کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمانو عدم انحراف فعالیت‌های هسته‌ای را در ایران تأیید کرد

24 آبان 1392 ساعت 13:17

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود درباره ایران اعلام کرد: چارچوب همکاری که به تازگی آژانس با ایران امضا کرده است، گامی مهم بشمار می رود.


به گزارش جهان به نقل از مهر، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش تازه خود درباره ایران که شامگاه پنجشنبه منتشر شد ،اعلام کرد: چارچوب همکاری که به تازگی آژانس با ایران امضا کرده است، گامی مهم بشمار می رود.

در بخش خلاصه گزارش ۱۸صفحه ای یوکیا آمانو آمده است: آژانس بین المللی انرژی اتمی نبود انحراف در فعالیت های هسته ای ایران را که تحت پادمان های آژانس است، تایید می کند. اما در موقعیتی نیست که تضمین قابل اتکایی در خصوص وجود نداشتن مواد و فعالیت های هسته ای غیراعلام شده در ایران ارائه و نتیجه گیری کند که همه مواد هسته ای در ایران برای فعالیت های صلح آمیز است.

در این گزارش آمده است: چارچوب همکاری که به تازگی آژانس با ایران امضا کرده است گامی مهم محسوب می شود.در این چارچوب آژانس و ایران توافق کردند برای فعالیت های راستی آزمایی آژانس درباره حل و فصل همه مسائل گذشته و کنونی همکاری کنند و ایران اقدامات عملی اولیه را در سه ماه آینده بکار خواهد بست.

مدیرکل آژانس در این گزارش می افزاید: آن بخش از موضوعات باقی مانده که در این اقدامات عملی به انها پرداخته نشده از جمله موضوعاتی که در گزارش های قبلی مدیرکل به شورای حکام امده است، در قدم های بعدی به آنها پرداخته خواهد شد.

در این گزارش همچنین آمده است: مدیرکل آژانس دوباره از ایران می خواهد همه تعهدات پادمانی و سایر وظایف خود را به صورت کامل اجرا کند. مدیرکل آژانس پیشرفت های آینده از جمله در زمینه اجرای اقدامات عملی اولیه را در جلسه بعدی شورای حکام در ماه مارس ۲۰۱۴ گزارش خواهد کرد.


کد مطلب: 325539

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/325539/آمانو-عدم-انحراف-فعالیت-های-هسته-ای-ایران-تأیید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com