پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
یک روزنامه اسپانیایی فاش کرد:

اسراییل‌و امریکا حامی حملات‌القاعده به ایران

چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۷
کد مطلب: 326666
روزنامه اسپانیایی ˈال پوبلیکوˈ نوشت: القاعده در حملات خود علیه ایران نه تنها از حمایت برخی کشورهای سنی نظیر عربستان سعودی، کویت و قطر برخوردار است، بلکه مورد پشتیبانی امریکا و اسراییل نیز قرار دارد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ال پوبلیکو چاپ مادرید امروز چهارشنبه در مقاله ای به قلم ˈائوخینو گارسیا گاسکنˈ خبرنگار خود در امور خاورمیانه افزود: کمک مالی و نظامی کشورهای مختلف سنی به القاعده و گروههایی نظیر سپاهیان عبدالله عزام بر کسی پوشیده نیست اما این حملات از حمایت ضمنی اسراییل و آمریکا نیز برخوردار است چون آنها از القاعده استفاده می کنند تا به محور شیعه تهران - دمشق - بیروت پایان دهند.

روزنامه اسپانیایی تصریح کرد: به همین دلیل، تعجبی ندارد اگر برخی از رسانه های غربی، القاعده را با قدرت های غربی ربط بدهند.

پوبلیکو با اشاره به دو حمله تروریستی که روز گذشته در برابر سفارت ایران در بیروت رخ داد و موجب شهادت ۲۳ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۴۰ نفر شد، نوشت: گروه سپاهیان ˈعبدالله عزام ˈ وابسته به القاعده مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته و گفته است تا وقتی دو شرط آنها مبنی بر خروج اعضای حزب الله از سوریه که علیه شورشیان می جنگند و آزادی ˈ قهرمانان سنی ˈ دستگیر شده در لبنان محقق نشود، آنها به اینگونه اقدامات خود ادامه خواهند داد.

به نوشته ال پوبلیکو، سفارت ایران در خیابان های جنوب بیروت واقع است که اکثر جمعیت آن شیعه هستند و این در حالی است که نفرت برخی از سنیان به ویژه اسلامگرایان افراطی نسبت به شیعیان حالا دیگر امری شناخته شده است .

روزنامه اسپانیایی خاطرنشان کرد: سپاهیان عبدالله عزام و دیگر گروه های مشابه، کمک های مالی و نظامی از کشورهای مختلف سنی منطقه به ویژه عربستان سعودی، کویت و قطر را دریافت می کنند و اهدا کنندگان کمک به آنها نه تنها خود را پنهان نمی کنند بلکه بسیار هم اسم و رسم دارند، در روزنامه ها ظاهر می شوند، افراد شناخته شده به شمار می روند و حتی به دلیل نفرت آفریقایی شان نسبت به شیعیان مشهورند.

پوبلیکو یادآور شد: حملات بیروت چند ساعت قبل از اینکه امروز چهارشنبه، مذاکرات بین قدرت های غربی و ایران در مورد برنامه هسته ای این کشور در ژنو از سر گرفته شود رخ داد؛ مذاکراتی که اسراییل با آن به شدت مخالفت می کند.

این روزنامه افزود: از سوی دیگر این حمله، چند ساعت قبل از آنکه ˈبنیامین نتانیاهوˈ نخست وزیر اسراییل با برنامه ای که محور اصلی آن ایران است، به مسکو سفر کند، رخ داد.

روزنامه اسپانیایی برای آنکه همدستی کشورهای مرتجع منطقه ، برخی دولتهای غربی و رژیم صهیونیستی را در حمایت از القاعده بیشتر روشن کند، خاطرنشان کرد: برخی وقت ها عاملان اینگونه حملات دستگیر می شوند و حتی می توان آنها را دادگاهی و محکوم کرد اما با این حال روشن نمی شود این افراد از کجا دستور می گیرند.

پوبلیکو همچنین گزارشهایی را در باره حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت منتشر کرده که دههاتن از خوانندگان در باره آن اظهار نظر کرده اند.

در این میان، دیدگاهی که بیش از همه، توجه آنها را به خود جلب کرده، از فردی به نام ˈمیشل هارتمنˈ است که گفته است:ˈدست سیاه و جنایتکار سعودیها و متحدانش در سازمان جاسوسی موساد رژیم صهیونیستی، پشت ماجرای حمله به سفارت ایران قرار دارد.ˈ

مخاطب دیگری با امضای ˈترول مولتینیکˈ هم نوشته است: حمله به سفارت ایران در بیروت، ˈنشانگر ائتلاف تازه ای میان سرویسهای مخفی بندر بن اسراییل! سعودی و موساد است که فعالیت خود را آغاز کرده اند اما اسراییل باید به یاد داشته باشد که اگر متحد القاعده شود، بر او چه خواهد گذشت. آنها او را در منطقه صفری خواهند گذاشت که نخواهد توانست بفهمد چه باید بکند.ˈ
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *