کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئيس جمهور آمريکا در آستانه مذاکرات ایران و 1+5؛

اصل تحريم هاي ضروري را حفظ مي کنيم/ همه گزينه‌ها برای مقابله با ايران روی میز است

ايران به خاطر تحريم‌ها به ميز مذاکره بازگشته است

باشگاه خبرنگاران , 29 آبان 1392 ساعت 8:59

رئيس جمهور آمريکا مدعي شد ايران به خاطر تحريم ها به ميز مذاکره بازگشته است.


به گزارش جهان، باراک اوباما در گردهمايي شوراي مديريت وال‌استريت‌ژورنال گفت: به نوعي به خاطر اين که تحريم‌ها بسيار موثر بود ما توانستيم ايران را به صورت جدي به ميز مذاکره بازگردانيم، منتظر باشيد ببينيد آنها(ايراني‌ها) چگونه به جامعه بين المللي تضمين مي‌دهند که در حقيقت يک برنامه تسليحاتي هسته‌اي را دنبال نمي‌کنند.من نمي‌دانم ما اين هفته يا هفته آينده مي‌‌توانيم به يک قرارداد نزديک شويم. ما با ايراني‌ها حتي درباره قرارداد موقت درباره آنچه که انتظار آن را داريم بسيار جدي بوده‌ايم.

باراک اوباما گفت: ماهيت قرارداد اين خواهد بود که آنها پيشرفت‌ها در برنامه هسته‌اي خود را متوقف خواهند کرد. ظرفيت فرار هسته‌اي جايي است که آنها مي توانند قبل از اين که جامعه بين المللي شانس واکنش داشته باشد به سلاح برسند.آنها خود را در معرض بازرسي هاي جدي تر از اکنون و در برخي از موارد بازرسي هاي روزانه قرار خواهند داد. در عوض آنچه که ما انجام خواهيم داد اندکي گشايش (کاهش تحريم‌ها) خواهد بود که آن هم اگر آنها هر بخشي از توافق را نقض کنند بازگشت‌پذير خواهد بود .

رئيس جمهور آمريکا گفت: اجازه دهيد اين موضوع را در شش ماه آينده بررسي کنيم و ببينيم در حالي که اصل تحريم هاي ضروري را حفظ مي کنيم، مي‌توانيم اين موضوع را به روش ديپلماتيک حل کنيم يا خير و من به عنوان رئيس جمهور آمريکا همه گزينه‌ها را براي جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي حفظ مي‌کنم. من فکر مي کنم اين يک آزمايش است و ارزش انجام دادن را دارد.


کد مطلب: 326484

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/326484/اصل-تحريم-هاي-ضروري-حفظ-مي-کنيم-همه-گزينه-ها-مقابله-ايران-روی-میز

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com