جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
حجت‌الاسلام والمسلمین میر باقری مطرح کرد:

شفاعت امام‌حسین یکی از رزق‌های عاشورا

پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۵۵
کد مطلب: 325318
رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم یکی از ویژگی‌های شفاعت را تطهیر انسان دانست و گفت: یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت امام حسین(ع) است.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی میرباقری رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم شب تاسوعای حسینی در جمع زائران و عزادارن حرم حضرت معصومه(س)، با بیان این‌که شفاعت از رحمت‌های ویژه خداوند است که به محبین، خاشعین و افراد خاص اختصاص پیدا می‌کند، گفت: به جز چهارده معصوم(ع) همه به شفاعت نیاز دارند.

وی با بیان این‌که یکی از ویژگی‌های شفاعت تطهیر انسان است، ابراز داشت: تنها معصومان(ع) و انبیای الهی هستند که طاهرند و حتی مؤمنان نیز دارای ناخالصی هستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با اشاره به این‌که مؤمنان گناه نکرده و از آن لذت هم نمی‌برند، اظهار داشت: انسانی که در بندگی و اطاعت خدا ثابت قدم باشد هیچگاه از اعضا و جوارح خود غافل نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری درگیری و مخالفت با ولی خدا را گناهی بزرگ و غیر قابل بخشش خواند و افزود: لغزش و ترک اولی میان مؤمن و خدا حجاب ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به حضور ملائکه و جنیان در روز عاشورا برای کمک به امام حسین(ع)،‌ گفت: امام حسین(ع) کمک جنیان و ملائکه را نپذیرفتند چون با شهادت خود شفاعت هدایت را برای شیعیان می‌خواستند.

رییس فرهنگستان علوم اسلامی قم با تأکید بر این‌که انسان نیازمند شفاعت ائمه اطهار(ع) است، ابراز داشت: شفاعت ائمه اطهار(ع) در دنیا و آخرت مورد نیاز مؤمنان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به معنای صحیح شفاعت، گفت: شفاعت به این معنا نیست که انسان به هر کاری دست بزند و وارد بهشت شود؛ شفاعت، بکاء و زیارت در مؤمنان ایجاد غرور نمی‌کند.

وی با بیان این‌که یکی از رزق‌های عاشورا شفاعت است، شفاعت امام حسین(ع) را همراه محبان دانست و گفت: شفاعت امام حسین(ع) لحظه‌ای از ما برداشته نمی‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *