چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۶

دانشمند برجسته ایرانی به کشور می‌آید+عکس

يکشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۰
کد مطلب: 325878
پروفسور ˈفضل الله رضاˈ تنها فارغ التحصیل دوره اول دانشکده فنی دانشگاه تهران است، که بعد از گذراندن دورن کارشناسی در رشته مهندسی برق، در سال 1324 مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه کلمبیا در آمریکا و دکترای خود را در رشته مهندسی برق از دانشگاه مؤسسه تکنولوژی نیویورک (دانشگاه نیویورک فعلی) دریافت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، این دانشمند برجسته هم اکنون در کانادا اقامت دارد و از سال 1357 تاکنون استاد دانشگاه های کنکوردیا در مونترئال در کبک کانادا و دانشگاه مک گیل مونترئال است.
 
 
دانشمند برجسته ایرانی به کشور می آید
 
ˈمیرعلیرضا مهناˈ، دبیر کانون مهندسی فارغ التحصیل دانشکده فنی دانشگاه تهران با اعلام این مطلب افزود : پروفسور رضا در آستانه صدمین زادروز خود به ایران خواهد آمد و به مدت یک ماه در ایران اقامت خواهد داشت.
 
وی افزود : پروفسور رضا به شهرهایی همچون ˈرشتˈ (زادگاهش) ، مشهد و اصفهان سفر خواهد کرد و در مدت اقامت خود دفتری در دانشکده فنی دانشگاه تهران خواهد داشت.
 
دبیر کانون مهندسین فارغ التحصیل دانشگاه تهران روز چهارشنبه - 29 آبان ماه- در مراسمی ویژه سخنرانی می کند.
 
پروفسور رضا یکی از پایه گذاران نظریه اطلاعات و مخابرات در جهان است و تحقیقات گسترده ای در این زمینه و ارسال حداکثر اطلاعات در کانال های مخابراتی نویزدار داشته و در باره اطلاعات و فرایندهای تصادفی، سیستم های خطی آنالیز عمومی، نظریه سیستم ها و مدارها، نظریه کنترل سیستم های پویا، فضاهای خطی، انتقال و تلفات انرژی در شبکه ها تحقیقات مهمی انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حالا که پیر شد دیگه نیازی نیست زحمت بکشه
خدا حفظشون کنه ایشون ازمعدوددانشمندان ایرونی هستن که هرچندسالی میان ایران ودرمحافل علمی حضور پیدا میکن
ایرانی بودنش باعث افتخار تمام ایرانیها ست، اما در طول عمر علمی خود چه برای ایران و مملکتش انجام داده ؟ خیرش نصیب کشور دیگری شده حالا بعد از سالها و در دوران پیری یاد مملکت و مردم و زادگاهش افتاده ؟ حالا هم که آمده چه نفعی نصیب مردمش میشود؟
هورنگ
اگه در هشتادمین سالروزش می آمد حداقل ۲۰سال برای ایران کار می کرد!! من به ایرانی بودن کسی افتخار نمی کنم به میزان کار کردنش برای ایران افتخار می کنم
البته باعث افتخار هستند ایشان اما ..... مهم اینه که با آمدنش خیلی ها به نون ونوایی میرسند.
به چیش باید افتخار کنیم ..کانادا باید افتخار کنه