پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سهم‌25درصدی موتورسوان‌از مرگ‌ومیر جاده‌ای

شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 325841
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به برگزاری «دومین جشنواره مهارت های شهروندی کانون های آموزشی تهران (مشکات) گفت: یک چهارم کشته شدگان تصادفات موتورسواران هستند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سیدجعفر تشکری هاشمی، اظهار داشت: موضوع ترافیک به عنوان دغدغه مشترک مردم و مسئولان شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و برگزاری جشنواره‌هایی با مشارکت خود مردم، از جمله اقداماتی است که می تواند ارتقای فرهنگ عمومی از جمله فرهنگ ترافیک را در جامعه در پی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جشنواره های شهری نقش به سزایی در انتقال آموزه‌های شهروندی و ارتقای آگاهی های شهروندان دارند، اظهار داشت: کلانشهر تهران با ۵/۸ میلیون نفر جمعیت ثابت نیازمند انجام فعالیت های فرهنگی گسترده ای به منظور مشارکت هر چه بیشتر شهروندان در امور شهر است تا بستر مناسبی برای حضور و ورود مستقیم مردم به مسائل شهری فراهم شود.

معاون شهردار تهران با ذکر موضوعات امسال جشنواره مشکات در محور فرهنگ ترافیک، تصریح کرد: از آنجا که عابران پیاده از قربانیان اصلی حوادث و سوانح ترافیکی در کشور ما هستند و حدود نیمی از تلفات ناشی از تصادفات رانندگی در تهران را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل یکی از موضوعات سه گانه جشنواره امسال به موضوع تکالیف عابران پیاده در رفت و آمدهای درون شهری اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه یک چهارم کشته‌های تصادفات رانندگی در کشورمان نیز موتورسوار هستند، اضافه کرد: بسیاری از راکبان موتورسیکلت به خاطر عدم رعایت قوانین و مقررات و بی‌توجهی به نکات ایمنی از جمله عدم استفاده از کلاه ایمنی‌ جان می‌بازند که این موضوع نیز یکی از موضوعات دومین جشنواره مشکات در محور فرهنگ ترافیک به شمار می‌آید.

تشکری هاشمی در پایان با تأکید بر ضرورت رعایت اخلاق شهروندی و گذشت در رفتارهای ترافیکی به عنوان سومین موضوع جشنواره مشکات در محور فرهنگ ترافیک، خاطرنشان کرد: اگرچه شهرهای امروزی باید از زیرساخت‌های کامل حمل و نقلی، مقررات مناسب رفت و آمد و نظام کارآمد جابه جایی مسافر برخوردار باشند اما فرهنگ شهروندی که اساس رفتارهای ترافیکی را توجیه می‌کند نیز در این موضوع نقشی انکارناپذیری ایفاء می‌کند.

گفتنی است سال گذشته بیش از ۲۲ هزار اثر شهروندی در قالب‌های انیمیشن، تصویر، گرافیک، عکس، داستان، شعر و نمایش نامه در محور حمل و نقل و ترافیک به «نخستین جشنواره مهارت‌های شهروندی کانون‌های آموزشی تهران (مشکات)» ارسال شد که پس از چند مرحله ارزیابی در نهایت از پدیدآورندگان ۵۳ اثر برگزیده این جشنواره مراسمی تجلیل به عمل آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *