کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش شمخانی به انفجار بیروت

28 آبان 1392 ساعت 16:44

عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران ضمن دیدار با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای امنیت ملی پیام کتبی مملوک رییس دفتر ملی سوریه را تسلیم وی کرد.


به گزارش جهان به نقل از ایسنا، نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به پیگیری دقیق تحولات سوریه توسط ایران، پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه را در مقابل گروه‌های تروریستی تبریک گفت و افزود: نگاه جهانی به تحولات سوریه تغییر کرده و موج توجه به خواست و اراده مردم این کشور در حال افزایش است.

او گسترش تروریسم و مشاهده جنایت آن‌ها بر ضد مردم سوریه را اصلی‌ترین دلیل ایجاد تعارض در حامیان آن‌ها دانست و با اشاره به ضرورت اتخاذ راهکار سوری- سوری برای حل و فصل بحران جاری در این کشور، بر لزوم پیگیری راه حل دیپلماتیک و حل و فصل مسائل با راهکارهای سیاسی تاکید کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی هم‌چنین با محکوم کردن انفجار تروریستی اخیر در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، این اقدام را نشانه استیصال رژیم صهیونیستی و گروه‌های تروریستی هم‌سو با این رژیم و موجب تنفر روزافزون افکار عمومی جهان از حامیان این اقدامات دانست و تاکید کرد. این گونه اقدامات هیچ تاثیری بر ادامه مسیر حمایت ایران از جریان مقاومت اسلامی نخواهد داشت.

شمخانی افزود: پیش‌تر درباره گسترش تروریسم در منطقه و حمایت مالی و تسلیحاتی آنان توسط کشورهای غربی هشدار داده شده بود و امروز مسوولیت ریخته شدن خون شهدای این حادثه متوجه آنان است.

علی شمخانی درباره انجام مذاکرات هسته‌یی میان ایران و ۱+۵ نیز گفت: غرب راهی به جز مذاکره برای حل و فصل مسائل نداشته و تحریم‌های غیرقانونی و فشارهای خارج از منطق تاثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران نداشته است.

در این دیدار عدنان محمود، سفیر سوریه در تهران با تسلیم پیام علی مملوک، رییس دفتر امنیت ملی سوریه، ضمن تشکر از مواضع و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در پشتیبانی از ملت سوریه تاکید کرد: ارتش برای تامین امنیت مردم و رساندن غذا و دارو برای شهرها و روستاها مقتدارنه با تروریست‌ها مقابله کرده و در عین حال مسیر دیپلماتیک و راهکارهای سیاسی را نیز برای حل مسائل دنبال می‌کند.


کد مطلب: 326403

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/326403/واکنش-شمخانی-انفجار-بیروت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com