پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
بهرام شفیع:

"ورزش‌ومردم پرطرفدار‌تر از نود است"

جمعه ۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 326865
یکی از برنامه‌های قدیمی تلویزیون برنامه «ورزش و مردم» است که برخلاف «نود» به همه ورزش‌ها از فوتبال گرفته تا بسکتبال و کشتی و شنا می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از جام جم، با بهرام شفیع که طی این سال‌ها اجرای این برنامه را به عهده داشته است درباره راز ماندگاری ورزش و مردم گپی داشته‌ایم که از نظرتان می‌گذرد.

ابتدا درباره سابقه این برنامه بگویید؟
 
این برنامه از اسفند 1358 آغاز به کار کرد و الان نزدیک به 34 سال است هر هفته روی آنتن شبکه یک سیما رفته است. بعد از انقلاب تغییرات اساسی در روند برنامه‌سازی اتفاق افتاد و ضرباهنگ برنامه‌ها تا حد زیادی تغییر کرد. خوشبختانه یکی از مواهبی که در طول سال‌ها ما با آن در صدا و سیما مواجه بوده‌ایم حضور مسئولان علاقه‌مند به ورزش بوده است. در راس هرم روسای تلویزیون از محمد هاشمی گرفته تا علی لاریجانی و مهندس ضرغامی همه به نقش ورزش آگاه بودند و آن را لازمه پویایی جامعه می‌دانستند. به همین دلیل روی پخش برنامه‌های ورزشی تاکید زیادی داشتند. آن زمان بعد از جلساتی که برگزار شد مسئولان نیاز به یک برنامه ورزشی را احساس کردند و حاصلش شد این برنامه که بسیار هم باسابقه و پرطرفدار است.
 
*از ابتدا هم از شبکه یک پخش می‌شد؟

 
بله و برای همین هم در این شبکه ماندگار شد.
 
*رمز ماندگاری این برنامه را در چه چیزی می‌دانید؟

 
فکر می‌کنم مهم‌ترین مساله این باشد که ما توانسته‌ایم درست کارمان را انجام بدهیم و هیچ‌وقت از جناح خاصی پیروی نکرده‌ایم. البته ایراداتی هم قطعا داریم، اما همیشه سعی کرده‌ایم با مخاطبمان رو راست و صادق باشیم. برای همین هم مخاطبان این برنامه طی این سال‌ها نه‌تنها کم نشده، بلکه بیشتر هم شده‌اند.
 
*زمان پخش برنامه چه تغییراتی کرده است؟

 
قبلا یکشنبه‌ها ساعت 11 و 10 دقیقه شب پخش می‌شد. چند سالی است پخش این برنامه به روز جمعه صبح افتاده است.
 
*در این سال‌ها چه تغییراتی در این برنامه به وجود آمده است؟

 
تغییرات که زیاد بوده است. از دکور گرفته تا ضرباهنگ برنامه و حتی انتخاب سوژه‌ها تغییر کرده است. به هر حال تلاشمان در این سال‌ها این بوده است که ورزش و مردم برای مخاطبان خسته‌کننده و کسالت‌بار نشود و فکر می‌کنم یکی از بر نامه‌های پرمخاطب ورزشی است.
 
*هیچ‌وقت از اجرای این برنامه خسته نشدید؟

 
خیر. چون هفته‌ای یکبار این برنامه روی آنتن می‌رود، بنابراین خستگی زیادی ندارد. در ضمن فضای برنامه‌های ورزشی همیشه توام با انرژی و پویایی است.
 
*آقای شفیع از این که با برنامه‌های دیگر ورزشی سیما مقایسه می‌شوید چه حسی دارید؟

 
از این اتفاق نه‌تنها ناراحت نیستم، بلکه حسابی هم خوشحال می‌شوم. چون زمانی که ورزش و مردم پخش می‌شد جمعیت ایران 35 میلیون بود و خب امروز این جمعیت به 75 میلیون رسیده است. در شرایط کنونی نیاز مردم به برنامه‌های مختلف بیشتر شده است و تلویزیون باید جوابگوی مخاطبان تازه‌اش باشد.
 
*خیلی‌ها اعتقاد دارند برنامه نود از برنامه ورزش و مردم پرطرفدار‌تر است. شما چطور فکر می‌کنید؟
 
به نظر من برنامه ورزش و مردم از برنامه نود پرطرفدارتر است. این را از خودم نمی‌گویم، بلکه آمارها نشان می‌دهد. میان ما و برنامه نود به لحاظ مخاطب 15 تا 20 درصد اختلاف وجود دارد. ما سعی می‌کنیم به دور از هرگونه حاشیه و جنجال برنامه‌ای مفید برای گروه‌های سنی مختلف و رشته‌های متفاوت تولید کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *