دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - 15 Oct 2018
 
۴
۲۲
رئيس جمهور آمريکا در آستانه مذاکرات ایران و 1+5؛

اصل تحريم هاي ضروري را حفظ مي کنيم/ همه گزينه‌ها برای مقابله با ايران روی میز است

ايران به خاطر تحريم‌ها به ميز مذاکره بازگشته است
چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۹
رئيس جمهور آمريکا مدعي شد ايران به خاطر تحريم ها به ميز مذاکره بازگشته است.
اصل تحريم هاي ضروري را حفظ مي کنيم/ همه گزينه‌ها برای مقابله با ايران روی میز است
به گزارش جهان، باراک اوباما در گردهمايي شوراي مديريت وال‌استريت‌ژورنال گفت: به نوعي به خاطر اين که تحريم‌ها بسيار موثر بود ما توانستيم ايران را به صورت جدي به ميز مذاکره بازگردانيم، منتظر باشيد ببينيد آنها(ايراني‌ها) چگونه به جامعه بين المللي تضمين مي‌دهند که در حقيقت يک برنامه تسليحاتي هسته‌اي را دنبال نمي‌کنند.من نمي‌دانم ما اين هفته يا هفته آينده مي‌‌توانيم به يک قرارداد نزديک شويم. ما با ايراني‌ها حتي درباره قرارداد موقت درباره آنچه که انتظار آن را داريم بسيار جدي بوده‌ايم.

باراک اوباما گفت: ماهيت قرارداد اين خواهد بود که آنها پيشرفت‌ها در برنامه هسته‌اي خود را متوقف خواهند کرد. ظرفيت فرار هسته‌اي جايي است که آنها مي توانند قبل از اين که جامعه بين المللي شانس واکنش داشته باشد به سلاح برسند.آنها خود را در معرض بازرسي هاي جدي تر از اکنون و در برخي از موارد بازرسي هاي روزانه قرار خواهند داد. در عوض آنچه که ما انجام خواهيم داد اندکي گشايش (کاهش تحريم‌ها) خواهد بود که آن هم اگر آنها هر بخشي از توافق را نقض کنند بازگشت‌پذير خواهد بود .

رئيس جمهور آمريکا گفت: اجازه دهيد اين موضوع را در شش ماه آينده بررسي کنيم و ببينيم در حالي که اصل تحريم هاي ضروري را حفظ مي کنيم، مي‌توانيم اين موضوع را به روش ديپلماتيک حل کنيم يا خير و من به عنوان رئيس جمهور آمريکا همه گزينه‌ها را براي جلوگيري از دستيابي ايران به تسليحات هسته‌اي حفظ مي‌کنم. من فکر مي کنم اين يک آزمايش است و ارزش انجام دادن را دارد.
کد مطلب: 326484
مرجع : باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۰۹:۵۰
بله دیپلماسی چیز خوبی است ما هم همچنان به فرموده رهبر عزیز حمایت می کنیم اما ما خودمان باعث شدیم که اینها به جهانیان به قبولانند که ما دشمن جهان وانها ناجی انند چون ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۰۹:۵۳
ايران به خاطر تحريم‌ها به ميز مذاکره بازگشته است?

کاملاً درست گفته؟ چه کسی میگه کذبه؟!!
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۰
یکی از گزینه ها دستور به سربازان امریکایی برای فرار از منطقه خاور میانه است
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۵
با سلام
باباجون یکی به این مسئولین ما بفهمونه به خاطر همین ادبیات هم که شده باید مذاکرات را قطع کرد
داریم همه چیز کشور را از دست می دهیم
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۲۵
وقتی در استانه مذاکرات رئیس جمهور بنفش و کلید ساز ما هوار هوار میکند که خزانه کشور خالی است میخواهید اوباما اینگونه نگوید ؟؟ وای بر ما
سعید
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۳۲
این گشایش که میگی اینقدی هست که اگه سهم جک استراو رو بدیم چیزی تهش بمونه واسه خودمون ؟!انصافتو شکر!!!
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۳۲
خودش با زیر میزی به لابی های صهیونیست و تعهد به اسرائیل رأی آورده حالا برای ما از روی میز حرف میزنه!
حمله کن داش باراک ببینم چکاره ای مرد! ولی قبلش برای خودت و دوستای کاخ سفیدت ایزی لایف به تعداد لازم سفارش بده به کارت میاد!
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۳۵
برای ما ایرانی های شیعه بعد از حادثه کربلا، تا روز قیامت همه گزینه ها روی میز است.
ستار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۰:۴۸
حرفهاي تكراري اين مردك، ديگه تهوع آور شده.
مرده شور ميزتو ببرند.
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۱:۰۳
متاسفم برای ملتی که همه غرور و حیثیت خود را دستمایه معامله دولتی قرار داده است که تنها در پی گزارش صد روزه خویش است
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۲:۴۶
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر اوباما مرگ بر شرمن و مرگ بر همه آدمکشان جهان
جهان نزنی دیگه نمیام
یثربی
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۳:۱۵
کسی نیست جواب بدهد که در تاریخ انقلاب اسلامی سابقه نداشته است که رئیس جمهور آمریکا اینقدر ایران را تهدید کند. اینها الان هر چند روز یک بار دارند این کار را میکنند. چرا؟ آیا این به خاطر مذاکره از روی عجز نیست؟
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۴:۰۵
خدا لعنتتون کنه که مثل زالو خون مردم این جهانو میمکید. مثل یک هیولای زخمی زشت و احمق هستید که هر حماقتی ازتون بر میاد. هر کاری میخوای بکن باراک. اون وقت میبینی که اسراییل چطوری با خاک یکسان میشه. و دسته دسته تابوت سربازهای آمریکایی به کشورشون بر میگرده
حالا میبینی
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۸:۰۳
احمق مال یه دیقشه
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۳۲
ما هم اصل مرگ بر آمریکا رو حفظ می کنیم
حیوون صفت
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۳۳
شما هیچ غلطی نمی تونی بکنی آمریکایی کثیف
۱۳۹۲/۰۸/۲۹ ۱۹:۳۳
بشین سرجات ترسوی بزدل
ناشناس
۱۳۹۲/۰۹/۰۱ ۱۴:۲۳
مرگ بر آمریکا
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۱:۳۹
برو بابا .... هرچی واق واق کنید نتیجه خالی بودن روی میزتونه !!!!
حمید از مشهد
۱۳۹۲/۰۸/۳۰ ۱۲:۵۳
والله ان قطعتموا یمینی ....انی احامی ابدا عن دینی.. اوباما بداند که شعار اسوه عقیدتی ماست
چقدر زیبا گفت آن برادر عزیز که برای ما شیعیان پس از واقعه عاشورا برای مقابله با استکبار تمامی گزینه ها روی میز است لکن این مسجل است که ما هیچوقت شروع کننده نیستیم ولی اگر آمریکا میخواهد میتواند امتحان کند تا ببیند چنان سیلی به او خواهیم زد که در تاریخ بماند
SAEED