جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چاپ ۵۶طرح اسلامی-ایرانی روی لوازم‌التحریر

جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۸
کد مطلب: 325508
مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه با بیان اینکه بیش از ۵۶ نوع طرح روی جلد دفترهای مشق، تولید و به بازار عرضه شده است،‌ گفت: این دفاتر با دو موضوع «تجلی فرهنگ اسلامی» و «من ایران را دوست دارم» به چاپ رسیده است.
به گزارش جهان، محمدحسین محبت‌پناه، مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه در گفت‌وگو با فارس، در خصوص چاپ دفاتر اسلامی-ایرانی و استقبال مردم از این دفاتر اظهار داشت: با توجه به اهمیت دفتر به عنوان یکی از وسایل کمک آموزشی، که به طور مستمر در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد،‌ انتشارات مدرسه اقدام به تولید دفاتری با عنوان سبک زندگی اسلامی- ایرانی کرد.

*چاپ دفاتر اسلامی - ایرانی با موضوع «تجلی فرهنگ اسلامی« و «من ایران را دوست دارم»

مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه گفت: دفاتر اسلامی - ایرانی بر اساس دو موضوع اصلی تولید شده است که در موضوع اول که تجلی فرهنگ اسلامی است، تصاویر این دفاتر با نمادهایی از آثار، ابنیه یا دستاوردهای اندیشه اسلامی روی جلد آنها تزیین و به چاپ رسیده است.

وی افزود: همراه با هر طرح یا تصویر، پیامی متناسب با آن در همان جلد در نظر گرفته شده است.

محبت‌پناه عنوان کرد: بر اساس موضوع دوم، دفاتر دیگری با عنوان «من ایران را دوست دارم» نیز به چاپ رسیده است که رویکرد اصلی آن نشان دادن زیبایی‌های ایران از جمله طبیعت و پیشینه اسلامی و تاریخی کشور ایران است.

*آرامگاه ادبا و شعرا، دفاع مقدس و شهدا از تصاویر روی جلد دفاتر اسلامی - ایرانی

مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه در خصوص ویژگی‌های این دفاتر بیان داشت: طرح‌ها و تصاویر این دفاتر به نوعی به حوزه دانش و فناوری،‌ آرامگاه ادبا و شعرا مربوط می‌شود که در کنار این تصاویر قطعه شعری و یا توضیحاتی در خصوص آن طرح یا تصویر گنجانده شده که به نوعی یک کار فرهنگی نیز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: از دیگر طرح‌ها و تصاویر این دفاتر می‌توان به دستاوردهای تکنیکی و فناوری کشور ایران پس از انقلاب اشاره کرد که از جمله آنها سازه برج میلاد است که تمامی این تصاویر روی جلد با عنوان «من ایران را دوست دارم» به چاپ رسیده است.

محبت‌پناه گفت: بخش دیگری از این دفاتر هم به موضوع دفاع مقدس، سیمای حضرت امام (ره) و شهدای گرانقدر و به خصوص شهدای هسته‌ای از جمله شهید احمدی‌روشن به عنوان الگوی دانشمند جوان هسته‌ای که تصاویر آنها بر روی جلد دفاتر به چاپ رسیده است، اشاره دارد.

*چاپ روی جلد دفاتر با طرح‌های جدید زیبایی‌های استان‌ها و مناسبت‌ها

مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه با بیان اینکه بیش از ۵۶ نوع طرح روی جلد دفاتر تولید و به بازار عرضه شده است،‌ تصریح کرد: این دفاتر در قطعات ۴۰، ۶۰، ۸۰ و ۱۰۰ برگ و به صورت دفاتر معمولی، رحلی، یادداشت، نقاشی، یک خط و دو خط تولید و به چاپ رسیده است که از دیگر ویژگی‌های این دفاتر محسوب می‌شود.

وی در خصوص طرح‌های جدید روی جلد دفاتر بیان داشت: به تازگی دفاتری با طرح‌های جدید از جمله زیبایی‌های استان‌ها با ویژگی‌های طبیعی، گونه‌های در خطر زیست محیطی و حتی طرح‌هایی با توجه به مناسبت‌ها از جمله میلاد حضرت زهرا (س) به چاپ رسیده است.

*عدم ارائه آمار دقیق از فروش دفاتر اسلامی - ایرانی به دلیل تجدید چاپ و تولید و توزیع

محبت‌پناه در خصوص آمار استقبال مردم از خرید این دفاتر خاطر نشان کرد: استقبال مردم بسیار عالی و دور از انتظار بود به طوری که نمی‌توان در این خصوص آمار دقیقی را اعلام کرد به دلیل اینکه این دفاتر همچنان در حال تجدید چاپ و در گردونه تولید و توزیع هستند و استقبال بسیار خوبی از این دفاتر شده است.

*فروشگاه‌های نشاط مدرسه و نمایندگی‌های آن در سراسر کشور اماکن فروش دفاتر

مسئول امور فرهنگی انتشارات مدرسه در خصوص اماکن فروش این دفاتر تصریح کرد: فروشگاه‌های نشاط مدرسه و نمایندگی‌های آن در سراسر کشور و نمایشگاه‌هایی که فروشگاه‌های نشاط مدرسه متولی برگزاری آنهاست، این دفاتر به فروش می‌رسد.

وی افزود: با توجه به اینکه انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش است، ادارات آموزش و پرورش استان‌های سراسر کشور با هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش، این دفاتر را در نمایشگاه‌های فعال و بزرگی که علاوه بر توزیع کتاب‌های مکمل،‌ علمی، مذهبی و ادبی که در استان‌ها از جمله در ساری، یزد، ‌ارومیه و بوشهر برگزار شده است، عرضه کرده است.

محبت پناه ادامه داد: بخشی از این نمایشگاه‌های کتاب به فروش این دفاتر اختصاص پیدا کرده است که خانواده‌ها نیز استقبال بسیار خوبی از این دفاتر کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *