ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز به شهادت رسید.

پیکر شهید حجت الاسلام ابراهیم انصاری چهارشنبه شب به ایران منتقل شده و امروز بعد از نماز جمعه تهران تشییع خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *