پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۱

کمک ویژه ایران به مسلمانان فیلیپینی

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 326935
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به توافق برای اعزام تیم‌های درمانی ایران به فیلیپین از ارائه کمک‌های ویژه به مسلمانان طوفان‌زده این کشور خبر داد و گفت: براساس آمارهای رسمی ۴هزار و ۶۱۴ نفر کشته و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار آواره شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حمود مظفر که در مناطق طوفان‌زده فیلیپین حضور دارد درباره آخرین وضعیت طوفان‌زدگان و اقدامات تیم ارزیاب امدادی هلال احمر ایران اظهار داشت: ما به‌محض رسیدن به کشور فیلیپین ملاقات‌هایی با رئیس صلیب سرخ فیلیپین و نماینده امور بشر دوستانه بان‌کی‌مون داشتیم و روند چگونگی ارائه و ارسال کمک‌های کشورمان به طوفان‌زدگان فیلیپین مورد بررسی قرار گرفت.

مسئولیت ارائه خدمات امدادی و درمانی یکی از استان‌های طوفان‌زده با جمعیت ۷۰ هزار نفری

وی با اشاره به ملاقات خود با رئیس صلیب سرخ فیلیپین عنوان کرد: در این ملاقات ما برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت کشورمان را به آنان اعلام کردیم، مبنی بر اینکه در یک برنامه‌های کوتاه‌مدت پوشش خدمات امدادی و درمانی یکی از استان‌های طوفان‌زده فیلیپین که بالغ بر ۷۰ هزار نفر جمعیت دارد را به‌عهده بگیریم.

توزیع ۱۰هزار بسته غذایی ۵نفره بین طوفان‌زدگان

مظفر ادامه داد: بر این اساس از ۲ روز آینده ۱۰هزار بسته غذایی ۵نفره که در همین کشور فیلیپین خریداری خواهیم کرد، بین خانوارهای طوفان‌زده توزیع خواهد شد و در ادامه نیز یک تفاهم‌نامه طولانی‌مدت برای ادامه همکاری جهت یاری رساندن به طوفان‌زدگان با مسئولان فیلیپینی خواهیم داشت.

قدردانی سازمان ملل از توجه ایران برای کمک‌رسانی به طوفان‌زدگان

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به جلسه خود با نماینده امور بشردوستانه بان‌کی‌مون در فیلیپین تصریح کرد: نماینده سازمان ملل نیز از توجه ایران برای کمک‌رسانی به طوفان‌زدگان فیلیپینی قدردانی کرد.

ایران به مسلمان طوفان‌زده به‌طور ویژه کمک‌رسانی می‌کند

مظفر درباره تعداد و چگونگی آسیب طوفان به مردم مسلمان این کشور نیز افزود: تعداد مسلمانان حادثه‌دیده در این طوفان زیاد نیست ولی توانسته‌ایم مکان استقرار و زندگی آنها را شناسایی کنیم و به‌صورت ویژه برای کمک به آنان رسیدگی‌های لازم انجام خواهد شد.

حضور ۳۵ تیم درمانی کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا و ژاپن

وی در پاسخ به این پرسش که چه‌تعداد از کشورهای دنیا در حال حاضر برای کمک‌رسانی حضور دارند، عنوان کرد: در حال حاضر ۳۵ تیم درمانی از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا و ژاپن کارهای کمک‌رسانی و اقدامات درمانی را در این کشور انجام می‌دهند.

۴۶۱۴ کشته براساس آمارهای رسمی/ ۲میلیون و ۵۰۰ هزار آواره

مظفر با اشاره به آمار کشته شدن بیش از ۴هزار و ۶۰۰ نفر بر اثر طوفان در این کشور که این آمار توسط مسئولان اعلام شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون بیش از ۲میلیون و ۵۰۰ هزار فیلیپینی بر اثر این طوفان که لقب قوی‌ترین طوفان جهان را گرفته است آواره شده‌اند و در حال حاضر نیز تیم ارزیاب امدادی جمعیت هلال احمر ایران در منطقه طوفان‌زده‌ای حضور یافته است که تاکنون امدادرسانی در آن صورت نپذیرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ازاین کمک انسان دوستان خوشحال شدم ولی یادتون باش که وقتی به مسلمانهای فلسطین کمک میشه ایراد نگیرید پس مردم خودمون چه میشوند.