کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال آلمان از توافق ایران و آژانس

23 آبان 1392 ساعت 14:12

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان از توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سفر یوکیو آمانو به تهران امضا شد، استقبال کرد و گفت: این توافق می تواند کمک خوبی به حل مسئله هسته ای باشد.


به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ˈسباستین فیشرˈ در نشست خبری با خبرنگاران، در پاسخ به موضع آلمان در خصوص توافق ایران و آژانس برای بازدید از تاسیسات هسته ای این کشور، خاطرنشان کرد: اینکه مدیرکل آژانس شخصا به تهران سفر کرده و این توافق را امضا کرده نشان از اهمیت آن دارد.

در سفر روز دوشنبه یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران، ایران و آژانس اتمی با امضای بیانیه مشترکی توافق کردند از معدن گچین و راکتور آب سنگین اراک بازدید شود. علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری با آمانو بعد از امضای بیانیه مشترک،تاکید کرد که این توافق بیانگر نقشه راهی است که ارتباط دو جانبه درباره موضوعات باقی مانده را روشن می کند.

معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان با بیان اینکه در مذاکرات ایران و آژانس پیشرفت های مهمی در رابطه با شفاف سازی بیشتر برای بازرسان آژانس حاصل شده است،گفت: اعتماد از دست رفته در سال های اخیر فقط زمانی قابل برگشت خواهد بود که با همکاری بیشتر، به سوالات باقی مانده و ابهامات در مورد برنامه هسته ای ایران پاسخ داده شود.

فیشر همچنین در خصوص اظهارات رییس سازمان انرژی اتمی ایران مبنی بر اینکه توافق با آژانس می تواند در دستیابی به توافق بین گروه ۱ +۵ و ایران در مذاکرات آتی ۲۰ نوامبر کمک کند،گفت: همان طوری که پیشتر نیز اعلام کردیم در نشست سه روزه ژنو پیشرفت های خوبی حاصل کردیم اما هنوز یکسری از سوالات باقی مانده است که باید در مذاکرات آینده درمورد آن شفاف سازی شود.

این مقام سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان تاکید کرد: هر قدمی که به شفافیت در مورد سوال های باقی مانده کمک کند به طور طبیعی مهم خواهد بود. فیشر در مورد برنامه وزیر امور خارجه آلمان برای سفر به ژنو در تاریخ ۲۰ نوامبر گفت: براساس برنامه قرار است نشست آتی در سطح مدیران کل به ریاست خانم کاترین اشتون برگزار شود و اتفاقات دیگر قابل پیش بینی نیست اما هیچ چیزی هم منتفی نیست.


کد مطلب: 325402

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/325402/استقبال-آلمان-توافق-ایران-آژانس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com